Namiastka ZL1 - Geiger Camaro SS Convertible (2011)
Wczoraj pisałem o jednej firmie z okolic Monachium, a dziś złożyło się tak, że piszę o drugiej. Chodzi o Geiger Cars, które przygotowało namiastkę Chevroleta Camaro ZL1 w wersji z otwartym dachem. Auto prezentuje się bardzo okazale, a pod względem mocy jest bliskie wersji ZL1.
13.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:26
Wczoraj pisałem o jednej firmie z okolic Monachium, a dziś złożyło się tak, że piszę o drugiej. Chodzi o Geiger Cars, które przygotowało namiastkę Chevroleta Camaro ZL1 w wersji z otwartym dachem. Auto prezentuje się bardzo okazale, a pod względem mocy jest bliskie wersji ZL1.
Dziś mamy do czynienia z samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. To o tyle istotna sprawa, że z tą skrzynią łączony jest silnik L99, a nie LS3 - jak w Camaro SS z manualną skrzynią biegów.
L99 ma 8 cylindrów w układzie widlastym (90[sup]o[/sup]) i objętość skokową 6162 cm[sup]3[/sup]. Wygląda więc na to, że jest identyczny z LS3. Nie do końca tak jednak jest. L99 ma obniżony z 10,7 do 10,4 stopień sprężania i zastosowano w nim system wyłączania połowy cylindrów przy niskich obciążeniach o nazwie Active Fuel Management[sup]1)[/sup].
Fabryczny L99 ma nieco niższą moc niż LS3, która wynosi 406 KM przy 5900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 556 Nm przy 4300 obr./min. Poprzez 6-biegowy automat moment jest przesyłany na tylne koła.
Zajmująca się m.in. importowaniem amerykańskich samochodów do Europy firma wiedzie także prym w ich tuningu na Starym Kontynencie. Co jakiś czas pojawiają się ciekawsze lub mniej ciekawe propozycje Geigera. Najnowszą kreacją jest Camaro SS Convertible z kompresorem.
Oprócz sprężarki mechanicznej tuner zmienił jeszcze (w ramach tuningu silnika) układ wydechowy na bardziej sportowy i zastosował inny moduł sterujący jednostką napędową. W efekcie moc wzrosła do słusznych 568 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy został wywindowany do 779 Nm.
Kolejną i już ostatnią zmianą mechaniczną w tym wozie jest zawieszenie z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce pracy.
Zewnętrznie Camaro po przeróbkach wyróżnia się kompletem spojlerów i innymi kołami. Nadwozie jest ozdobione zestawem dodatków, na które składa się spojler z przodu, listwy progowe, imitacja dyfuzora i nakładka na klapę bagażnika. Geiger zaproponował też dwubarwny schemat malowania pojazdu. Uzupełnieniem tego jest komplet 22-calowych kół z felgami 265/30 R 22 z przodu i 295/25 R 22 z tyłu.
Nie znamy osiągów tego Camaro, ale żeby mieć jakiś pogląd na to, co potrafi ten wóz, przypomnę, że podobne Camaro SS z zamkniętym nadwoziem i silnikiem o mocy 564 KM osiąga prędkość 305 km/h.
Cena gotowego auta to 85 000 euro.
Montując sprężarkę i dokonując kilku zmian, Geiger stworzył podobny samochód do Camaro ZL1. Pytanie brzmi, jak daleko mu do oryginału.
[sup]1)[/sup] Z kolei LS3 z Camaro ma większy o 5% skok zaworów dolotowych w porównaniu z tą samą jednostką w Corvette.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, L99
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor
- Moc maksymalna: 568 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 92,18 KM/l (seryjny – 65,89 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 779 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Koła przednie: 22″
- Koła tylne: 22″
- Opony przednie: 265/30 R 22
- Opony tylne: 295/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1891 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,30 kg/KM (seryjny – 4,66 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mmblock position=\inside7135/block
Źródło: WCF