1986 Rover CCV [zapomniane koncepty]
W 1986 roku światło dzienne ujrzał prototyp Rovera CCV. Skrót ten oznacza Coupe Concept Vehicle i niewiele brakowało, aby pojazd doczekał się seryjnej produkcji. Ale zacznijmy od początku.
W 1986 roku światło dzienne ujrzał prototyp Rovera CCV. Skrót ten oznacza Coupe Concept Vehicle i niewiele brakowało, aby pojazd doczekał się seryjnej produkcji. Ale zacznijmy od początku.
Pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w 1986 roku. Za jego stylistykę odpowiada Roy Axe, którego dzieło z miejsca okrzyknięto sukcesem. I nie ma się co dziwić, ponieważ Rover CCV wyglądał bardzo dobrze jak na połowę lat 80.
Schludne coupé nie raziło wymuszonym futuryzmem, a mogło bez problemu wejść w niezmienionej formie do produkcji seryjnej. Taki też był zamiar twórców tego prototypu: samochód zwiastował serię 800 i bardzo poważnie myślano wtedy, że w ofercie Rovera serii 800 pojawi się coupé. Tak też się stało, jednak dopiero w 1992 roku - po gruntownym faceliftingu serii 800.
Patrząc na ten koncept, możemy bez trudności rozpoznać charakterystyczne cechy rasowego coupé: trójbryłowe nadwozie, długa maska oraz smukłe reflektory. We wnętrzu zdecydowano się na luksusowe wykończenie, skórzane fotele oraz futurystyczną deskę rozdzielczą. W kokpicie znalazło się także miejsce na odtwarzacz płyt CD, co było nowością w tamtym okresie.
Pod maską zainstalowano 2,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V6, która generowała 175 KM i 217 Nm momentu obrotowego. Miało to pozwalać na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w około 8 s, a prędkość maksymalną oszacowano na 217 km/h.
Niestety, niezdecydowanie kadry managerskiej i słaba sprzedaż Roverów pod marką Sterling w USA przesądziły o porzuceniu tego projektu, który nie dostał zielonego światła do produkcji seryjnej. Jednak - jak wspomniałem już wcześniej - w 1992 roku Rover serii 800 w końcu doczekał się wersji coupé, która w dużej mierze bazowała na koncepcie CCV.
Źródło: Car Styling • Carfolio