Volkswagen Amarok Canyon Concept – idealny na wyprawę kajakową w góry [Genewa 2012]
W Genewie Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę swojego terenowego auta - Amaroka. Grupą docelową są miłośnicy freestyle’u kajakowego.
07.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:20
W Genewie Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę swojego terenowego auta - Amaroka. Grupą docelową są miłośnicy freestyle’u kajakowego.
Ekstremalny sport polegający na walce z wartkim nurtem górskiego strumienia czy rzeki ma wielu miłośników. Dla nich koncern z Wolfsburga postanowił stworzyć samochód, którym bez problemów dojadą do brzegu rzeki. Ponieważ często takie miejsca są niełatwo dostępne, specjaliści Volkswagena zaaplikowali szereg zmian umożliwiających wjazd w najtrudniejszy teren.
W porównaniu ze zwykłym Amarokiem nowa wersja jest znacznie większa. Dzięki zastosowaniu innych elementów zawieszenia samochód jest o 40 mm wyższy, a specjalne opony podwyższają go o kolejne 45 mm. Dach przyozdobiono czterema reflektorami dalekosiężnymi, a tylne światła przyciemniono. Dla lepszego efektu osłona podwozia została polakierowana kontrastującym z nadwoziem (pomarańczowo-czerwonym) lakierem.
Wsiadanie i wysiadanie z Volkswagena Amaroka Canyon Concept ułatwiają dwa elektrycznie wysuwane i zintegrowane z nadwoziem stopnie. Szwy skórzanych foteli pasują kolorystycznie do nadwozia, kierownica i dźwignia zmiany biegów również wykonane są ze skóry, a pod kopułą kokpitu znajdują się dodatkowe wskaźniki (m.in. wychylenia nadwozia na boki czy odchylenia od poziomu) ułatwiające poruszanie się w terenie.
Paka auta została przystosowana do przewozu dwóch kajaków z włókna węglowego wraz z całym wyposażeniem. Przygotowano miejsce na wiosła, kaski (można przewozić je w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej), kamizelki i buty. Wszystko porządnie rozplanowano oraz zabezpieczono przed przemieszczaniem się podczas jazdy w terenie.
Za napęd Volkswagena Amaroka Canyon Concept odpowiada 2-litrowy, turbodoładowany silnik Biturbo TDI. Generuje on moc 180 KM (132 kW) i 400 Nm dostępnych już od 1500 obr./min. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą systemu 4motion, do którego współpracy zatrudniono przekładnię redukcyjną i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Auto stoi na ogromnych, 18-calowych kołach, a żeby stworzyć miejsce dla opon AT o rozmiarze 275/65 R18, nadkola zostały poszerzone o 35 mm z obydwu stron.
Źródło: Volkswagen