1 z 24 – Hennessey Camaro SS HPE700 Convertible (2011)

1 z 24 – Hennessey Camaro SS HPE700 Convertible (2011)

1 z 24 – Hennessey Camaro SS HPE700 Convertible (2011)
Olgierd Lachowski
16.10.2010 07:00, aktualizacja: 02.10.2022 21:50

Na przyszły rok Hennessey zaplanował serię 24 egzemplarzy Chevroleta Camaro SS w wersji HPE700 z nadwoziem coupé oraz otwartym. Wóz będzie legitymował się mocą 766 KM!

Na przyszły rok Hennessey zaplanował serię 24 egzemplarzy Chevroleta Camaro SS w wersji HPE700 z nadwoziem coupé oraz otwartym. Wóz będzie legitymował się mocą 766 KM!

Już w zeszłym roku Hennessey wypuścił serię 24 sztuk Camaro SS HPE700, z czego 14 zostało sprzedanych na pniu. W 2011 roku tuner planuje zbudować taką samą ilość aut, ale nieco ulepszonych.

Seryjny Camaro SS jest wyposażony w silnik LS3. Hennessey informuje, że jego auto ma jednostkę LS9. Główna różnica między obydwoma motorami jest taka, że ten drugi wyposażony jest w sprężarkę mechaniczną. Nie wiadomo czy ekipa z Teksasu rzeczywiście zamienia silnik czy przerabia LS3 upodabniając go do LS9.

Chevrolet Camaro SS - kontynentalne klasyki

LS9 to ośmiocylindrowa widlasta konstrukcja typu small block z wałem napędowym cross plane. Objętość skokowa silnika wynosi 6162 cm[sup]3[/sup]. GM zastosował tradycyjny dla wozów amerykańskich rozrząd OHV, co znaczy, że wałek rozrządu znajduje się w kadłubie silnika. Niedoładowany silnik wytwarza 432 KM mocy przy 5900 obr./min i 569 Nm momentu obrotowego przy 4600 obr./min.

W wersji LS9 jednostka zyskuje międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler) oraz sprężarkę mechaniczną Roots produkcji firmy Eaton. W seryjnym motorze względne ciśnienie doładowania wynosi 0,72 Bar. Przechodzące przez intercooler powietrze ochładza się o około 60[sup]o[/sup] C. LS9 wytwarza 646 KM mocy przy 6500 obr./min i 819 Nm momentu obrotowego przy 3800 obr./min. Taka jednostka wystarcza do napędu Corvette ZR1, ale Hennessey ma wyższe wymagania.

W dotychczasowej wersji motor po tuningu ma 735 KM przy 6400 obr./min, a moment obrotowy wynosi 1007 Nm przy obrotach o 600 obr./min niższych niż w Corvette ZR1. W nowej odmianie moc wzrasta do 766 KM, a maksymalny moment obrotowy do 1037 Nm. Jest to możliwe dzięki serii zmian. Wśród licznych modyfikacji w silniku i wokół niego można odnaleźć poprawki układu paliwowego, układu dolotu powietrza, systemu chłodzenia, sprężarki Eaton R2300, koła zamachowego, sprzęgła oraz układu wydechowego. To oczywiście nie wszystko – Hennessey przeprowadza kompleksowy tuning całego samochodu.

Seryjne zawieszenie jest wymienione na produkt firmy KW (zestaw V3), a hamulce na układ przygotowany przez włoskie Brembo. Zarówno tarcze przednie, jak i tylne mają średnicę 15,0” (czyli 381 mm). Felgi mają tę samą średnicę co w aucie seryjnym, ale zupełnie inne szerokości. Z przodu koła mają szerokość 9,5” (seryjne 8,0”), a z tyłu 11,0” (fabryczne 9,0”). Opony 275/35 R 20 (przód) oraz 305/35 R 20 (tył) przygotowało Pirelli.

Hennessey Camaro HPE700 Convertible fot.2
Hennessey Camaro HPE700 Convertible fot.2

Wygląd Camaro SS Hennesseya nie zmienił się w dużym stopniu, jednak widać, że nie jest to samochód seryjny. Pracownicy firmy instalują listwę pod przednim zderzakiem, boczne listwy oraz tylny dyfuzor. Do tego należy jeszcze dodać takie drobnostki, jak dywaniki, naklejki i inne detale z logo Hennessey.

Jakie osiągi ma ten bolid? Tuner informuje, że na oponach przygotowanych do sprintów na ¼ mili Camaro SS przyspieszy od 0 do 96 km/h w 3,30 s, a ¼ mili pokona w 10,90 s. Z kolei droga hamowania z 96 km/h wynosi 34 m. Prędkość maksymalna jest na razie nieokreślona. Te same osiągi dotyczą obu wersji nadwoziowych.

Cena tuningu jest nieznana. W ramach podnoszenia umiejętności nowych nabywców Camaro SS HPE700 ekipa z Sealy funduje im 1-dniowy kurs sportowej jazdy na torze Lonestar.

Ponieważ produkcja otwartej wersji Chevroleta Camaro rozpocznie się dopiero na początku przyszłego roku, to kabriolety zamówione w Hennessey Performance będzie można odebrać dopiero w 2011 roku. Zamówienia jednak można składać już teraz.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS9
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor  Eaton R2300
  • Moc maksymalna: 766 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,31 KM/l (seryjny w Corvette ZR1 – 104,84 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1037 Nm przy 3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 381 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 381 mm, 4-tłoczowe zaciski
  • Koła przednie: 9,5 x 20″
  • Koła tylne: 11,0 x 20″
  • Opony przednie: 275/35 R 20 Pirelli
  • Opony tylne: 305/35 R 20 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,30 s
  • Czas przejazdu 1/4 mili (402,34 m): 10,90 s
  • Droga hamowania z 96 km/h: 34,0 m

Źródło: hennessey

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)