Binz XTEND, czyli przedłużony Mercedes E‑klasy kombi

Ludzie, którzy potrzebują trochę więcej miejsca z tyłu, zazwyczaj wybierają samochody o nadwoziu typu kombi. Co jednak, gdy to nie wystarcza, a nie chcemy kupować kwadratowej półciężarówki? Otóż firma Binz znalazła na to rozwiązanie - postanowiła przedłużyć Mercedesa E-klasy kombi.

Binz XTEND
Binz XTEND
Arkadiusz Gabrysiak

09.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:55

Ludzie, którzy potrzebują trochę więcej miejsca z tyłu, zazwyczaj wybierają samochody o nadwoziu typu kombi. Co jednak, gdy to nie wystarcza, a nie chcemy kupować kwadratowej półciężarówki? Otóż firma Binz znalazła na to rozwiązanie - postanowiła przedłużyć Mercedesa E-klasy kombi.

Trzeba przyznać, że samochód prezentuje się dosyć pokracznie i nieproporcjonalnie. Uprzedzam także, że pojazd nie pełni roli karawanu, chociaż tak właśnie wygląda. Binz wydłużył głównie przedział ładunkowy - kabina pasażerska pozostała bez zmian.

Binz E-Klasse XTEND - zdjęcie szpiegowskie
Binz E-Klasse XTEND - zdjęcie szpiegowskie

Binz XTEND, bo tak brzmi nazwa tego pojazdu, ma 5,75 metra długości (standardowo E-klasa kombi - 4,895 m), a jego rozstaw osi to 3,73 metra (w standardzie 2,874 m). Ciekawe, jaki jest promień zawracania przedłużonego Mercedesa - domyślam się, że nie należy do najmniejszych.

Prawie metr dodatkowej przestrzeni swoje także waży. Standardowy Mercedes E-klasy w odmianie kombi waży 1735 kg, natomiast Binz XTEND ma masę 2100 kg.  Firma oferuje taką modyfikację dla trzech wersji silnikowych: E250 CDI, E350 CGI i E500, a ceny gotowego, przedłużonego pojazdu rozpoczynają się od 121 950 euro.

Obraz

Źródło: Autoblog.nl

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)