Audi, BMW, Mercedes, Volvo – ulubione marki premium Polaków

Polacy coraz chętniej wybierają samochody marek premium. W zeszłym roku na naszym rynku najwięcej aut sprzedało BMW. Jakie zmiany przyniósł pierwszy kwartał 2013 roku?

Obraz
Piotr Ślusarczyk

Polacy coraz chętniej wybierają samochody marek premium. W zeszłym roku na naszym rynku najwięcej aut sprzedało BMW. Jakie zmiany przyniósł pierwszy kwartał 2013 roku?

W 2012 roku Polacy kupili 272,5 tys. samochodów osobowych. Absolutnym liderem była Škoda z wynikiem 32,2 tys. aut. W klasie premium królowało BMW, które sprzedało w Polsce 5,5 tys. samochodów.

Jednak pierwszy kwartał 2013 roku przyniósł zmiany na stołku lidera. Obecna klasyfikacja obejmująca pierwsze trzy miesiące roku prezentuje się następująco:

  • Audi – 1393 zarejestrowane sztuki;
  • BMW – 1325 zarejestrowanych sztuk;
  • Mercedes – 1288 zarejestrowanych sztuk;
  • Volvo – 1285 zarejestrowanych sztuk.

Mimo że w drugim kwartale spodziewane jest raczej wyhamowanie rynku, to przedstawiciele powyższych marek nie poddają się i zapowiadają umocnienie swoich pozycji.

Leszek Kempiński z Audi liczy na świeże modele A3 Sportback, A6 oraz Q5. Mercedes za pośrednictwem dyrektora PR – Ewy Łabno-Falęckiej – wspomina, że klientów mają przyciągnąć przede wszystkim nowa klasa CLA oraz debiut odświeżonej klasy E. Już 15 maja światło dzienne ujrzy również nowa klasa S.

Z kolei zamierzające sprzedać w drugim kwartale 1500 aut Volvo stawia na marketing oraz magnes w postaci sprzedaży aut bez VAT-u. Akcja zapowiedziana przez dyrektora marketingu marki – Mariusza Nycza – ma się rozpocząć już dzisiaj. Plany ofensywy formułuje również BMW. Adreas Biehler – szef BMW Group Polska – zapowiada odzyskanie pozycji lidera m.in. dzięki nowej serii 3 Gran Turismo.

Niedawne wzrosty sprzedaży Audi, BMW oraz Mercedesa i spadek jedynie w przypadku Volvo zwiastują, że rynek marek premium nie będzie poddawał się ogólnemu spadkowemu trendowi. Optymistyczną przyszłą sytuację zwiastować może również rosnące zjawisko reeksportu. Szacuje się, że od 15 do nawet 50% aut klasy premium kupowanych i rejestrowanych w Polsce jest potem odsprzedawane i wraca za naszą zachodnią granicę.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić