Honda Civic VI [awarie i problemy]

Wśród osób szukających auta kompaktowego z poprzedniej dekady największe rzesze zwolenników mają takie modele jak
Historia modelu
Honda Civic VI generacji zadebiutowała w 1995 roku na początku jako 5-drzwiowy liftback, a po roku do oferty dołączyły 3 nowe odmiany: sedan, hatchback, a także coupe. W 1998 roku w salonach Hondy pojawił się kolejny wariant nadwozia Civica, czyli zbudowane w oparciu o liftbacka przestronne kombi Aerodeck. Produkcję Civica VI zakończono w 2001 roku, do tego czasu auto wytwarzane było w różnych miejscach świata: Japonii, Anglii, USA, Kanadzie, Brazylii oraz Pakistanie.
Zobacz również: Nowa Honda Civic Type R - premiera
Silniki
Benzynowe:
R4 1,4 (75- 90 KM)
R4 1,5 VTEC (90, 114- 115 KM)
R4 1,6 (105- 116 KM)
R4 1,6 VTEC (125, 160- 170 KM)
R4 1,6 VTEC (185 KM) wersja Type-R
R4 1,8 VTi VTEC (169 KM)
Diesle:
R4 2,0 TD (105 KM)
Spośród jednostek benzynowych godne polecenia są motory o pojemnościach 1,4 oraz 1,6 litra. Szukający mocnych wrażeń powinni zainteresować się topowymi odmianami. Pamiętajmy o tym, że silniki z rodziny
Dane techniczne
W
Awaryjność
Najwięcej problemów w tym modelu sprawia korozja, która pojawia się na tylnych błotnikach, ale trzeba pamiętać o tym, że rdza to problem większości japońskich aut z lat 90. Zdarza się też, że korozji ulega miska olejowa, a nawet zbiornik paliwa, dlatego przed zakupem zalecamy zajrzeć pod spód auta i dokładnie obejrzeć te elementy. Kłopotliwy jest też układ hamulcowy, w którym dochodzi do zapiekania się cylinderków w tylnych zaciskach hamulcowych. W wielu egzemplarzach może też dojść do uszkodzenia takich elementów jak pompa wody czy termostatu. Nierówna praca silnika to z kolei skutek awarii sondy lambda.
Słabą stroną Civica VI jest również układ zapłonowy, w którym szwankuje rozdzielacz. Aby zapobiec wystąpieniu takiej usterki należy regularnie kontrolować stan przewodów zapłonowych i częściej je wymieniać. Kierowcy lubiący dynamiczną jazdę będą zmuszeni znacznie częściej wymieniać przeguby półosi napędowych. Kolejną piętą achillesową Civica VI jest jego zawieszenie, gdzie wybijają się łączniki stabilizatorów, sworznie wahaczy przednich oraz silentblocki wahaczy zamontowanych z tyłu. Z drobnych usterek warto wspomnieć o przepalającym się rezystorze wentylatora nawiewu, odklejającej się podsufitce, a także podatnej na zniszczenie uszczelce bagażnika, przez którą dostaje się woda.
Naszym zdaniem
Honda Civic VI w latach swojej świetności cieszyła się ogromną popularnością, którą zawdzięczała wysokiej niezawodności i rewelacyjnym silnikom VTEC. Niestety ten słynny kompaktowy japończyk zdążył się już nieco zestarzeć co sprzyja pojawianiu się coraz to nowszych usterek, mimo to trzeba przyznać, że jak na swój zaawansowany wiek wiele egzemplarzy nadal nie sprawia większych problemów technicznych. Choć wymiana niektórych podzespołów nadal nie należy do najtańszych. Ceny Hondy Civic VI zaczynają się od około 2000 zł za egzemplarze w fatalnym powypadkowym stanie, ten najdroższe kosztują 15 000 zł, a niekiedy nawet i więcej.
Zobacz także:
Honda Civic VII [awarie i problemy]
Volkswagen Golf III [awarie i problemy]
Ford Escort MKV [awarie i problemy]
Alfa Romeo 145/146 [awarie i problemy]
Audi A3 8L [awarie i problemy]
Ten artykuł ma 20 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze