Volkswagen Golf VII GTD – diesel ze sportowym zacięciem [Genewa 2013]

Nowy Volkswagen Golf GTD przyspiesza do setki w 7,5 s, a jego średnie spalanie wynosi wg producenta 4,2 l/100 km.

Volkswagen Golf GTDVolkswagen Golf GTD
Wojciech Kaczałek

GTD będzie kolejną wersją modelu Golf VII (po elektrycznym e-Golfie), która zostanie pokazana w marcu w Genewie. Samochód można określić mianem wysokoprężnej odmiany GTI. Pierwszy Volkswagen Golf GTD zadebiutował w 1982 r.

Do napędu służy 4-cylindrowy silnik TDI o pojemności 2,0 l. Jednostka rozwija moc 184 KM (w przedziale od 3500 do .000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 380 Nm (w zakresie od 1750 do 3250 obr./min). Motor może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub DSG o takiej samej liczbie przełożeń. Napęd trafia na przód.

Volkswagen Golf VII GTD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Samochód z przekładnią manualną ma spalać średnio 4,2 l/100 km oleju napędowego. Volkswagen podaje, że TDI spełnia normę Euro 6, a jego średnia emisja CO2 do atmosfery wynosi 109 g/km.

Golf wyróżnia się m.in. nowym zderzakiem, 17-calowymi felgami z oponami w rozmiarze 225/45, poszerzonymi progami, dyfuzorem i spojlerem dachowym. Tylne lampy są przyciemnione i mają diody LED. Te ostatnie służą też do podświetlania tablicy rejestracyjnej. Układ wydechowy jest zakończony dwiema chromowanymi końcówkami.

Obraz

Fotele Volkswagenaobszyte kraciastą tapicerką Clark. Podsufitka jest czarna. Golf GTD dostał też sportową kierownicę, podpórkę pod nogę ze stali nierdzewnej, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logo GTD.

W skład wyposażenia wejdą m.in. progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja Climatronic, radio Composition Touch, reflektory biksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Ceny Volkswagena Golfa GTD w Niemczech będą się zaczynały od 29 350 euro. W Polsce przyjmowanie zamówień na kompakt rozpocznie się w maju. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w czerwcu.

[aktualizacja 6 marca]

Na razie dodajemy jedną nową fotografię, pokazującą fragment Golfa GTD.

  • Obraz
  • Volkswagen Golf GTD
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł