SchwabenFolia Chevrolet Camaro SS (2013)

Wśród tunerów przerabiających Chevrolety Camaro można wybierać i przebierać. W tej grupie jest SchwabenFolia. Firma zafundowała autu modyfikacje nie tylko wizualne.

SchwabenFolia Chevrolet Camaro SS (2013)
Olgierd Lachowski

17.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:29

Chociaż SS nie jest już od dawna najmocniejszą seryjną wersją Chevroleta Camaro, nadal budzi duże zainteresowanie zarówno wśród przechodniów mijających ten wóz na ulicy, jak i klientów nabywających tę maszynę w salonie.

Jednym z czynników wpływających na popularność Camaro w odmianie SS jest ogromny widlasty silnik. Żeby w Stanach Zjednoczonych jakikolwiek motor nazwać normalnym, musi on mieć nie tylko widlasty układ rzędów cylindrów, ale także osiem garów. Jeśli cylindrów jest mniej, to jednostka jest za mała, jeśli więcej – to dla przeciętnego Amerykanina niepotrzebnie skomplikowana.

Widlasta ósemka Chevroleta jak na europejskie warunki cechuje się ogromną objętością skokową wynoszącą 6,2 l. Ten spokrewniony w pewnym stopniu z silnikiem Corvette ZR1 motor ma prosty układ rozrządu z wałkiem umieszczonym w kadłubie i dwoma zaworami na każdy cylinder. Nie ma za to bezpośredniego wtrysku benzyny ani doładowania – tzn. doładowania nie miał, dopóki nie trafił do SchwabenFolii.

W seryjnej odmianie 6,2-litrowiec potrafi wykrzesać z siebie 431 KM przy 5900 obr./min i 569 Nm przy 4600 obr./min. Przy tak dużej objętości moc jest niewielka, ale tak naprawdę te 430 koni z zapasem wystarcza do szybkiej jazdy.

Jeżeli jednak ktoś potrzebuje silnych wrażeń, to niemiecki warsztat SchwabenFolia – zajmujący się przede wszystkim oklejaniem aut – może mu ich dostarczyć. Metodą na to jest zamontowanie mechanicznej sprężarki typu Roots do pomocy jednostce napędowej. To skutkuje wzrostem mocy do 525 KM.

Obraz

Bez odpowiedzi pozostaje pytanie, o ile szybszy stał się Chevrolet, gdy przybyło mu prawie 100 KM. Normalne auto do setki rozpędza się w 4,50 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Po wersji ponad 500-konnej można spodziewać się sporo więcej – szczególnie w kwestii prędkości.

Na tym kończą się szczegółowe informacje dotyczące tego coupé. Na zdjęciach widać, że felgi nie są seryjne – pochodzą z firmy BBS. Ich rozmiar nie został podany, jednak sądzę, że mają nie mniej niż 20 cali średnicy. Od fabrycznego auta to Camaro różni się również przednim spojlerem oraz tym, że w garbie na masce silnika wycięto otwór, przez który można podziwiać sprężarkę i jednostkę napędową.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: sprężarka mechaniczna
  • Moc maksymalna: 525 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 85,20 KM/l (seryjny – 69,94 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,34 kg/KM (seryjny – 4,06 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: WCF

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)