Znamy polską cenę Forda Rangera Raptor. Na razie nieoficjalną

I tym samym orientacyjną. Ford Ranger Raptor kosztuje o ponad 100 tys. zł więcej niż standardowy wariant, ale śmiało można powiedzieć, że nie ma konkurencji.

Ford Ranger Raptor to zabawka dla osób lubiących dynamiczną jazdę w terenie.
Ford Ranger Raptor to zabawka dla osób lubiących dynamiczną jazdę w terenie.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

02.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:08

Ford Ranger Raptor jest dokładnie tym dla zwykłego Rangera czym Ford Focus RS dla zwykłego Focusa. To najbardziej ekstremalna wersja terenowego pick-upa, przygotowana przez dział Ford Performance. Ta sama grupa inżynierów opracowała m.in. takie modele jak Focus RS czy Fiesta ST.

Auto wyróżnia się nie tylko muskularną sylwetką z poszerzonymi nadkolami i podniesionym do 283 mm prześwitem, ale także zawieszeniem ze sportowymi amortyzatorami firmy Fox, które mają ułatwiać i zabezpieczać samochód, gdy ten będzie... skakał. Tak jest, Ranger Raptor to samochód przygotowany do naprawdę dynamicznej jazdy po bezdrożach, w tym do skoków. Spód auta chronią stalowe osłony o grubości 2,3 mm.

Zawieszenie i rama Raptora są przygotowane do dużych obciążeń dynamicznych. Może to trochę dziecinne, ale tak jak Focus RS był samochodem do driftowania, tak Raptor nadaje się do skakania.
Zawieszenie i rama Raptora są przygotowane do dużych obciążeń dynamicznych. Może to trochę dziecinne, ale tak jak Focus RS był samochodem do driftowania, tak Raptor nadaje się do skakania.© fot. mat. prasowe

Aby rozpędzić ważącego 2,3 tony pick-upa pod maską zainstalowano 2-litrowy silnik EcoBlue. Jest to diesel o mocy 213 KM z dwiema turbosprężarkami, które wyciskają z niego 500 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki nie robi dużego wrażenia, bo trwa 10,5 s. Natomiast wrażenie ma robić elastyczność silnika, nie tylko za sprawą momentu, ale także 10-biegowego automatu.

Ile kosztuje Ford Ranger Raptor?

Choć premiery europejskiej tego modelu jeszcze nie było, a tym bardziej trudno o oficjalny cennik, to dealerzy w Polsce już wystawiają oferty na serwisie Otomoto. Ceny wahają się od 246 do 248 tys. zł. Dostaliśmy też ofertę od jednego z dealerów, który model bazowy wycenił na 244 800 zł.

Zawieszenie Raptora ma zapewniać wysoki komfort jazdy na drogach utwardzonych
Zawieszenie Raptora ma zapewniać wysoki komfort jazdy na drogach utwardzonych© fot. mat. prasowe

Mówimy więc o kwocie bliskiej 250 tys. zł i tu konkurencji praktycznie nie ma, choć na rynku nie brakuje pick-upów, które przynajmniej wizualnie mogłyby ją stanowić.

Za ok. 170 tys. zł można kupić Isuzu D-Maxa w wersji Arctic Truck, a za 192 tys. zł Toyotę Hilux Dakar, która akurat poza bojowym wyglądem nie oferuje żadnych zmian technicznych. Gdzieś pomiędzy mieści się Nissan Navara Off-Roader AT32 z zawieszeniem podniesionym o 4 cm. Za takie auto trzeba zapłacić około 160 tys. zł. Jednak wszystkim tym modelom daleko do tego, co oferuje Ford Ranger Raptor.

Raptor to nie tylko najszybsza i najbardziej terenowa wersja Rangera, ale także świetnie wyposażona.
Raptor to nie tylko najszybsza i najbardziej terenowa wersja Rangera, ale także świetnie wyposażona.© fot. mat. prasowe

Jakie wyposażenie ma Ford Ranger Raptor?

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:

  • czujniki parkowania i kamerę cofania,
  • podgrzewaną przednią szybę,
  • tempomat,
  • inteligentny ogranicznik prędkości,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system kontroli pasa ruchu,
  • radioodtwarzacz CD,
  • system Sync 3 z ekranem kolorowym o przekątnej 8 cali,
  • dwustrefową klimatyzację,
  • system Ford KeyFree,
  • elektrycznie regulowane, skórzane fotele,
  • blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Źródło artykułu:WP Autokult
FordFord Rangersegment j
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)