Mercedes-Benz Klasy E Coupé (2017) - premiera

Eleganckie Coupé Mercedesa Klasy E dołącza do gamy samochodów z gwiazdą na masce. Sylwetka nas nie zaskakuje, ponieważ nie różni się bardzo od swojego czterodrzwiowego brata oraz siostrzanej Klasy C Coupé, natomiast technicznie jest to odpowiednik Klasy E.

Ten artykuł ma 3 strony:

Elegancka sylwetka dużego Coupé jest świetnym połączeniem tego, co już znamy. Przedni pas z Klasy E i tylna część o minimalistycznej formie z Klasy C Coupé łączy oczywiście czteroosobowa, dwudrzwiowa kabina, w której jest to wszystko, co znajdziemy w modelu segmentu E.

Elegancka sylwetka dużego Coupé jest świetnym połączeniem tego, co już znamy. Przedni pas z Klasy E i tylna część o minimalistycznej formie z Klasy C Coupé łączy oczywiście czteroosobowa, dwudrzwiowa kabina, w której jest to wszystko, co znajdziemy w modelu segmentu E.

Nadwozie mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2873 mm i każdy z tych wymiarów jest większy niż w poprzedniku. Szczególnie samochód urósł na długość. Rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. Poszerzono także rozstaw kół, odpowiednio o 67 mm z przodu i 68 mm z tyłu.

Nadwozie mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Rozstaw osi to 2873 mm i każdy z tych wymiarów jest większy niż w poprzedniku. Szczególnie samochód urósł na długość. Rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. Poszerzono także rozstaw kół, odpowiednio o 67 mm z przodu i 68 mm z tyłu.

Są tylko dwie podstawowe nowości, których nie znajdziemy w żadnym z wcześniejszych modeli. 64 kolory nastrojowego podświetlenia wnętrza oraz okrągłe kratki wentylacyjne w stylu – jak to określa Mercedes - turbinowym. Dominuje tu duży ekran stacji multimedialnej, płynnie przechodzący w elektronicznie wyświetlane zegary, dostępne za dopłatą. Sportowe fotele wyglądają skromnie, ale prawdopodobnie świetnie spełniają swoją funkcję. Mają dobrze trzymać ciało pasażerów na zakrętach, przy tym zapewniając dobry komfort jazdy. Wnętrze, podobnie jak nadwozie również urosło w porównaniu z poprzednią Klasą E Coupé i to o kilkanaście do kilkudziesięciu milimetrów w każdym kierunku.

Są tylko dwie podstawowe nowości, których nie znajdziemy w żadnym z wcześniejszych modeli. 64 kolory nastrojowego podświetlenia wnętrza oraz okrągłe kratki wentylacyjne w stylu – jak to określa Mercedes - turbinowym. Dominuje tu duży ekran stacji multimedialnej, płynnie przechodzący w elektronicznie wyświetlane zegary, dostępne za dopłatą. Sportowe fotele wyglądają skromnie, ale prawdopodobnie świetnie spełniają swoją funkcję. Mają dobrze trzymać ciało pasażerów na zakrętach, przy tym zapewniając dobry komfort jazdy. Wnętrze, podobnie jak nadwozie również urosło w porównaniu z poprzednią Klasą E Coupé i to o kilkanaście do kilkudziesięciu milimetrów w każdym kierunku.

Na początek Mercedes przygotował cztery wersje silnikowe z jednostkami znanymi z Klasy E:
E 220d: diesel 2.0 R4, 194 KM i 400 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s.
E 200: benzynowy 2.0 R4, 184 KM i 300 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.
E 300: benzynowy 2.0 R4, 245 KM i 370 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s.
E 400 4MATIC: benzynowy 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s.
Zużycie paliwa to parametr, na który można przymknąć oko, ponieważ Mercedes twierdzi, że bazowy diesel spala średnio 4,0 l/100 km. To już bardziej realnie wygląda informacja na temat zużycia w E400, gdzie wynosi ono 8,4 l/100 km.

Na początek Mercedes przygotował cztery wersje silnikowe z jednostkami znanymi z Klasy E:

  • E 220d: diesel 2.0 R4, 194 KM i 400 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s.
  • E 200: benzynowy 2.0 R4, 184 KM i 300 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.
  • E 300: benzynowy 2.0 R4, 245 KM i 370 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s.
  • E 400 4MATIC: benzynowy 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s.

Zużycie paliwa to parametr, na który można przymknąć oko, ponieważ Mercedes twierdzi, że bazowy diesel spala średnio 4,0 l/100 km. To już bardziej realnie wygląda informacja na temat zużycia w E400, gdzie wynosi ono 8,4 l/100 km.

To piękne Coupé będzie miało swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu przyszłego roku. Prawdopodobnie do tego czasu Mercedes przygotuje już przynajmniej jeden wariant AMG. Z pewnością będzie wyglądał jeszcze lepiej.

To piękne Coupé będzie miało swoją oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu przyszłego roku. Prawdopodobnie do tego czasu Mercedes przygotuje już przynajmniej jeden wariant AMG. Z pewnością będzie wyglądał jeszcze lepiej.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium"

Mercedes-Benz E400 Coupé — test

Niemieckie samochody z gwiazdą na masce zawsze były synonimem luksusu, komfortu, prestiżu i świadczyły o statusie społecznym swojego właściciela….

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-AMG GLC 63 S najszybszym SUV-em na Nürburgringu. Zdetronizował Stelvio Toyota uwalnia tysiące patentów dotyczących hybryd. To nie przypadek BMW inwestuje w wytwórnię włókna węglowego Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Co kupujemy, co sprzedajemy - analiza polskiego rynku aut używanych Pedro de la Rosa kierowcą Ferrari Mitsubishi Electric i Hitachi ukarane za zawiązanie kartelu Słynne samochody z filmów o Jamesie Bondzie Rodzina podała nowe informacje o stanie zdrowia Julesa Bianchiego Bentley EXP 9 F - nowe zdjęcia, film i badanie rynku Fantastyczne osiągi Lamborghini LP700-4 Aventador Honda S660 zaprojektowana przez młodych i dla młodych

Popularne w tym tygodniu:

Ford Mustang Shelby GT350 Fathouse ma 1400 KM i rozpędza się do setki w 1,9 sekundy 1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy. Prawo jazdy straci 40 tys. kierowców rocznie Przyszedł na komendę z "niewybuchem". Okazało się, że to element zawieszenia Rozszerzona historia pojazdu w CEPiK 2.0. Bardzo przydatne zmiany Policja ogłosiła przetarg na nowe radiowozy. (Prawie) żaden samochód nie spełnia wymagań Toyota zdetronizowała Škodę i została liderem polskiego rynku. Dlaczego tak się stało? Nowe BMW Serii 4 naprawdę będzie mieć wielki grill. Widać to na zdjęciach szpiegowskich Mercedes G63 6x6 AMG Brabus 700 na sprzedaż. Nie powstydziłby się go żaden boss mafii Nawet 15 tys. osób straci pracę w fabrykach Mercedesa. Winne coraz ostrzejsze normy emisji spalin Najbardziej rasowe BMW M2 CS doczekało się polskich cen. Jest drogo Przekroczysz prędkość - stracisz auto. Duńskie władze wypowiadają wojnę piratom drogowym SUV-y są groźne dla pieszych. Unia Europejska proponuje zakazać im wjazdu do miast