Rdzewieją na potęgę. Szwedzi opublikowali ranking marek

Zabezpieczenie antykorozyjne to temat, który średnio interesuje pierwszego właściciela, za to kolejnych już bardzo. Które marki najlepiej radzą sobie z zębem czasu (i korozji)? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" postanowił to sprawdzić.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP

18.01.2024 | aktual.: 27.09.2024 13:36

Szwecja nie słynie z łagodnego klimatu, co nierzadko odbija się na stanie blacharskim wykorzystywanych tam aut. Nic więc dziwnego, że jedne z najbardziej drobiazgowych badań dotyczących poziomu zabezpieczenia antykorozyjnego pojazdów, są dziełem właśnie szwedzkiego magazynu "Vi Bilägare".

W najnowszym zestawieniu badacze skupili się na takich kwestiach jak grubość lakieru i poziom ochrony, jaki on zapewnia, zabezpieczenia profili wewnętrznych, elementów zawieszenia i konstrukcji nadwozia, a także stan ww. elementów po testach długodystansowych.

Tak powstał ranking pokazujący, które marki oferują obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Wyniki, w kolejności od najlepszego do najgorszego znajdziecie poniżej.

  1. Porsche – 5 punktów
  2. Jaguar – 4,7
  3. Nio – 4,5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi – 4,0
  6. Mini – 4,0
  7. Mercedes – 3,9
  8. Renault – 3,7
  9. Volkswagen – 3,6
  10. Seat – 3,6
  11. Dacia – 3,5
  12. Tesla – 3,4
  13. Škoda – 3,4
  14. Lexus – 3,3
  15. Średnia  3,1
  16. Alfa Romeo – 3,0
  17. BYD – 3,0
  18. Cupra – 3,0
  19. Polestar – 3,0
  20. Volvo – 3,0
  21. Kia – 2,9
  22. Hyundai – 2,9
  23. Nissan – 2,7
  24. Peugeot – 2,6
  25. Opel – 2,6
  26. Jeep – 2,5
  27. MG – 2,5
  28. Citroën – 2,4
  29. Mazda – 2,3
  30. Ford – 2,2
  31. Toyota – 2,2
  32. DS – 2,0
  33. Fiat – 2,0
  34. Hongqi – 2,0
  35. Lynk&Co – 2,0
  36. Mitsubishi – 2,0
  37. Range Rover – 2,0
  38. Subaru – 2,0
  39. Suzuki – 2,0
  40. Honda – 1,8

Marką, która najbardziej zaskakuje, szczególnie ze szwedzkiego punktu widzenia, jest Volvo. To, podobnie jak Polestar uplasowało się poniżej średniej. Smutne, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że nadwozia dawnych modeli Volvo uchodziły w powszechnym mniemaniu za niemal niezniszczalne.

Jak widać, najlepiej wypadły przede wszystkim niemieckie marki premium. W czołówce znajdziemy zarówno Porsche, jak i BMW, Audi czy Mercedesa. Niespodzianką jest też obecność chińskiego Nio. Najlepszą marką nie-premium okazało się natomiast Renault. Nieźle, jak na budżetowego producenta wypadła też Dacia sklasyfikowana wyżej niż Tesla czy Lexus.

Z kolei najsłabiej poradzili sobie producenci z Azji. Wszystkie trzy marki zamykające stawkę pochodzą z Japonii. To Subaru, Suzuki i Honda.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (318)