Znamy polską cenę Forda Rangera Raptor. Na razie nieoficjalną

Znamy polską cenę Forda Rangera Raptor. Na razie nieoficjalną

Ford Ranger Raptor to zabawka dla osób lubiących dynamiczną jazdę w terenie.
Ford Ranger Raptor to zabawka dla osób lubiących dynamiczną jazdę w terenie.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
02.05.2019 12:36, aktualizacja: 28.03.2023 11:08

I tym samym orientacyjną. Ford Ranger Raptor kosztuje o ponad 100 tys. zł więcej niż standardowy wariant, ale śmiało można powiedzieć, że nie ma konkurencji.

Ford Ranger Raptor jest dokładnie tym dla zwykłego Rangera czym Ford Focus RS dla zwykłego Focusa. To najbardziej ekstremalna wersja terenowego pick-upa, przygotowana przez dział Ford Performance. Ta sama grupa inżynierów opracowała m.in. takie modele jak Focus RS czy Fiesta ST.

Auto wyróżnia się nie tylko muskularną sylwetką z poszerzonymi nadkolami i podniesionym do 283 mm prześwitem, ale także zawieszeniem ze sportowymi amortyzatorami firmy Fox, które mają ułatwiać i zabezpieczać samochód, gdy ten będzie... skakał. Tak jest, Ranger Raptor to samochód przygotowany do naprawdę dynamicznej jazdy po bezdrożach, w tym do skoków. Spód auta chronią stalowe osłony o grubości 2,3 mm.

Zawieszenie i rama Raptora są przygotowane do dużych obciążeń dynamicznych. Może to trochę dziecinne, ale tak jak Focus RS był samochodem do driftowania, tak Raptor nadaje się do skakania.
Zawieszenie i rama Raptora są przygotowane do dużych obciążeń dynamicznych. Może to trochę dziecinne, ale tak jak Focus RS był samochodem do driftowania, tak Raptor nadaje się do skakania.© fot. mat. prasowe

Aby rozpędzić ważącego 2,3 tony pick-upa pod maską zainstalowano 2-litrowy silnik EcoBlue. Jest to diesel o mocy 213 KM z dwiema turbosprężarkami, które wyciskają z niego 500 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki nie robi dużego wrażenia, bo trwa 10,5 s. Natomiast wrażenie ma robić elastyczność silnika, nie tylko za sprawą momentu, ale także 10-biegowego automatu.

Ile kosztuje Ford Ranger Raptor?

Choć premiery europejskiej tego modelu jeszcze nie było, a tym bardziej trudno o oficjalny cennik, to dealerzy w Polsce już wystawiają oferty na serwisie Otomoto. Ceny wahają się od 246 do 248 tys. zł. Dostaliśmy też ofertę od jednego z dealerów, który model bazowy wycenił na 244 800 zł.

Zawieszenie Raptora ma zapewniać wysoki komfort jazdy na drogach utwardzonych
Zawieszenie Raptora ma zapewniać wysoki komfort jazdy na drogach utwardzonych© fot. mat. prasowe

Mówimy więc o kwocie bliskiej 250 tys. zł i tu konkurencji praktycznie nie ma, choć na rynku nie brakuje pick-upów, które przynajmniej wizualnie mogłyby ją stanowić.

Za ok. 170 tys. zł można kupić Isuzu D-Maxa w wersji Arctic Truck, a za 192 tys. zł Toyotę Hilux Dakar, która akurat poza bojowym wyglądem nie oferuje żadnych zmian technicznych. Gdzieś pomiędzy mieści się Nissan Navara Off-Roader AT32 z zawieszeniem podniesionym o 4 cm. Za takie auto trzeba zapłacić około 160 tys. zł. Jednak wszystkim tym modelom daleko do tego, co oferuje Ford Ranger Raptor.

Raptor to nie tylko najszybsza i najbardziej terenowa wersja Rangera, ale także świetnie wyposażona.
Raptor to nie tylko najszybsza i najbardziej terenowa wersja Rangera, ale także świetnie wyposażona.© fot. mat. prasowe

Jakie wyposażenie ma Ford Ranger Raptor?

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:

  • czujniki parkowania i kamerę cofania,
  • podgrzewaną przednią szybę,
  • tempomat,
  • inteligentny ogranicznik prędkości,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system kontroli pasa ruchu,
  • radioodtwarzacz CD,
  • system Sync 3 z ekranem kolorowym o przekątnej 8 cali,
  • dwustrefową klimatyzację,
  • system Ford KeyFree,
  • elektrycznie regulowane, skórzane fotele,
  • blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)