BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne

Firmy modyfikujące samochody często dążą do osiągnięcia maksymalnie dużej, ale bezpiecznej dla mechaniki mocy silnika. Jeżeli silnik osiąga swój kres, wymienia się go na bardziej wydajny. Przypadek tego samochodu pokazuje jednak, że wszystko ma swoje granice.

Ten artykuł ma 3 strony:

Niemiecka firma tuningowa Lightweight Auspuffanlagen GmbH wykonała przeszczep silnika S55 znanego z BMW M3/M4 pod maskę mniejszego i lżejszego M2. Jednostka 3.0 fabrycznie rozwija moc 431 KM. To oczywiście za mało dla każdego tunera. Co prawda znacznie więcej niż seryjne 370 KM w BMW M2, ale bez modyfikacji się nie obeszło.

Niemiecka firma tuningowa Lightweight Auspuffanlagen GmbH wykonała przeszczep silnika S55 znanego z BMW M3/M4 pod maskę mniejszego i lżejszego M2. Jednostka 3.0 fabrycznie rozwija moc 431 KM. To oczywiście za mało dla każdego tunera. Co prawda znacznie więcej niż seryjne 370 KM w BMW M2, ale bez modyfikacji się nie obeszło.

Tuner nie poszedł na kompromisy i dokonał gruntownych zmian. Nowe są turbosprężarki, układ korbowy, układ chłodzenia, dolot i wydech, a nawet skonstruowano wtrysk wody do cylindrów, niemal dokładnie taki sam jak w seryjnym, ale niemal wyczynowym BMW M4 GTS. Efekt jaki osiągnięto okazał się bardzo zadowalający.

Tuner nie poszedł na kompromisy i dokonał gruntownych zmian. Nowe są turbosprężarki, układ korbowy, układ chłodzenia, dolot i wydech, a nawet skonstruowano wtrysk wody do cylindrów, niemal dokładnie taki sam jak w seryjnym, ale niemal wyczynowym BMW M4 GTS. Efekt jaki osiągnięto okazał się bardzo zadowalający.

Na hamowni auto pokazało pazur. Silnik rozwinął 621 KM mocy i 767 Nm momentu obrotowego. To o 200 KM więcej niż w BMW M4. Problem w tym, że to… za dużo.

Na hamowni auto pokazało pazur. Silnik rozwinął 621 KM mocy i 767 Nm momentu obrotowego. To o 200 KM więcej niż w BMW M4. Problem w tym, że to… za dużo.

Już w seryjnym BMW M4 silnik jest wręcz przerażająco mocny. Dla przeciętnego kierowcy auto jest nie do opanowania, jeżeli wykorzystuje pełne możliwości jednostki napędowej. Wyobrażamy sobie, jak trudno jeździć M2 z silnikiem od M4. Przekonał się o tym tuner podczas prób na torze, gdzie okazało się, że samochód ma po prostu za dużo mocy. Przy napędzie na jedną oś i niewielkiej masie własnej jest zbyt narowisty. Rozwiązanie?

Już w seryjnym BMW M4 silnik jest wręcz przerażająco mocny. Dla przeciętnego kierowcy auto jest nie do opanowania, jeżeli wykorzystuje pełne możliwości jednostki napędowej. Wyobrażamy sobie, jak trudno jeździć M2 z silnikiem od M4. Przekonał się o tym tuner podczas prób na torze, gdzie okazało się, że samochód ma po prostu za dużo mocy. Przy napędzie na jedną oś i niewielkiej masie własnej jest zbyt narowisty. Rozwiązanie?

Obniżyć moc. Co prawda nieznacznie, ale tuner uspokoił rwące rumaki i zmniejszył ich stado do 598 KM. Moment obrotowy zaś spadł do wartości 737 Nm. Zmiana kosmetyczna, ale podobno wystarczająca. Bardziej chodzi tu o modyfikację przebiegu momentu obrotowego, czego efektem są powyższe wartości. Co ciekawe, dla ozdoby na osłonie silnika wykonanej z kompozytów węglowych zobrazowano nawet wykres momentu i mocy.

Obniżyć moc. Co prawda nieznacznie, ale tuner uspokoił rwące rumaki i zmniejszył ich stado do 598 KM. Moment obrotowy zaś spadł do wartości 737 Nm. Zmiana kosmetyczna, ale podobno wystarczająca. Bardziej chodzi tu o modyfikację przebiegu momentu obrotowego, czego efektem są powyższe wartości. Co ciekawe, dla ozdoby na osłonie silnika wykonanej z kompozytów węglowych zobrazowano nawet wykres momentu i mocy.

Aby samochód nie był zabójczą bronią, przygotowano go nieco do szybkiej jazdy. Poza dużym skrzydłem zamontowanym na klapie bagażnika, znajdziemy w tym egzemplarzu także węglowo-ceramiczne hamulce, dyferencjał o ograniczonym poślizgu ze szperą firmy Drexler, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa i sportowe pasy. Auto ekstremalnie odchudzono, wykonując wszystkie dodatki nadwozia i wnętrza z kompozytów węglowych.

Aby samochód nie był zabójczą bronią, przygotowano go nieco do szybkiej jazdy. Poza dużym skrzydłem zamontowanym na klapie bagażnika, znajdziemy w tym egzemplarzu także węglowo-ceramiczne hamulce, dyferencjał o ograniczonym poślizgu ze szperą firmy Drexler, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa i sportowe pasy. Auto ekstremalnie odchudzono, wykonując wszystkie dodatki nadwozia i wnętrza z kompozytów węglowych.

Zobacz również: BMW X6 M50d - start z launch control

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Dodge Challenger - ależ to brzmi! Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Tydzień w motorsporcie #23 Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Czy polska policja może używać kolczatki? Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji Micra kreuje: Przemek Gibaszewski zaprojektował kolekcję ubrań inspirowanych nowym modelem Nissana Japoński hatchback o mocy 1000 KM zdominował zawody driftingowe Wideorejestrator Navitel: to urządzenie przyda się w każdym samochodzie Legenda powraca - Hummer H1 znów będzie w sprzedaży Masz te kultowe maszyny Nissana? Nie będziesz się martwił o części Volkswagen nie wprowadzi do produkcji 10-biegowego DSG Piękny Talbot-Lago zostanie sprzedany na aukcji Najbardziej niezawodne samochody wg Reliabity Index Tydzień w motorsporcie #22 Polski rynek samochodów osobowych – kwiecień 2017 To rozwiązanie Porsche ma zwiększyć bezpieczeństwo kabrioletów Toyota Land Cruiser najszybszym SUV-em świata! Elektryczne BMW w służbie polskiej policji? Mustang z numerem seryjnym 00002 zostanie wystawiony na sprzedaż Tydzień w motorsporcie #21 Polska jak Kalifornia – będziemy mieli samochody autonomiczne na drogach?

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"