Czarna seria – Renntech CLK 63 Black Series (2011)

Czarna seria – Renntech CLK 63 Black Series (2011)

Czarna seria – Renntech CLK 63 Black Series (2011)
Olgierd Lachowski
08.01.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:02

Pojawiły się właśnie pierwsze zdjęcia nowego Mercedesa-Benz C Coupé, tymczasem amerykański Renntech przypomniał o sobie pokazując ulepszoną wersję nieprodukowanego już CLK 63 Black Series.

Renntech CLK 63 Black Series fot.1
Renntech CLK 63 Black Series fot.1

AMG Mercedes CLK 63 Black Series to specjalna seria modelu CLK napędzana silnikiem V8 M156 (kod dla tego modelu to 156.982) o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 90o. Jednostka o objętości skokowej 6,2 l mogła pochwalić się mocą 507 KM przy 6800 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 630 Nm przy 5250 obr./min. Napęd na tylne koła przenoszony był za pomocą 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów AMG SpeedShift.

Moc ponad 500 KM przy wadze wynoszącej 1760 kg pozwalała na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,20 s, a do 200 km/h – w 11,60 s. Prędkość maksymalna wynosiła równe 300 km/h. Można zatem śmiało powiedzieć, że osiągi Mercedesa były świetne.

Renntech ze Stanów Zjednoczonych zajmuje się tuningiem tylko i wyłącznie aut z gwiazdą na masce. Najnowszym dziełem jest właśnie CLK 63 Black Series. Prace inżynierów przebiegały dwutorowo. Jedna grupa pracowała nad poprawą aerodynamiki, co w wypadku CLK oznaczało prace nad zmniejszeniem sił unoszących auto, druga ekipa zajęła się tuningiem silnika i osprzętu.

Renntech CLK 63 Black Series fot.4
Renntech CLK 63 Black Series fot.4

Mechanicy zajmujący się nadwoziem zaczęli od zmiany listwy przedniego spojlera. Od spodu ma ona inaczej „żłobione” kanały niż w wersji oryginalnej. Teraz ich kształt sprawia, że listwa ta działa po części jak dyfuzor, a po części zwiększa chłodzenie hamulców kierując strugę powietrza do specjalnych kanałów. Cena tego elementu to 2450 dolarów amerykańskich. Zainstalowano także wymienione wyżej kanały dolotowe do przednich hamulców po to, żeby te były chłodzone jak najlepiej (cena – 1250 dolarów).

Renntech CLK 63 Black Series fot.8
Renntech CLK 63 Black Series fot.8

Z tyłu, na życzenie klienta, za cenę 3350 dolarów montowany jest regulowany spojler na pokrywie bagażnika, który zwiększa stabilność Mercedesa przy szybkiej jeździe. Z kolei pod zderzakiem instalowany jest prawdziwy dyfuzor zwiększający siłę docisku (zmniejsza się siła unosząca). Jak widać na zdjęciach ma on nieco inny kształt niż pseudodyfuzory zakładane przez niektórych tunerów.

Pracownicy działający przy silniku zmienili elektronikę nadzorującą motor (dało to 32 dodatkowe konie mechaniczne i 50 Nm) i filtry powietrza wraz z inaczej ukształtowaną kompozytową obudową (+ 10 KM i 14 Nm) oraz popracowali nad ulepszeniami głowic (+ 15 KM i 20 Nm).

Renntech CLK 63 Black Series fot.3
Renntech CLK 63 Black Series fot.3

W efekcie tuner osiągnął moc 564 KM i maksymalny moment o wartości 714 Nm. O własnościach jezdnych CLK 63 Renntech nie informuje, natomiast jeśli chodzi o koszt tuningu, to jeśli chciałoby się zamontować wszystkie wymienione dodatki, to trzeba liczyć się z wydatkiem około 18 500 dolarów.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156.982
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 564 KM przy 6800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 90,85 KM/l (seryjny – 81,67 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 714 Nm przy 5200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1760 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,12 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4657 mm
  • Szerokość: 1833 mm
  • Rozstaw osi: 2715 mm

Koszty:

  • Zmiana ECU: 3495 dolarów
  • Tuning głowic: 4995 dolarów
  • Filtry powietrza + obudowa: 2795 dolarów
  • Przednia listwa: 2450 dolarów
  • Kanały chłodzące hamulce: 1250 dolarów
  • Tylny spojler: 3350 dolarów
  • Tylny dyfuzor: ?

RAZEM: max. 18 335 dolarów + cena tylnego dyfuzora[block position="inside"]8349[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)