W końcu jest. Nowe 911 doczekało się wersji z napędem na cztery koła
Porsche rozszerza gamę 911 o nowe warianty z napędem na cztery koła: Carrerę 4S coupe i Cabriolet oraz Targę 4S. Nowe modele oferują więcej mocy i bogatsze wyposażenie. Niestety nie wszystko zmieniło się na plus.
Porsche kontynuuje rozwój linii 911, wprowadzając zmodernizowane wersje z napędem na cztery koła. Nowe modele wyposażono w 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik bokser z podwójnym turbodoładowaniem, generujący moc 480 KM (o 30 KM więcej niż dotychczas) i 529 Nm maksymalnego momentu. Wzrost mocy to zasługa zastosowania intercoolerów z modelu 911 Turbo. Osiągi są porównywalne z poprzednią Carrerą GTS, choć moment obrotowy jest nieco niższy.
Za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada 8-biegowa przekładnia PDK. Jest piekielnie szybka, co przekłada się na czas sprintu do setki wynoszący 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 308 km/h. Ci, którzy marzyli o wersji z manualem mogą marzyć dalej - Porsche nie przewiduje takiej opcji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT
Na pocieszenie dostajemy jednak sportowy układ wydechowy oraz większe hamulce z poprzedniej Carrery GTS. Na wyposażeniu standardowym znajdują się adaptacyjne amortyzatory, tylna szpera oraz 20- i 21-calowe felgi. Opcjonalnie dostępne jest też sportowe zawieszenie, skrętna tylna oś, pakiet Sport Chrono i ceramiczne hamulce.
Wnętrze wzbogacono o więcej elementów skórzanych oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Wersja coupe oferowana jest teraz standardowo jako dwuosobowa, z opcją układu 2+2 bez dodatkowych opłat. W modelach Cabriolet i Targa układ siedzeń 2+2 również nie wymaga dopłaty.
Ile trzeba zapłacić za nowe 911 Carrera 4S w Polsce? Coupé startuje od 811 000 zł, Cabriolet to wydatek w wysokości 879 000 zł a na Targę trzeba wyłożyć 888 000 zł.