W końcu jest. Nowe 911 doczekało się wersji z napędem na cztery koła

Porsche rozszerza gamę 911 o nowe warianty z napędem na cztery koła: Carrerę 4S coupe i Cabriolet oraz Targę 4S. Nowe modele oferują więcej mocy i bogatsze wyposażenie. Niestety nie wszystko zmieniło się na plus.

Nowe Porsche 911 Carrera 4SNowe Porsche 911 Carrera 4S
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Porsche kontynuuje rozwój linii 911, wprowadzając zmodernizowane wersje z napędem na cztery koła. Nowe modele wyposażono w 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem, generujący moc 480 KM (o 30 KM więcej niż dotychczas) i 529 Nm maksymalnego momentu. Wzrost mocy to zasługa zastosowania intercoolerów z modelu 911 Turbo. Osiągi są porównywalne z poprzednią Carrerą GTS, choć moment obrotowy jest nieco niższy.

Za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK. Jest piekielnie szybka, co przekłada się na czas sprintu do setki wynoszący 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 308 km/h. Ci, którzy marzyli o wersji z manualem mogą marzyć dalej - Porsche nie przewiduje takiej opcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Porsche 911 Targa 4 GTS

Na pocieszenie dostajemy jednak sportowy układ wydechowy oraz większe hamulce z poprzedniej Carrery GTS. Na wyposażeniu standardowym znajdują się adaptacyjne amortyzatory, tylna szpera oraz 20- i 21-calowe felgi. Opcjonalnie dostępne jest też sportowe zawieszenie, skrętna tylna oś, pakiet Sport Chrono i ceramiczne hamulce.

Porsche 911 Carrera 4S
Porsche 911 Carrera 4S © materiały prasowe | Porsche

Wnętrze wzbogacono o więcej elementów skórzanych oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Wersja coupe oferowana jest teraz standardowo jako dwuosobowa, z opcją układu 2+2 bez dodatkowych opłat. W modelach Cabriolet i Targa układ siedzeń 2+2 również nie wymaga dopłaty.

Ile trzeba zapłacić za nowe 911 Carrera 4S w Polsce? Coupé startuje od 811 000 zł, Cabriolet to wydatek w wysokości 879 000 zł a na Targę trzeba wyłożyć 888 000 zł.

  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Porsche 911 Carrera 4S
  • Nowe Porsche 911 Carrera 4S
[1/9] Porsche 911 Carrera 4S Źródło zdjęć: materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech