WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 3. golu Polski

Chwila oddechu – SchwabenFolia Camaro SS (2013)

Jeszcze nie przedstawiłem Wam wszystkich najważniejszych premier tuningowych z Genewy, ale zrobię teraz chwilę przerwy. Ten wpis będzie o 525-konnym Chevrolecie Camaro SS przerobionym przez firmę SchwabenFolia.

Obraz
Olgierd Lachowski

Podstawowym kierunkiem działalności niemieckiego tunera jest oklejanie nadwozi samochodów foliami. W przypadku tego Camaro SS okleina ma głównie niebieski matowy kolor. Środkowa część pokrywy silnika i dach zostały pokryte materiałem w czarnym kolorze.

Obraz

Zazwyczaj modyfikacje przeprowadzane przez SchwabenFolię nie kończą się jednak na tej podstawowej formie działalności. Tak też jest z tym Chevroletem. Tuner dokonał zmian w samej karoserii amerykańskiego wozu. Ponadto poprawiono tę maszynę mechanicznie.

Chyba jedyną nieudaną przeróbką są otwierane ku górze drzwi nazywane LSD – to skrót od Lambo Style Door. Jak zresztą do wielu aut, tak i do Camaro takie rozwiązanie techniczne zupełnie nie pasuje.

Obraz

Gdyby nie nowe drzwi, to wóz z USA prezentowałby się jak całkowicie seryjna konstrukcja. Tego, że jest to maszyna po tuningu nie zdradzają na przykład koła, które pochodzą wprost z fabryki. Na 20-calowe felgi naciągnięte są opony o rozmiarze 245/40 z przodu i 275/40 z tyłu.

Na lepsze prowadzenie i przyczepność pozytywnie wpływa zawieszenie Variant 1 firmy KW, natomiast lepszą dynamikę gwarantuje podkręcona jednostka napędowa.

Obraz

8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 6,2 l w normalnym Camaro SS dysponuje mocą 405 KM przy 5900 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 556 Nm przy 4300 obr./min. W wersjach limitowanych montowany jest prawie identyczny silnik LS3 (w podstawowym Camaro SS znajduje się motor L99), który jest mocniejszy o 27 KM i ma o 13 Nm większy moment obrotowy.

Niezależnie od tego, która wersja silnika znajduje się pod maską Chevroleta, SchwabenFolia montuje pomocnika jednostce napędowej w postaci sprężarki mechanicznej Magnusson TVS2300. W obu przypadkach moc maksymalna rośnie do 525 KM.

Obraz

Ani parametry drogowe wozu, ani koszt tuningu nie zostały przez Niemców podane.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, L99/LS3
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor Magnuson TVS2300
  • Moc maksymalna: 525 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 85,20 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/45 R 20
  • Opony tylne: 275/40 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,34 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Źródło: MirandaMedia

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy