Kolejny kamień milowy CHERY – pięciomilionowy pojazd eksportowy trafił do polskiego klienta

Flagowy SUV CHERY – TIGGO 8 PHEV – będący wzorem inteligentnej mobilności, stanie się bohaterem wyjątkowej chwili. W Warszawie do polskiego klienta trafi pięciomilionowy samochód eksportowy marki.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Dziedzictwo TIGGO: od wizji do globalnego przywództwa.

Shaodong Zhu, wiceprezes wykonawczy CHERY International i CEO marki CHERY, podzielił się refleksją nad tą drogą:

"Dwadzieścia cztery lata temu dołączyłem do CHERY, a w 2005 roku miałem zaszczyt uczestniczyć w debiucie rodziny TIGGO. Jej misja była jasna: wypełnić lukę w segmencie SUV-ów, zająć unikalną pozycję na "błękitnym oceanie" i zbudować globalną więź emocjonalną poprzez nazwę "Totem Tygrysa". Najważniejsze jednak, że stworzyliśmy kompletną, międzynarodowo ustandaryzowaną gamę SUV-ów, w pełni opracowaną i należącą do CHERY."

Globalna ekspansja CHERY rozpoczęła się już w 2001 roku, gdy pierwsze 10 sedanów Fulwin trafiło na rynki zagraniczne. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w 2005 roku wraz z debiutem rodziny TIGGO, która krok po kroku zdobywała kluczowe rynki Bliskiego Wschodu, Ameryki Południowej i kolejnych regionów świata. Do 2025 roku modele TIGGO były obecne już w ponad 110 krajach i przekroczyły 5 milionów wyeksportowanych samochodów – kluczowy fundament globalnej strategii marki.

© materiały partnera

Od eksportu produktów do przewagi technologicznej

Ewolucja CHERY – od pierwszych kroków w "eksporcie produktów" po dzisiejsze "wzmocnienie technologiczne" – pokazuje drogę marki od chińskiego producenta samochodów do globalnego gracza. Obecnie sieć produkcyjna CHERY obejmuje 19 zagranicznych zakładów montażowych, gwarantując lokalną jakość i szybkie reagowanie na potrzeby rynków.

© materiały partnera

Wyniki 2025: globalny impet wciąż rośnie

Od 22 lat CHERY utrzymuje pozycję lidera chińskiego eksportu samochodów osobowych, a rok 2025 tylko potwierdza tę dominację:

  • styczeń–sierpień 2025: 1 727 299 pojazdów dostarczonych na całym świecie (+14,5% r/r)
  • eksport zagraniczny: 798 804 sztuki (+10,8% r/r)
  • kamień milowy marki: sprzedaż miliona samochodów osiągnięta w zaledwie 8 miesięcy (1 078 626 sztuk)

Siła ludzi: pasja, która nie zna granic

Pięciomilionowy samochód CHERY to nie tylko liczba, ale przede wszystkim symbol pracy i oddania całego zespołu.

"Nasi ludzie tworzą każdy pojazd z tą samą pasją, co pierwszy" – zaznaczył Zhu. – "To ich umiejętności i determinacja sprawiają, że TIGGO od początku oferuje emocje z jazdy, które stały się znakiem rozpoznawczym marki."

© materiały partnera

Ekspansja w Polsce: nowy strategiczny rozdział

Historyczny kamień milowy zbiegnie się z premierą dwóch nowych modeli z rodziny TIGGO na polskim rynku:

  • TIGGO 4 HEV – kompaktowy SUV hybrydowy, łączący wyjątkową efektywność z atrakcyjną wartością
  • TIGGO 9 PHEV – flagowy SUV typu plug-in hybrid, oferujący najwyższy komfort i imponujący zasięg powyżej 1000 km

Oba modele już wkrótce trafią do salonów w całej Polsce. Zapraszamy kierowców do odkrycia, jak CHERY redefiniuje pojęcie inteligentnej mobilności w Europie.

O Chery

Założona w 1997 roku firma CHERY jest wiodącym chińskim producentem samochodów i największym chińskim eksporterem samochodów osobowych od 22 lat z rzędu. Obecnie CHERY ma ponad 16 milionów użytkowników na całym świecie i prowadzi działalność w ponad 110 krajach i regionach. W 2024 r. całkowita sprzedaż CHERY osiągnęła 2 603 916 sztuk, co oznacza wzrost o 38,4% rok do roku, a eksport wyniósł 1 144 588 sztuk, co oznacza wzrost o 21,4%. Roczne przychody firmy osiągnęły poziom 283 miliardów złotych, co stanowi wzrost o 50% rok do roku, zapewniając jej miejsce na liście Global Fortune 500.

CHERY jest pierwszym chińskim producentem samochodów, który w pełni opanował kluczowe technologie w zakresie silników, skrzyń biegów i podwozi. Firma zgłosiła ponad 29 000 patentów, z czego ponad 18 000 zostało przyznanych.

Materiał sponsorowany przez CHERY

Wybrane dla Ciebie

Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Autokult