Volkswagen nie da prezentów europejskim właścicielom aut z silnikami objętymi aferą spalinową

Europejscy właściciele samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi wyprodukowanymi przez Volkswagena nie dostaną od koncernu rekompensaty, na którą mogą liczyć mieszkańcy Ameryki Północnej.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Rafał Warecki © 2015
Mariusz Zmysłowski

Volkswagen of America ogłosił kilka tygodni temu, że amerykańscy i kanadyjscy klienci dostaną tzw. Goodwill Package. Jest to mały, ale wartościowy zestaw, który został przygotowany specjalnie dla tamtejszego, lokalnego rynku. Zawiera on kartę kredytową Visa typu pre-paid, opłaconą na kwotę 500 dolarów, kartę zawierającą taką samą kwotę, którą można wykorzystać u dowolnego autoryzowanego dilera Volkswagena oraz 3 lata assistance. Te trzy składniki mają pomóc odbudować zaufanie do marki.

Realizacja Goodwill Package nie jest prosta, ale z oczywistych powodów wymaga stosownej weryfikacji. Najpierw amerykańscy i kanadyjscy właściciele Volkswagenów muszą zarejestrować swój numer VIN na stosownej stronie VWdieselinfo.com, by potwierdzić, że ich model jest objęty problemem ze spełnianiem norm emisji spalin. Po otrzymaniu potwierdzenia, że pojazd wyposażony jest w oszukujące oprogramowanie, wokół którego kręci się afera spalinowa, właściciel auta musi podać swoje dane kontaktowe, łącznie z adresem oraz obecny przebieg samochodu. Paczka z kartami podarunkowymi zostanie wysłana w ciągu czterech tygodni. Po jej otrzymaniu należy zgłosić się z samochodem do dilera Volkswagena, gdzie konieczne jest przedstawienie prawa jazdy i dowodu właśności pojazdu. Dopiero wtedy karty oraz assistance zostaną aktywowane.

W rozmowie z Automotive News Europe przedstawiciel Volkswagena poinformował, że europejscy klienci nie dostaną takiej rekompensaty. Firma dołoży wszelkich starań, by odciążyć ich z wszelkich problemów związanymi z ich samochodami niespełniającymi norm emisji spalin, ale na karty upominkowe nie mogą liczyć.

Według koncernu oficjalnie są ku temu dwa powody. Po pierwsze w Ameryce klienci kupili samochody VAG wyposażone w silniki wysokoprężne, reklamowane jako Clean Diesel (czysty diesel). Po drugie, decydując się na zakup auta z motorem wysokoprężnym Amerykanie i Kanadyjczycy wybrali produkt, jak na tamte rynki, niszowy.

Warto też dodać, że amerykańskie działania mające na celu uporanie się z problemem emisji spalin w silnikach Volkswagena są na znacznie mniej zaawansowanym etapie niż w Europie. Dlatego niemiecki koncern przewiduje, że Europejczycy będą przez krótszy czas i w mniejszym stopniu obciążeni skutkami afery spalinowej.

Volkswagen najzwyczajniej w świecie nie może sobie pozwolić na to, by dać po 1000 dolarów oraz assistance każdemu, kto kupił diesla niespełniającego norm emisji spalin. Obecnie firma wpadła w spore problemy finansowe i musi oszczędzać pieniądze. Część projektów zawieszono, więc szczególnie mając to na uwadze, VAG musi ważyć każdy cent, który wydaje na działania wizerunkowe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy