Rdzewieją na potęgę. Szwedzi opublikowali ranking marek

Zabezpieczenie antykorozyjne to temat, który średnio interesuje pierwszego właściciela, za to kolejnych już bardzo. Które marki najlepiej radzą sobie z zębem czasu (i korozji)? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" postanowił to sprawdzić.

skutki korozjiZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP

Szwecja nie słynie z łagodnego klimatu, co nierzadko odbija się na stanie blacharskim wykorzystywanych tam aut. Nic więc dziwnego, że jedne z najbardziej drobiazgowych badań dotyczących poziomu zabezpieczenia antykorozyjnego pojazdów, są dziełem właśnie szwedzkiego magazynu "Vi Bilägare".

W najnowszym zestawieniu badacze skupili się na takich kwestiach jak grubość lakieru i poziom ochrony, jaki on zapewnia, zabezpieczenia profili wewnętrznych, elementów zawieszenia i konstrukcji nadwozia, a także stan ww. elementów po testach długodystansowych.

Tak powstał ranking pokazujący, które marki oferują obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Wyniki, w kolejności od najlepszego do najgorszego znajdziecie poniżej.

  1. Porsche – 5 punktów
  2. Jaguar – 4,7
  3. Nio – 4,5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi – 4,0
  6. Mini – 4,0
  7. Mercedes – 3,9
  8. Renault – 3,7
  9. Volkswagen – 3,6
  10. Seat – 3,6
  11. Dacia – 3,5
  12. Tesla – 3,4
  13. Škoda – 3,4
  14. Lexus – 3,3
  15. Średnia  3,1
  16. Alfa Romeo – 3,0
  17. BYD – 3,0
  18. Cupra – 3,0
  19. Polestar – 3,0
  20. Volvo – 3,0
  21. Kia – 2,9
  22. Hyundai – 2,9
  23. Nissan – 2,7
  24. Peugeot – 2,6
  25. Opel – 2,6
  26. Jeep – 2,5
  27. MG – 2,5
  28. Citroën – 2,4
  29. Mazda – 2,3
  30. Ford – 2,2
  31. Toyota – 2,2
  32. DS – 2,0
  33. Fiat – 2,0
  34. Hongqi – 2,0
  35. Lynk&Co – 2,0
  36. Mitsubishi – 2,0
  37. Range Rover – 2,0
  38. Subaru – 2,0
  39. Suzuki – 2,0
  40. Honda – 1,8

Marką, która najbardziej zaskakuje, szczególnie ze szwedzkiego punktu widzenia, jest Volvo. To, podobnie jak Polestar uplasowało się poniżej średniej. Smutne, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że nadwozia dawnych modeli Volvo uchodziły w powszechnym mniemaniu za niemal niezniszczalne.

Jak widać, najlepiej wypadły przede wszystkim niemieckie marki premium. W czołówce znajdziemy zarówno Porsche, jak i BMW, Audi czy Mercedesa. Niespodzianką jest też obecność chińskiego Nio. Najlepszą marką nie-premium okazało się natomiast Renault. Nieźle, jak na budżetowego producenta wypadła też Dacia sklasyfikowana wyżej niż Tesla czy Lexus.

Z kolei najsłabiej poradzili sobie producenci z Azji. Wszystkie trzy marki zamykające stawkę pochodzą z Japonii. To Subaru, Suzuki i Honda.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mini Cooper Cabrio S – Gen Z wśród samochodów
Test: Mini Cooper Cabrio S – Gen Z wśród samochodów
Duże rabaty w Cuprze. Startuje wyprzedaż Formentora
Duże rabaty w Cuprze. Startuje wyprzedaż Formentora
Coraz bliżej psychologicznej granicy. Mamy prognozy cen paliw na przyszły tydzień
Coraz bliżej psychologicznej granicy. Mamy prognozy cen paliw na przyszły tydzień
Nowe auta za mniej niż 70 tys. zł. Wybór jest spory, tylko trzeba dobrze poszukać
Nowe auta za mniej niż 70 tys. zł. Wybór jest spory, tylko trzeba dobrze poszukać
Nowa Kia Stonic debiutuje w Polsce. Znamy ceny
Nowa Kia Stonic debiutuje w Polsce. Znamy ceny
Wideo: Wysiadł z auta w szlafroku i zaczął rozlewać benzynę. Potem wszystko podpalił
Wideo: Wysiadł z auta w szlafroku i zaczął rozlewać benzynę. Potem wszystko podpalił
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem