Volkswagen chwali się wynikami kluczowych marek. Mimo trudnych warunków notują wzrosty

Volkswagen chwali się wynikami kluczowych marek. Mimo trudnych warunków notują wzrosty

Wynikami chwalili się Patrik Mayer i Thomas Schäfer
Wynikami chwalili się Patrik Mayer i Thomas Schäfer
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kai-Uwe Knoth, Volkswagen
Aleksander Ruciński
14.03.2024 12:32

Brand Group Core, a więc Volkswagen, Škoda, Seat i Cupra to marki, które wyszły zwycięsko z trudnego 2023 roku. Razem zanotowały 80-procentowy wzrost zysku operacyjnego oraz 21-procentowy wzrost przychodów. W przyszłości wyniki mają być lepsze.

2023 nie był łatwym rokiem dla branży motoryzacyjnej. Inflacja, rosnąca presja płacowa, wzrost konkurencji po stronie Chin czy zamknięcie rosyjskiego rynku mocno odbiły się na kondycji europejskich producentów. Mimo to kluczowe marki grupy Volkswagena wyszły z tej walki zwycięsko. Szczegółowymi wynikami pochwalił się prezes marki Volkswagen, Thomas Schäfer i Patrik Mayer odpowiadający za finanse Brand Group Core.

Jak na tak trudne warunki, ostateczne wyniki robią wrażenie. Kluczowe marki należące do Brand Group Core, tj. Volkswagen, Škoda, Seat i Cupra odnotowały łącznie 19-procentowy wzrost sprzedaży, co przełożyło się na 21-procentowy wzrost przychodów sprzedażowych i 80 proc. wzrost zysku operacyjnego.

Volkswagen Brand Core Group - porównanie wyników w latach 2022 - 2023
Volkswagen Brand Core Group - porównanie wyników w latach 2022 - 2023© Materiały prasowe | Volkswagen

Sam Volkswagen w 2023 roku sprzedał 2,519 mln pojazdów (wyłączając Chiny), co oznacza 13-procentowy wzrost w stosunku do roku 2022. W przypadku Škody było to 866,800 aut (+18,5 proc.). Marki Seat i Cupra odnotowały natomiast 25 proc. wspólnego wzrostu z wynikiem 423 tys. pojazdów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"The Brand Group Core ma jasną strategię - realizujemy ją dzięki ścisłej współpracy między naszymi markami. Pracujemy wydajniej, stajemy się bardziej konkurencyjni i zwiększamy innowacyjność dla klientów na całym świecie. Kluczowym jest, abyśmy nadal poprawiali wyniki w tym trudnym otoczeniu. Daje nam to swobodę finansową w zakresie inwestycji w pojazdy i technologie, które pozwalają spełniać wysokie oczekiwania klientów wobec naszych marek" - stwierdził Thomas Schäfer podczas konferencji zorganizowanej 14 marca.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)