Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - podstawowa linia modelowa [część 1]

Ten artykuł ma 10 stron:

Toyota BJ w pierwszej kolejności trafiła do policji, później również do wojska, straży leśnej, straży pożarnej i różnych firm państwowych. Rocznie dostarczano kilkaset sztuk pojazdów i z roku na rok produkcja rosła.

Toyota BJ w pierwszej kolejności trafiła do policji, później również do wojska, straży leśnej, straży pożarnej i różnych firm państwowych. Rocznie dostarczano kilkaset sztuk pojazdów i z roku na rok produkcja rosła.

Kokpit może wydawać się surowy, ale ze świecą dziś szukać takiego zestawu wskaźników we współczesnym aucie. Auto oferowano w kilku kolorach nadwozia i z różnym wyposażeniem.

Kokpit może wydawać się surowy, ale ze świecą dziś szukać takiego zestawu wskaźników we współczesnym aucie. Auto oferowano w kilku kolorach nadwozia i z różnym wyposażeniem.

Jednym z gadżetów było takie oto eleganckie obicie siedzeń. Auto wbrew pozorom uznawano wówczas za naprawdę komfortowe i przy stanie infrastruktury drogowej w Japonii, BJ znakomicie spełniał funkcję auta do codziennego użytku.

Jednym z gadżetów było takie oto eleganckie obicie siedzeń. Auto wbrew pozorom uznawano wówczas za naprawdę komfortowe i przy stanie infrastruktury drogowej w Japonii, BJ znakomicie spełniał funkcję auta do codziennego użytku.

Pod koniec produkcji Toyota BJ przeszła coś na wzór dzisiejszego liftingu. Światła wkomponowano w błotniki, a na grillu zamiast korka chłodnicy pojawiło się coś co można nazwać ozdobą.

Pod koniec produkcji Toyota BJ przeszła coś na wzór dzisiejszego liftingu. Światła wkomponowano w błotniki, a na grillu zamiast korka chłodnicy pojawiło się coś co można nazwać ozdobą.

W 1955 roku Toyota zaprezentowała drugą generację Land Cruisera oznaczoną jako J2. J oznaczało to co oznaczało, natomiast 2 to po prostu druga generacja. Początkowo auto nosiło oznaczenie BJ25, później FJ25. B było uzasadnione, ponieważ Land Cruiser nadal był napędzany jednostką typu B. Później zadebiutował nowy motor serii F, stąd oznaczenie FJ25.

W 1955 roku Toyota zaprezentowała drugą generację Land Cruisera oznaczoną jako J2. J oznaczało to co oznaczało, natomiast 2 to po prostu druga generacja. Początkowo auto nosiło oznaczenie BJ25, później FJ25. B było uzasadnione, ponieważ Land Cruiser nadal był napędzany jednostką typu B. Później zadebiutował nowy motor serii F, stąd oznaczenie FJ25.

O ile pierwsza terenowa Toyota była pojazdem raczej użytkowym, przeznaczonym dla służb, o tyle już drugą generację projektowano z uwzględnieniem wymagań klienta prywatnego. Zmiany zaszły nie tylko w wyglądzie, ale również konstrukcji samochodu, który w rzeczywistości niewiele czerpał ze swojego poprzednika.

O ile pierwsza terenowa Toyota była pojazdem raczej użytkowym, przeznaczonym dla służb, o tyle już drugą generację projektowano z uwzględnieniem wymagań klienta prywatnego. Zmiany zaszły nie tylko w wyglądzie, ale również konstrukcji samochodu, który w rzeczywistości niewiele czerpał ze swojego poprzednika.

Zobacz również: Premiera nowej Toyoty Auris. Japończycy w końcu pokazali konkurenta Golfa i Astry

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

Samochody i ich marki. Skąd się wzięły i co oznaczają? Spoiler alert! Nissan przewidział przyszłość samochodów w 1983 roku Historia Mercedesa część 6 [geneza motoryzacji] Mazda MXR-01 (1992) [historia motorsportu] Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 17] Historia Mercedesa - część 7 [geneza motoryzacji] Jeep Gladiator – historia modelu, który powinien nazywać się zupełnie inaczej Lancia Delta – królowa grupy A | Historia WRC Elon, brawo, spóźniłeś się tylko 47 lat. Pierwszy samochód w kosmosie zaprojektował Polak Historia Mercedesa - część 2 [geneza motoryzacji] Futuryzm, Irlandia Północna i kokaina. John DeLorean i jego DMC-12 Lotus Esprit - historia od dwóch litrów do V8 (1976-2004) [cz. 1]