Ostrzeżenie dla Donalda Trumpa: "podniesienie cła na auta z Unii Europejskiej nie ma sensu"

Ostrzeżenie dla Donalda Trumpa: "podniesienie cła na auta z Unii Europejskiej nie ma sensu"

BMW X5 to jeden z samochodów, którego cena może wzrosnąć po podwyżce cła.
BMW X5 to jeden z samochodów, którego cena może wzrosnąć po podwyżce cła.
Źródło zdjęć: © fot. Materiały prasowe/BMW
Krystian Rola
02.07.2018 13:54, aktualizacja: 01.10.2022 17:22

Departament Handlu ostrzega USA przed podniesieniem cła na samochody i części z UE. Oszacowano straty dla amerykańskiego PKB na 13 mld dolarów.

Wojna handlowa

W ubiegłym tygodniu prezydent Stanów Zjednoczonych zagroził podniesieniem cła do 20 proc. na pojazdy i części zamienne importowane z krajów UE. Była to reakcja na wprowadzenie przez Unię Europejską karnych ceł na towary importowane z USA o wartości 2,8 mld do. (równowartość 10,5 mld zł) rocznie. Departament Handlu w specjalnym dokumencie ostrzega prezydenta Trumpa przed podwyżką ceł. Będzie miała ona negatywny wpływ na koszty produkcji aut w USA.

Motoryzacyjny import

Mercedes, BMW i Volvo to marki, które zdecydowały się na produkcję swoich wybranych modeli w Stanach Zjednoczonych. Klasa C, X5, X6 oraz S60 to niektóre z aut, które podbijają amerykański rynek motoryzacyjny, a część z nich jest produkowana tylko w USA i stamtąd trafia też do Europy. Podwyżki cła zwiększą koszty na poziomie produkcji, a więc i podniosą cenę gotowych samochodów. Właściciele fabryk ostrzegają, że spowoduje to redukcję etatów. Jednak nie jest to tylko problem producentów ze starego kontynentu. Amerykański Fiat Chrysler Automobiles produkuje swoje samochody w krajach Europy. Nie sposób się tutaj nie zgodzić z Departamentem Handlu, że podniesienie cła na produkty własnych firm nie ma sensu.

Kto najbardziej straci na podniesieniu cła na auta z UE?

Jak zawsze przy podniesieniu podatków najbardziej ucierpią konsumenci. To oni muszą zapłacić za swój wymarzony samochód. Zwiększenie kosztów produkcji spowoduje wzrost cen i zmniejszy finansową atrakcyjność. Wielka polityka z motoryzacją w tle. Napięte relacje Białego Domu z UE nie wróżą świetlanej przyszłości dla przemysłu motoryzacyjnego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)