Volkswagen Amarok Canyon Concept – idealny na wyprawę kajakową w góry [Genewa 2012]

W Genewie Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę swojego terenowego auta - Amaroka. Grupą docelową są miłośnicy freestyle’u kajakowego.

Volkswagen Amarok Canyon ConceptVolkswagen Amarok Canyon Concept
Marek Adamowicz

W Genewie Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę swojego terenowego auta - Amaroka. Grupą docelową są miłośnicy freestyle’u kajakowego.

Ekstremalny sport polegający na walce z wartkim nurtem górskiego strumienia czy rzeki ma wielu miłośników. Dla nich koncern z Wolfsburga postanowił stworzyć samochód, którym bez problemów dojadą do brzegu rzeki. Ponieważ często takie miejsca są niełatwo dostępne, specjaliści Volkswagena zaaplikowali szereg zmian umożliwiających wjazd w najtrudniejszy teren.

W porównaniu ze zwykłym Amarokiem nowa wersja jest znacznie większa. Dzięki zastosowaniu innych elementów zawieszenia samochód jest o 40 mm wyższy, a specjalne opony podwyższają go o kolejne 45 mm. Dach przyozdobiono czterema reflektorami dalekosiężnymi, a tylne światła przyciemniono. Dla lepszego efektu osłona podwozia została polakierowana kontrastującym z nadwoziem (pomarańczowo-czerwonym) lakierem.

Wsiadanie i wysiadanie z Volkswagena Amaroka Canyon Concept ułatwiają dwa elektrycznie wysuwane i zintegrowane z nadwoziem stopnie. Szwy skórzanych foteli pasują kolorystycznie do nadwozia, kierownica i dźwignia zmiany biegów również wykonane są ze skóry, a pod kopułą kokpitu znajdują się dodatkowe wskaźniki (m.in. wychylenia nadwozia na boki czy odchylenia od poziomu) ułatwiające poruszanie się w terenie.

Paka auta została przystosowana do przewozu dwóch kajaków z włókna węglowego wraz z całym wyposażeniem. Przygotowano miejsce na wiosła, kaski (można przewozić je w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej), kamizelki i buty. Wszystko porządnie rozplanowano oraz zabezpieczono przed przemieszczaniem się podczas jazdy w terenie.

Za napęd Volkswagena Amaroka Canyon Concept odpowiada 2-litrowy, turbodoładowany silnik Biturbo TDI. Generuje on moc 180 KM (132 kW) i 400 Nm dostępnych już od 1500 obr./min. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą systemu 4motion, do którego współpracy zatrudniono przekładnię redukcyjną i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Auto stoi na ogromnych, 18-calowych kołach, a żeby stworzyć miejsce dla opon AT o rozmiarze 275/65 R18, nadkola zostały poszerzone o 35 mm z obydwu stron.

  • Volkswagen Amarok Canyon Concept
  • Volkswagen Amarok Canyon Concept
[1/2] Volkswagen Amarok Canyon Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów