Volkswagen wystartuje z budżetową marką dla Chin? Nazwie ją Jetta

Volkswagen wystartuje z budżetową marką dla Chin? Nazwie ją Jetta

Chińskie wydanie Volkswagena Jetty. Już niebawem jako Jetta VA3.
Chińskie wydanie Volkswagena Jetty. Już niebawem jako Jetta VA3.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
13.02.2019 11:18, aktualizacja: 28.03.2023 11:51

Pogłoski o planowanych, budżetowych propozycjach koncernu Volkswagena pojawiały się już dobre kilka lat temu. Teraz Niemcy przechodzą od słów do czynów. Niebawem mają wystartować z nową ofertą skierowaną do klientów z Chin. Tanie modele będą oferowane pod marką Jetta.

Volkswagen nie może narzekać na brak popularności w Chinach. Jego auta sprzedają się tam naprawdę dobrze. W ofercie brakuje jednak nieco tańszych produktów, skierowanych do mniej wymagających klientów. Już niebawem ma się to zmienić. Zgodnie z doniesieniami portalu Carnewschina.com, do Azji ma wkroczyć Jetta - dotychczas popularny sedan, a już niebawem zupełnie nowa, budżetowa marka.

Pomysł wykorzystania tej nazwy może się wydawać dość dziwny. Z drugiej jednak strony Jetta jest jednym z prostszych i tańszych samochodów w chińskiej ofercie Volkswagena, więc wydaje się idealnym wzorcem do stworzenia linii dla niezbyt zamożnych Chińczyków. W planach są już trzy propozycje: kompaktowy sedan, czyli obecna Jetta, VS5 - SUV oparty na Seacie Ateca oraz topowy VS7 - SUV, który z kolei ma bazować na modelu Tarraco.

To dość interesująca opcja, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę całkowitą nieobecność Seata w Chinach. Jeśli wieści okażą się prawdziwe, tamtejsi klienci będą mogli chociaż pośrednio korzystać z dorobku hiszpańskiego producenta. Co ważne, produkty sygnowane marką Jetta mają być przystępne cenowo, ale przy tym dość atrakcyjne pod względem stylistyki i wyposażenia./b]

Obraz
© mat.prasowe

Volkswagen chce w ten sposób dotrzeć do młodszych klientów, którzy w wyniku wyżu demograficznego, stanowią obecnie lwią część potencjalnych kupców w Chinach. Z drugiej jednak strony, Jetta może się im kojarzyć z tanimi, popularnymi taksówkami, których pełno na tamtejszych ulicach. Niemcy będą musieli sporo się napracować, by odczarować ten wizerunek.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na potwierdzenie tych rewelacji w postaci oficjalnej premiery nowej marki. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)