Zwolnili prawie 10 tys. osób w 4 lata. I to tylko w jednym kraju
Sytuacja koncernu Stellantis jest trudna. Widać to szczególnie po włoskich fabrykach. Liczby przedstawione w raporcie związku zawodowego Fiom-Cgil są druzgocące.
Stellantis to międzynarodowy koncern, w skład którego wchodzą włoskie marki takie jak Fiat, Lancia, Alfa Romeo czy Maserati. W ostatnich latach wszystkie odnotowały wyraźne spadki sprzedaży, co niestety odbiło się na funkcjonowaniu lokalnych fabryk.
Jak wynika z danych opublikowanych przez związek zawodowy Fiom-Cgil, w latach 2020-2024 liczba włoskich pracowników Stellantis spadła z 37 288 do 27 632, a roczna produkcja zmalała z około miliona do zaledwie 480 tys. sztuk.
W wyniku słabnącego popytu Stellantis systematycznie traci również udziały we włoskim rynku. W ubiegłym roku koncern nie przekroczył 30 proc. podczas gdy jeszcze dwa lata temu wyniosły one ponad 35 proc.
Test wideo: Fiat 500 - elektryczny maluch głównie do miasta
Od niedawna z włoskiej fabryki Mirafiori wyjeżdża hybrydowa wersja nowego Fiata 500, dotychczas dostępnego wyłącznie jako elektryk. Koncern liczy, że uzupełnienie oferty o spalinową odmianę pozwoli zwiększyć zainteresowanie klientów.
Poprzednia pięćsetka była absolutnym hitem Fiata przez wiele lat, nie tylko we Włoszech, ale i wielu innych krajach Europy. Czas pokaże, czy następca będzie w stanie powtórzyć jej sukces.