Volkswagen chce zmniejszyć liczbę pracowników o 20 proc. w ramach cięcia kosztów

Ostatnie miesiące nie są najłatwiejsze dla niemieckiego koncernu. Firma szuka więc oszczędności wszędzie, gdzie to możliwe. Niestety wygląda na to, że decyzje bezpośrednio dotkną pracowników.

The logo of Volkswagen AG (VW) on a building in the automaker's headquarters and auto plant complex in Wolfsburg, Germany, on Tuesday, Feb. 28, 2023. Volkswagen wants to remain a strong player in Europe and China, but in the face of growing geopolitical tensions and an increasingly complex regulatory environment, the German carmaker is looking beyond the US for markets with growth potential. Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty ImagesZdjęcie ilustracyjne, Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

O coraz trudniejszej sytuacji Volkswagena informuje sewis "Automotive News Europe" powołujący się na wewnętrzne komunikaty rozesłane do pracowników koncernu.

Wynika z nich, że jeszcze przed 2026 rokiem Niemcy chcą zaoszczędzić 10 mld euro, dzięki cięciu kosztów. Wszystko po to, by zwiększyć stopę zwrotu z 3,6 do planowanych 6,5 procenta.

Niestety decyzje uderzą w kadrę pracowniczą. Firma chce ograniczyć swoją siłę roboczą nawet o 20 proc. Głównie w administracji, choć nie wyklucza się podobnych decyzji także w innych działach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"W przyszłości będziemy musieli pracować w wielu obszarach z mniejszą liczbą pracowników. Nie oznacza to jednak więcej pracy dla mniejszej liczby osób, lecz porzucenie starych nawyków i stanowcze "nie" dla braku efektywności" - wyjaśnił szef Volkswagena, Thomas Schäfer podczas środowego spotkania z pracownikami w Wolfsburgu.

Zgodnie z zapowiedziami, ewentualna redukcja zatrudnienia ma przybrać formę zachęt do wcześniejszej emerytury lub przejścia na mniejszy wymiar godzinowy. Na razie jednak nie znamy żadnych konkretów. Te powinny zostać opublikowane jeszcze przed końcem roku.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne