Zwrot w sprawie SCT. Prezydent Krakowa postawił sprawę jasno

Znak Strefy Czystego Transportu
Znak Strefy Czystego Transportu
Źródło zdjęć: © Autokult

20.05.2024 15:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie milknie echo w sprawie Strefy Czystego Transportu w Krakowie. Nowy prezydent ogłosił, jakie ma plany w tej sprawie oraz czego mieszkańcy mogą spodziewać się w lipcu.

Prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski oficjalnie ogłosił, że miasto nie jest przygotowane technicznie, aby 1 lipca tego roku Strefa Czystego Transportu mogła zacząć działać. To natomiast niejedyny aspekt związany z przesunięciem terminu wdrożenia SCT.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Do niedawna wydawało się, że kluczowy jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 11 stycznia 2024 roku, który unieważnił dotychczasową uchwałę o Strefie Czystego Transportu. Ponieważ wpłynęły dwie skargi kasacyjne, wyrok ten jest nieprawomocny, więc oznacza to, że na chwilę obecną uchwała obowiązuje w pełnym wymiarze.

Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski © PAP | PAP/Art Service

Aleksander Miszalski planuje jednak wywiązać się z jednej z obietnic wyborczych, o której wspomniał nam, kiedy przed wyborami prezydenckimi, zapytaliśmy go o plany związane z SCT.

Najważniejsze jest dla mnie zdanie mieszkańców Krakowa i ich komfort, dlatego zacząłbym od konsultacji społecznych. Wiem, że kierunek jest dobry, natomiast sam projekt wymaga modyfikacji. Jako prezydent nie chciałbym zmuszać mieszkańców miasta do sprzedaży posiadanych samochodów, istotne jest, aby nie kupowali najstarszych aut z silnikiem diesla, ponadto prowadzimy w ministerstwie rozmowy o funduszu, który pozwoli refundować koszty zakupu aut ekologicznych.

Nie wiadomo jeszcze kiedy konsultacje społeczne będą przeprowadzane, ale środowisko przeciwników SCT ma nadzieję, że ich głos również będzie brany pod uwagę, ponieważ poprzednio, kiedy władze miasta organizowały rozmowy z mieszkańcami, to pojawiły się zarzuty, że zwolennicy Strefy Czystego Transportu stanowili większość podczas konsultacji.

Na chwilę obecną nie są podawane żadne konkretne informacje, czy uchwała będzie jedynie modyfikowana, czy pisana od nowa oraz, czy wymogi stawiane samochodom zostaną złagodzone lub zaostrzone.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)