Volkswagen zmienia logo. Pokaże je podczas salonu samochodowego we Frankfurcie
Prostsze jest lepsze – przynajmniej według projektantów nowego logo Volkswagena. Oficjalnie zostanie ono zaprezentowane podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wiadomo już jednak, jak będzie wyglądało.
26.08.2019 | aktual.: 24.03.2023 16:35
Volkswagen wraca do przeszłości. Logo niemieckiego giganta, które dziś znamy, jest w użytku od 2000 roku. Po 19 latach przyszedł czas na zmianę. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie 2019 oficjalnie zaprezentowane zostanie nowe logo producenta z Wolfsburga. Wygląd nowego logo nie będzie niespodzianką. Już w marcu 2019 r. na zdjęciach szpiegowskich Golfa nowej generacji można było zobaczyć je w pełnej okazałości.
Najłatwiej zauważalną zmianą jest rezygnacja z niebieskiego tła, które towarzyszyło znakowi Volkswagena w ostatnich latach. W nowym logo postawiono na czerń i nie jest to nowość, a nawiązanie do przeszłości firmy. Zrezygnowano również z trójwymiarowości logo. Jest ono dwuwymiarowe i jednakowo jasne na całej powierzchni. Logo z 2000 r. było jaśniejsze u góry, jakby padało na nie światło słoneczne. Ostatecznie nowe logo przywodzi na myśl firmowy znak Volkswagena używany w latach 1945 - 1960 i 1960 – 1967.
W pierwszej kolejności nowe logo niemieckiej marki trafi na jej salony samochodowe prowadzone w Europie. Potem, jeszcze w 2019 r., proces ten ma nastąpić także w Chinach. Trzeba też pamiętać, że logo używane przez salony dilerskie i to, które w formie znaczków trafia na samochody, to dwie różne rzeczy. Na samochodach nie używano trójwymiarowego, oficjalnego logo, tylko srebrnego znaku na czarnym tle.
Nowe, nieco smuklejsze logo Volkswagena, w wersji przystosowanej do montażu na samochodach, po raz pierwszy pojawi się na Golfie nowej generacji. Możliwe jest, że samochody z elektrycznej rodziny I.D. Volkswagena otrzymają nowe logo w podświetlanej wersji.