Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic

Błażej Żuławski

Jest na świecie kilka takich modeli samochodów, na których kolejne generacje czeka się z pewną dozą zniecierpliwienia. Do tej grupy z pewnością należy popularny Civic. Jego niedawno zaprezentowana dziesiąta generacja właśnie trafiła w nasze ręce. Sprawdźmy co zmieniło się w najbardziej znanym modelu Hondy.

Emocji towarzyszących pojawieniu się najnowszej inkarnacji samochodów pokroju Civica nie można porównać do tych, które odczuwamy, gdy na światło dzienne wydostaje się informacja o kolejnym, bijącym rekordy superaucie. Są silniejsze. Dlaczego? Bo choć można przyjąć za pewnik, że płaski jak naleśnik samochód sportowy o ilości koni powyżej 500, posiadający napęd na cztery koła, system typu 'torque vectoring' i cenę grubo powyżej miliona złotych będzie z pewnością szybszy i lepszy od swojego poprzednika, w świecie samochodów przeznaczonych "dla zwykłych ludzi" nie jest to już takie oczywiste.

Są jednak firmy takie jak Honda, które z każdą kolejną odsłoną swojego flagowego hatchback poprawiają recepturę. Nigdy nie zawodząc rzeszy swoich fanów. Tworzą produkt coraz lepiej dopracowany, jednocześnie nie bojąc się eksperymentów. Rozpoczęcia tworzenia przepisu od nowa. Nie żyją w strachu przed "białą kartką" i bez oglądania się na przeszłość potrafią zrobić zwrot o 180 stopni przy każdym kolejnym modelu. Tak było w przypadku Civiców zarówno siódmej (minivan) jak i ósmej (UFO) generacji. Czy jest tak też teraz?

Choć czasy okrążeń popularnych, niemieckich torów wyścigowych są także dla Hondy istotne (choćby w przypadku modeli Type R), to gdy tylko dopadnie nas znużenie spowodowane niekończącym się wyścigiem zbrojeń w segmencie samochodów sportowych, możemy pocieszyć się tym, że istnieją samochody takie jak "zwykły" Civic - idealnie dopasowujące się do potrzeb i czasów, w których żyjemy. Czy to właśnie jest recepta na idealnego Hatchbacka?

Zobaczcie wideo przygotowane przez Kubę Tujakę. Może w nim znajdziecie odpowiedź...

Artykuł powstał we współpracy z marką Honda.

Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku