Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera

Eleganckie Coupé Mercedesa Klasy E dołącza do gamy samochodów z gwiazdą na masce. Sylwetka nas nie zaskakuje, ponieważ nie różni się bardzo od swojego czterodrzwiowego brata oraz siostrzanej Klasy C Coupé, natomiast technicznie jest to odpowiednik Klasy E.

Ten artykuł ma 3 strony:

Elegancka sylwetka dużego Coupé jest świetnym połączeniem tego, co już znamy. Przedni pas z Klasy E i tylna część o minimalistycznej formie z Klasy C Coupé łączy oczywiście czteroosobowa, dwudrzwiowa kabina, w której jest to wszystko, co znajdziemy w modelu segmentu E.

Elegancka sylwetka dużego Coupé jest świetnym połączeniem tego, co już znamy. Przedni pas z Klasy E i tylna część o minimalistycznej formie z Klasy C Coupé łączy oczywiście czteroosobowa, dwudrzwiowa kabina, w której jest to wszystko, co znajdziemy w modelu segmentu E.

Nadwozie mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2873 mm i każdy z tych wymiarów jest większy niż w poprzedniku. Szczególnie samochód urósł na długość. Rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. Poszerzono także rozstaw kół, odpowiednio o 67 mm z przodu i 68 mm z tyłu.

Nadwozie mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2873 mm i każdy z tych wymiarów jest większy niż w poprzedniku. Szczególnie samochód urósł na długość. Rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. Poszerzono także rozstaw kół, odpowiednio o 67 mm z przodu i 68 mm z tyłu.

Są tylko dwie podstawowe nowości, których nie znajdziemy w żadnym z wcześniejszych modeli. 64 kolory nastrojowego podświetlenia wnętrza oraz okrągłe kratki wentylacyjne w stylu – jak to określa Mercedes - turbinowym. Dominuje tu duży ekran stacji multimedialnej, płynnie przechodzący w elektronicznie wyświetlane zegary, dostępne za dopłatą. Sportowe fotele wyglądają skromnie, ale prawdopodobnie świetnie spełniają swoją funkcję. Mają dobrze trzymać ciało pasażerów na zakrętach, przy tym zapewniając dobry komfort jazdy. Wnętrze, podobnie jak nadwozie również urosło w porównaniu z poprzednią Klasą E Coupé i to o kilkanaście do kilkudziesięciu milimetrów w każdym kierunku.

Są tylko dwie podstawowe nowości, których nie znajdziemy w żadnym z wcześniejszych modeli. 64 kolory nastrojowego podświetlenia wnętrza oraz okrągłe kratki wentylacyjne w stylu – jak to określa Mercedes - turbinowym. Dominuje tu duży ekran stacji multimedialnej, płynnie przechodzący w elektronicznie wyświetlane zegary, dostępne za dopłatą. Sportowe fotele wyglądają skromnie, ale prawdopodobnie świetnie spełniają swoją funkcję. Mają dobrze trzymać ciało pasażerów na zakrętach, przy tym zapewniając dobry komfort jazdy. Wnętrze, podobnie jak nadwozie również urosło w porównaniu z poprzednią Klasą E Coupé i to o kilkanaście do kilkudziesięciu milimetrów w każdym kierunku.

Na początek Mercedes przygotował cztery wersje silnikowe z jednostkami znanymi z Klasy E:
E 220d: diesel 2.0 R4, 194 KM i 400 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s.
E 200: benzynowy 2.0 R4, 184 KM i 300 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.
E 300: benzynowy 2.0 R4, 245 KM i 370 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s.
E 400 4MATIC: benzynowy 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s.
Zużycie paliwa to parametr, na który można przymknąć oko, ponieważ Mercedes twierdzi, że bazowy diesel spala średnio 4,0 l/100 km. To już bardziej realnie wygląda informacja na temat zużycia w E400, gdzie wynosi ono 8,4 l/100 km.

Na początek Mercedes przygotował cztery wersje silnikowe z jednostkami znanymi z Klasy E:

  • E 220d: diesel 2.0 R4, 194 KM i 400 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s.
  • E 200: benzynowy 2.0 R4, 184 KM i 300 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.
  • E 300: benzynowy 2.0 R4, 245 KM i 370 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s.
  • E 400 4MATIC: benzynowy 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s.

Zużycie paliwa to parametr, na który można przymknąć oko, ponieważ Mercedes twierdzi, że bazowy diesel spala średnio 4,0 l/100 km. To już bardziej realnie wygląda informacja na temat zużycia w E400, gdzie wynosi ono 8,4 l/100 km.

To piękne Coupé będzie miało swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu przyszłego roku. Prawdopodobnie do tego czasu Mercedes przygotuje już przynajmniej jeden wariant AMG. Z pewnością będzie wyglądał jeszcze lepiej.

To piękne Coupé będzie miało swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu przyszłego roku. Prawdopodobnie do tego czasu Mercedes przygotuje już przynajmniej jeden wariant AMG. Z pewnością będzie wyglądał jeszcze lepiej.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium"

Mercedes-Benz E400 Coupé — test

Niemieckie samochody z gwiazdą na masce zawsze były synonimem luksusu, komfortu, prestiżu i świadczyły o statusie społecznym swojego właściciela….

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Niezwykłe samochody z piasku Podejrzewali go o kradzież sprzętu budowlanego. W garażu znaleźli 26 legend motoryzacji Audi 80/A4 - to już 10 milionów [wideo] Najbardziej skuteczne fotoradary. Dane za rok 2018 Zmiany punktacji w F1! American Cars Mania 2019. Jedziemy na największą amerykańską imprezę w Polsce! Co wspólnego ma modelka z tunelem aerodynamicznym? Volkswagen Golf VII FL (2017) - bardziej cyfrowy i oszczędniejszy Collins proponuje reality show, by znaleźć swojego następcę 2014 Range Rover Sport - pierwsza zapowiedź [aktualizacja] SEMA 2010: Kia Forte Koup Type R Carlos Ghosn przemówił. Twierdzi, że padł ofiarą spisku

Popularne w tym tygodniu:

Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji Ferrari F40 skradło show premierowi. Niezwykły "gość" konferencji w Katowicach Anonimowy darczyńca podarował rolls-royce'a 2-latkowi. Mikołaj zbiera na kosztowną terapię Arabowie już się cieszą. Nowy Nissan Patrol debiutuje w ostrej wersji Nismo z V8 Pierwszeństwo pieszych od 1 czerwca: mamy problem, który wywoła chaos Europejczycy chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2030 r. Polacy podzielają to zdanie Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 Nowa Dacia Logan zyskała polski cennik. Jest wyraźnie droższa, ale w standardzie ma LPG Mercedes Sprinter od Keggera. Laweta idealna pod supersamochód Tną powietrze jak strzała. 9 modeli z doskonałą aerodynamiką Na drogach nie widać koronawirusa. Polacy tłumnie ruszyli na święta Wielkanoc 2021. Policja skupi się na przestrzeganiu obostrzeń, ale kierowcy muszą uważać