Jeszcze więcej autonomii w samochodach Tesli

Nowa aktualizacja 8.0 ma umożliwić klientom Tesli jazdę w trybie autonomicznym na jeszcze większym dystansie. Nabywcy modelu S oraz X już zacierają ręce.

Tymczasem nie jesteśmy do końca przekonani, czy to dobry pomysł. Ostatnio firma poinformowała, że tryb autopilota będzie się wyłączał jeżeli kierowca nie zastosuje się do zasad bezpieczeństwa. I to jest właśnie podstawowy problem z półautonomicznymi Teslami. Nie same auta, lecz ich właściciele, którzy pozwalają sobie na zbyt wiele. W internecie nie brakuje filmów, na których widać jak można sobie podróżować „bez trzymanki”.

Trudo się temu dziwić, bo autonomiczny tryb bardzo zachęca do korzystania z niego. Można przejechać setki tysięcy kilometrów bez większego udziału w samej jeździe. Niestety autopilot powoduje dekoncentrację i totalne odprężenie, a to nie jest dobre na drodze.

Nowa aktualizacja 8.0 samochodów Tesli ma pozwolić m.in. na zjazd z autostrady i wjechanie na inną na dużych węzłach komunikacyjnych. Wystarczy, że kierowca zasygnalizuje swój zamiar kierunkowskazem i ma ustawioną nawigację. Komputer pokładowy pobierze dokładniejsze mapy, które możliwą mu precyzyjne prowadzenie. W samochodach, których jeszcze nie ma w sprzedaży, w przyszłości pojawi się więcej czujników i radarów.

Ruch Tesli w kierunku aktualizacji autopilota jest po części zrozumiały. Po pierwsze, chcą być liderami w dziedzinie autonomicznej jazdy i w zasadzie już są. Po drugie, chcą się w pewnym sensie oczyścić po wypadku do jakiego doszło w maju tego roku. Kierowca jadąc na autopilocie zginął po uderzeniu w ciężarówkę. Co prawda nie zastosował się do zasad bezpieczeństwa, ale i tak Elon Musk, szef firmy, musiał się z tego gęsto tłumaczyć.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Porsche 356 Poco Bastardo, czyli kolejny imponujący restmod Chiński supersamochód o mocy ponad 1000 KM napędzany turbiną Citroën Cxperience Concept (2016) - premiera Maserati Ghibli jako pogrzebowy karawan Temat poduszek Takaty wraca – problem jest znany od lat 90. Grand Prix Belgii 2016 – zwycięstwo Rosberga, sukces Hamiltona Porsche Macan i Cayenne podkręcone przez TechART Koniec Masy Krytycznej w Warszawie Eagle Spyder GT (2016) - premiera Łada Xcode Concept - nadchodzi nowe Volkswagen Golf GTI Clubsport podkręcony przez ABT Rekord przyspieszenia i prędkości dla ciężarówki Volvo Dodge Viper ACR GeigerCars o mocy 765 KM Volkswagen Teramont, czyli nowy SUV na pierwszych zdjęciach Wyciek ilustracji Volkswagena CC na rok 2017 Nowa Kia Rio na pierwszych szkicach Dwie nowe wersje Tesli 100D, w tym najszybszy samochód świata Ferrari 488 Spider o mocy 772 KM od Novitec Rosso Odświeżona Kia Soul debiutuje w Korei Południowej Volkswagen ogranicza produkcję w wyniku sporu z poddostawcami Polski Solaris Urbino został autobusem roku 2017 Lotus Evora 400 Carbon Pack - jeszcze lżejszy Carsharing w Polsce – pierwszy system wystartuje w Warszawie Rajd Niemiec 2016 - bardzo mu tego brakowało

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW