Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować

Ludzie z Audi udowadniają, że myślą nieszablonowo. Amputowali system quattro z modelu R8. Zaplanowano wypuszczenie na rynek 999 sztuk R8 RWS. Czy klienci rzeczywiście chcą, żeby silnik V10 napędzał tylko jedną oś?

Fot. Mariusz Zmysłowski

Argumentem przemawiającym za tym, żeby zamówić R8 RWS, jest fakt, że pozbawienie go napędu quattro sprawiło, że auto jest o 50 kg lżejsze. Z informacji podanych przez producenta wynika, że łącznie powstanie 999 sztuk R8 RWS w wersji Coupe i Spyder (kabrioletów).

Silnik to V10 o pojemności 5,2 litra, które generuje 540 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Z zewnątrz auto wyróżnia się tylnym spojlerem z wersji R8 V10 quattro Plus.

Osiągi nadal robią ogromne wrażenie. Auto z zamkniętym nadwoziem coupe do pierwszej setki przyspiesza w 3,7 s. O 0,2 s wolniej niż wersja z napędem na wszystkie koła. To wydaje się niewielka różnica, ale w tym przypadku ma znaczenie. Spyder również jest wolniejszy o 0,2 s od quattro (jego wynik to 3,8 s.). Prędkości maksymalne dla Coupe to 320 km/h, a Spydera 318 km/h.

Co ciekawe, modyfikacje auta nie polegały tylko na wymontowaniu quattro i zostawieniu napędu na tył. Zaingerowano też w zawieszenie i elektronikę. Zadbano o frajdę z jazdy i dołożono specjalny tryb jazdy, który ułatwia driftowanie.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Auto zostało już wycenione. Wersja coupe kosztuje 140 tys. euro, czyli 595 tys. zł. Wersja Spyder jest droższa o 13 tys, euro (650 250 tys zł).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kolejne wcielenie 911. GT3 z pakietem Touring to idealne Porsche na drogę Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Nowy prezes Goodyera. Poważne zmiany w Europie Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Mazda nie daje za wygraną. Prace nad nowym silnikiem Wankla trwają Jaguar zadba o przyszłość klasyków. Poznajcie elektrycznego E-Type'a Frankfurt Motor Show 2017 Mała dziewczynka i 700-konne BMW. Tak się rodzi miłość do samochodów Ciekawostka z ogłoszenia – radiowóz w dobrym stanie za grosze Pierwsza stłuczka Kii Stinger. Samochód wylądował pod taksówką Możliwy najlepszy wynik sprzedaży w Polsce od lat. Zobacz, kto kupuje auta Salon samochodowy we Frankfurcie: jakie samochody przygotowano na targi? Oddaj stare auto w rozliczeniu, a dostaniesz 17 tys. zł od BMW Kia Lotos Race: emocjonująca V runda w czeskim Most Skąd wzięła się świnka Subaru? Odpowiedź nie jest taka oczywista Porsche przygotuje nową wersję 911. Ma być propozycją dla purystów Cykl WLTP zastąpił NEDC: koniec oszukiwania klientów? 10 nowoczesnych samochodów z otwieranymi światłami. Tak mogłyby wyglądać Oszczędny czy błyskotliwy? Włożył do Rolls-Royce'a silnik Toyoty Tak mogło wyglądać Porsche Cayenne. Rewolucyjne nadwozie w SUV-ie Tesla Model S po 400 000 km jako taksówka. Naprawa droga, ale tylko jedna! Najpopularniejsze crossovery segmentu B w Europie. Dominują Francuzi Będą ostrzejsze Toyoty. Premiera już w przyszłym miesiącu

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"