Więcej mocy i limitowana edycja specjalna. Oto odświeżone Subaru WRX STI

Zniecierpliwieni fani Subaru, którzy czekają na nową generację WRX-a, muszą uzbroić się w cierpliwość. Na pocieszenie japońska marka ma dla nich odświeżone wydanie obecnego modelu - mocniejsze i lepiej wyposażone.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

WRX STI z roku modelowego 2019 na pierwszy rzut oka nie różni się znacząco od auta, które znaliśmy dotychczas. Nic dziwnego, skoro Subaru skupiło się głównie na mechanice i wewnętrznym wyposażeniu. Największą i najważniejszą różnicę stanowi przede wszystkim zwiększona moc 2,5-litrowego boksera. Teraz generuje on 310 KM. To o 5 KM więcej niż w obecnym wydaniu.

Taki efekt udało się uzyskać dzięki zmianom w układzie dolotowym oraz wydechu. Dodatkowo inżynierowie Subaru zastosowali wzmocnione tłoki, a całość zestroili, stosując nowe oprogramowanie sterujące pracą jednostki. Mechaniczne poprawki zwieńczono zmianą trzeciego przełożenia skrzyni biegów, co owocuje poprawą przyspieszenia i reakcji na gaz. Subaru wie co robi, w końcu "trójka" to w większości przypadków najważniejszy bieg podczas ostrej, torowej jazdy.

Ci, którzy nie potrzebują aż takich emocji, mogą zdecydować się na uboższe, 268-konne wydanie, bez STI w nazwie. Nowością, jaką przewidziano dla tej wersji, są seryjne multimedia z 6,5-calowym ekranem dotykowym, zintegrowanym z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay. Aby podkreślić debiut odświeżonego WRX, Subaru zdecydowało się również na uzupełnienie oferty o limitowaną edycję specjalną Gray. Jak nietrudno się domyśleć, charakteryzować się będzie ona szarym lakierem nadwozia, współgrającym z czarnymi felgami i srebrnymi zaciskami hamulców Brembo, ozdobionymi logo STI.

Zmiany w roku modelowy 2019 stanowią powiew świeżości, który umili oczekiwanie na kolejną generację legendy. To dobry moment na zakup dla tych, którzy cenią 2,5-litrowego boksera. Jeśli wierzyć plotkom, następca będzie już napędzany mniejszym silnikiem, sprzężonym z dodatkowym motorem elektrycznym. Nowe, hybrydowe Subaru WRX STI zadebiutuje nie wcześniej, niż z końcem obecnej dekady.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu