Nissan GT‑R z napędem na tylną oś
Wczoraj w Tokio otworzyły się drzwi salonu motoryzacyjnego. Jednym z pierwszych ewenementów, który pochodzi z tego pokazu, a jaki chcielibyśmy Wam zaprezentować, to Nissan GT-R przygotowany przez firmę Blitz. Na razie jest to prototyp, jednak wiadomo, że auto to będzie brało udział w japońskich wyścigach serii driftowej D1. Najciekawszą funkcją w tym pojeździe jest oczywiście napęd na tylną oś, oraz sekwencyjna skrzynia biegów Hollinger.
10.01.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:11
Wczoraj w Tokio otworzyły się drzwi salonu motoryzacyjnego. Jednym z pierwszych ewenementów, który pochodzi z tego pokazu, a jaki chcielibyśmy Wam zaprezentować, to Nissan GT-R przygotowany przez firmę Blitz. Na razie jest to prototyp, jednak wiadomo, że auto to będzie brało udział w japońskich wyścigach serii driftowej D1. Najciekawszą funkcją w tym pojeździe jest oczywiście napęd na tylną oś, oraz sekwencyjna skrzynia biegów Hollinger.
Standardowo samochód wyposażany jest w napęd na wszystkie cztery koła, oraz półautomatyczną skrzynię o podwójnym sprzęgle. Firma Blitz niestety nie ujawniła więcej szczegółów technicznych. Udało się jednak od nich wyciągnąć informację o tym, że pojazd zostanie wyposażony w sportowy układ wydechowy, ale sam silnik (V8 3,8 litra twin-turbo) zostanie nietknięty. Zabraknie także klimatyzacji - przyczyni się to jednak do zrzucenia paru cennych kilogramów.
Auto ma trafić na ulicę w okolicach 2010 roku.
PS. Więcej zdjęć pojazdu na GT-Rblog.
Źródło: carscoop