Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców?

W ostatnich miesiącach dostrzec można rosnącą popularność francuskich samochodów. Wygląda więc na to, że Polacy przestają ufać mocno zakorzenionym motoryzacyjnym mitom. A co na to niemieckie rankingi używanych aut?

fot. Błażej Żuławski

Polacy stawiają na Francję

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podsumował sześć pierwszych miesięcy 2017 roku na rynku pierwotnym. Jak się okazuje, imponujące wzrosty odnotowały marki francuskie. W zestawieniu z porównywalnym okresem roku 2016 samochody Renault były kupowane o 25,4 proc. częściej, Peugeota o 17,7 proc. częściej, a Citroena aż o 37,6 proc. częściej.

Większe zainteresowanie, choć z wyraźnie niższą dynamiką wzrostu, można zaobserwować na rynku wtórnym. Według danych grupy AAA Auto, specjalizującej się w sprzedaży używanych samochodów, udział aut francuskich marek w sprzedaży wzrósł o 2 proc. względem roku 2016 i wynosi obecnie 16,5 proc.

Za francuskimi samochodami przemawia niższa cena zakupu na rynku wtórnym, wysoki komfort jazdy, jaki zapewnia wiele modeli producentów znad Sekwany, a także dobre wyposażenie, które jest charakterystyczne dla wielu francuskich aut. Sprawdźmy, jak najpopularniejsze modele na rynku wtórnym radzą sobie w rankingach niemieckich organizacji ADAC oraz Dekra.

Uważać na „F”?

W porównaniu znalazło się dziesięć najpopularniejszych francuskich modeli na rynku wtórnym według AAA Auto (począwszy od najbardziej popularnego). W przypadku raportu DEKR-y wzięliśmy pod uwagę przebieg 50–100 tys. km. Raport ADAC analizowaliśmy pod względem aut z 2012 roku, a zestawienie TUV w kategorii samochodów 4- i 5-letnich.

Renault Megane

DEKRA: 24,7 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 13,3 proc.); wynik dla Megane II gen.

ADAC: 14 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW serii 1 – 1,7)

TUV: 11,7 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 4 - Wielki Finał

Renault Clio

DEKRA: brak danych

ADAC: 10,8 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: Audi A1 — 4,2)

TUV: 13,7 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Peugeot 308

DEKRA: 12,5 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 13,3 proc.)

ADAC: 34,5 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW X1 — 3,3)

TUV: 12,0 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Citroën C3

DEKRA: 24,0 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 16,9 proc.)

ADAC: brak danych

TUV: 10,4 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Peugeot 207

DEKRA: 21,2 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 16,9 proc.)

ADAC: 13,5 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: Audi A1 – 4,2)

TUV: 12,2 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Renault Laguna

DEKRA: 11,1 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 11,3 proc.)

ADAC: brak danych

TUV: 10,1 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Dacia Duster

DEKRA: 14,4 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 10,4 proc.)

ADAC: 26,5 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW X1 – 3,3)

TUV: 14,6 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Renault Thalia

DEKRA: brak danych

ADAC: brak danych

TUV: brak danych

Citroën C4

DEKRA: 7,7 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 13,3 proc.)

ADAC: brak danych

TUV: 10,1 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Renault Scenic

DEKRA: 9,0 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 14,1 proc.)

ADAC: 13,1 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW X1 – 3,3)

TUV: 9,3 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Podsumowanie

Jak wynika z danych, w niektórych przypadkach tradycyjne stereotypy motoryzacyjne są krzywdzące dla modeli z Francji. Renault Scenic czy Citroen C4 nawet w niemieckich statystykach wypadły nieźle. Należy mieć też na uwadze, że w przypadku samochodów z drugiej ręki większe znaczenie niż marka i model może mieć stan auta, które zamierzamy kupić.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Terenówka rozbiła mu auto. Po wypadku kupił identycznego starego mercedesa "Bestia" po raz kolejny pojawi się na polskich ulicach Chiński Lynk & Co O1 na europejskich ulicach Skoda szybsza niż Porsche, ale z zewnątrz tego nie widać Audi Sport: SUV spod znaku RS ważniejszy od samochodów sportowych Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Czy kierowcy są oszukiwani w sprawie opon? Sprawdzi to UOKiK Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jakie wnętrza lubią Polacy? Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Technika nowego Audi A8: instalacja 48 V i dwa rozruszniki Citroën zakończył produkcję zawieszeń hydropneumatycznych Polacy zbudowali wyścigową Toyotę GT86 Ferrari F40 z małym przebiegiem trafi na aukcję

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"