O poziom niżej – Hennessey Camaro HPE600 Convertible (2011)
W październiku zeszłego roku pisałem, że Hennessey planuje wypuścić serię 24 sztuk 700-konnego Chevroleta Camaro bez dachu. Na razie tego auta jeszcze nie widać, jest za to odmiana 600-konna. Ona nie jest limitowana.
13.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:28
Otwarte Camaro SS Convertible jest napędzane według niektórych jedynym słusznym silnikiem, czyli widlastą „ósemką” o oznaczeniu LS3. 6,2-litrowy silnik w seryjnym samochodzie radzi sobie sam i wytwarza 432 KM mocy i 569 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zespół Hennessey Performance uznał, że jednostka ta ma zdecydowanie za mało mocy i żeby jej pomóc dodali sprężarkę mechaniczną typu Roots firmy Eaton (model R2300) oraz międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego.
Oprócz niej tuner zmienił system dolotu powietrza do motoru, wymienił wtryskiwacze paliwa na wydajniejsze oraz zamontował nowy układ wydechowy ze sportowymi „katalizatorami” i tłumikami. Prawidłową pracą „serca” Chevroleta zarządza nowy program sterujący. Po tuningu mechanicznym Camaro SS ma 610 KM (na 93-oktanowym paliwie) przy 6300 obr./min.
Obok przeróbek silnika Hennessey ulepszył sprzęgło oraz zmienił zawieszenie na sportowe KW. Nie wiadomo, czy hamulce pozostały seryjne - na stronie tunera nie ma informacji, ale możliwe, że zostały także zmienione wzorem Camaro HPE700.
Jeśli chodzi o modyfikacje optyczne, to z pewnością nie można powiedzieć, że auto jest nie do poznania. Zakład z Teksasu dodał węglowe listwy z przodu pod zderzakiem i z boku pod progami. Poza tym zainstalowano imitację tylnego dyfuzora. Camaro HPE600 porusza się na 20-calowych felgach z oponami Michelin.
Pomiary na torze wykazały, że przyspieszenie od 0 do 96 km/h wynosi 3,90 s, a czas przejazdu ¼ mili – 12,00 s. Na końcu prostej pomiarowej Camaro osiąga prędkość 190 km/h.
HPE600 Convertible to nieco słabsza i pewnie tańsza alternatywa dla limitowanego 700-konnego Camaro.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, LS3
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Eaton R2300
- Moc maksymalna: 610 KM przy 6300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 98,99 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,5 x 20″
- Koła tylne: 11,0 x 20″
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1942 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,18 kg/KM (seryjny – 4,50 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,90 s
- Czas przejazdu 1/4 mili (402,34 m): 12,00 sblock position=\inside8163/block
Źródło: carscoop