WAŻNE
TERAZ

Policja pokazała wizerunki dywersantów

Volkswagen Amarok Canyon Concept – idealny na wyprawę kajakową w góry [Genewa 2012]

W Genewie Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę swojego terenowego auta - Amaroka. Grupą docelową są miłośnicy freestyle’u kajakowego.

Volkswagen Amarok Canyon ConceptVolkswagen Amarok Canyon Concept
Marek Adamowicz

W Genewie Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę swojego terenowego auta - Amaroka. Grupą docelową są miłośnicy freestyle’u kajakowego.

Ekstremalny sport polegający na walce z wartkim nurtem górskiego strumienia czy rzeki ma wielu miłośników. Dla nich koncern z Wolfsburga postanowił stworzyć samochód, którym bez problemów dojadą do brzegu rzeki. Ponieważ często takie miejsca są niełatwo dostępne, specjaliści Volkswagena zaaplikowali szereg zmian umożliwiających wjazd w najtrudniejszy teren.

W porównaniu ze zwykłym Amarokiem nowa wersja jest znacznie większa. Dzięki zastosowaniu innych elementów zawieszenia samochód jest o 40 mm wyższy, a specjalne opony podwyższają go o kolejne 45 mm. Dach przyozdobiono czterema reflektorami dalekosiężnymi, a tylne światła przyciemniono. Dla lepszego efektu osłona podwozia została polakierowana kontrastującym z nadwoziem (pomarańczowo-czerwonym) lakierem.

Wsiadanie i wysiadanie z Volkswagena Amaroka Canyon Concept ułatwiają dwa elektrycznie wysuwane i zintegrowane z nadwoziem stopnie. Szwy skórzanych foteli pasują kolorystycznie do nadwozia, kierownica i dźwignia zmiany biegów również wykonane są ze skóry, a pod kopułą kokpitu znajdują się dodatkowe wskaźniki (m.in. wychylenia nadwozia na boki czy odchylenia od poziomu) ułatwiające poruszanie się w terenie.

Paka auta została przystosowana do przewozu dwóch kajaków z włókna węglowego wraz z całym wyposażeniem. Przygotowano miejsce na wiosła, kaski (można przewozić je w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej), kamizelki i buty. Wszystko porządnie rozplanowano oraz zabezpieczono przed przemieszczaniem się podczas jazdy w terenie.

Za napęd Volkswagena Amaroka Canyon Concept odpowiada 2-litrowy, turbodoładowany silnik Biturbo TDI. Generuje on moc 180 KM (132 kW) i 400 Nm dostępnych już od 1500 obr./min. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą systemu 4motion, do którego współpracy zatrudniono przekładnię redukcyjną i blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Auto stoi na ogromnych, 18-calowych kołach, a żeby stworzyć miejsce dla opon AT o rozmiarze 275/65 R18, nadkola zostały poszerzone o 35 mm z obydwu stron.

  • Volkswagen Amarok Canyon Concept
  • Volkswagen Amarok Canyon Concept
[1/2] Volkswagen Amarok Canyon Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Prezydent podpisał. Prawo jazdy za prędkość stracisz także poza zabudowanym
Prezydent podpisał. Prawo jazdy za prędkość stracisz także poza zabudowanym
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯