Audi, BMW, Mercedes, Volvo – ulubione marki premium Polaków

Audi, BMW, Mercedes, Volvo – ulubione marki premium Polaków
Piotr Ślusarczyk

18.04.2013 06:00, aktual.: 10.10.2022 10:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polacy coraz chętniej wybierają samochody marek premium. W zeszłym roku na naszym rynku najwięcej aut sprzedało BMW. Jakie zmiany przyniósł pierwszy kwartał 2013 roku?

Polacy coraz chętniej wybierają samochody marek premium. W zeszłym roku na naszym rynku najwięcej aut sprzedało BMW. Jakie zmiany przyniósł pierwszy kwartał 2013 roku?

W 2012 roku Polacy kupili 272,5 tys. samochodów osobowych. Absolutnym liderem była Škoda z wynikiem 32,2 tys. aut. W klasie premium królowało BMW, które sprzedało w Polsce 5,5 tys. samochodów.

Jednak pierwszy kwartał 2013 roku przyniósł zmiany na stołku lidera. Obecna klasyfikacja obejmująca pierwsze trzy miesiące roku prezentuje się następująco:

  • Audi – 1393 zarejestrowane sztuki;
  • BMW – 1325 zarejestrowanych sztuk;
  • Mercedes – 1288 zarejestrowanych sztuk;
  • Volvo – 1285 zarejestrowanych sztuk.

Mimo że w drugim kwartale spodziewane jest raczej wyhamowanie rynku, to przedstawiciele powyższych marek nie poddają się i zapowiadają umocnienie swoich pozycji.

Leszek Kempiński z Audi liczy na świeże modele A3 Sportback, A6 oraz Q5. Mercedes za pośrednictwem dyrektora PR – Ewy Łabno-Falęckiej – wspomina, że klientów mają przyciągnąć przede wszystkim nowa klasa CLA oraz debiut odświeżonej klasy E. Już 15 maja światło dzienne ujrzy również nowa klasa S.

Z kolei zamierzające sprzedać w drugim kwartale 1500 aut Volvo stawia na marketing oraz magnes w postaci sprzedaży aut bez VAT-u. Akcja zapowiedziana przez dyrektora marketingu marki – Mariusza Nycza – ma się rozpocząć już dzisiaj. Plany ofensywy formułuje również BMW. Adreas Biehler – szef BMW Group Polska – zapowiada odzyskanie pozycji lidera m.in. dzięki nowej serii 3 Gran Turismo.

Niedawne wzrosty sprzedaży Audi, BMW oraz Mercedesa i spadek jedynie w przypadku Volvo zwiastują, że rynek marek premium nie będzie poddawał się ogólnemu spadkowemu trendowi. Optymistyczną przyszłą sytuację zwiastować może również rosnące zjawisko reeksportu. Szacuje się, że od 15 do nawet 50% aut klasy premium kupowanych i rejestrowanych w Polsce jest potem odsprzedawane i wraca za naszą zachodnią granicę.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)