Udane "polowanie" motocyklowego patrolu GITD. Rekordzista ważył 2,5 tony za dużo

Udane "polowanie" motocyklowego patrolu GITD. Rekordzista ważył 2,5 tony za dużo

W całym kraju GITD dysponuje kilkudziesięcioma motocyklami Kawasaki GTR 1400
W całym kraju GITD dysponuje kilkudziesięcioma motocyklami Kawasaki GTR 1400
Źródło zdjęć: © fot. GITD
Filip Buliński
22.05.2020 16:08, aktualizacja: 22.03.2023 11:27

Mimo stanu epidemii inspektorzy GITD mają pełne ręce roboty. Oprócz stacjonarnych patroli, w typowaniu pomagają także funkcjonariusze na motocyklach. 21 maja na drodze ekspresowej S5 zatrzymano w ten sposób w sumie 10 pojazdów. Wszystkie okazały się przeładowane.

Przeładowane ciężarówki oraz auta dostawcze czy niewłaściwe wskazania tachografów to dla Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego codzienność. Nierzadko zdarzają się także pojazdy niesprawne technicznie - tak jak w przypadku zatrzymanej do kontroli 21 maja ciężarówki. 40-tonowy zestaw - poza tym, że przewoził niezabezpieczony ładunek - to jeszcze poruszał się z pękniętą tarczą hamulcową.

Poprzedniego dnia wielkopolscy inspektorzy na trasie S5 sprawdzali pojazdy na stacjonarnych punktach kontrolnych, znajdujących się w miejscach obsługi pasażerów Gołanice i Wilkowice. Pomagał im w tym patrol motocyklowy. Krążąc między wspomnianymi punktami, typował on pojazdy, które mogły nie spełniać obowiązujących norm. W sumie wyznaczono w ten sposób 10 pojazdów (5 ciężarowych i tyle samo dostawczych i DMC do 3,5 tony). I każdy z nich okazał się przeładowany.

Rekordzista – samochód dostawczy wiozący artykuły spożywcze – ważył aż o 2,5 tony za dużo. Wysoki wynik uzyskała także przeładowana o 2 tony ciężarówka, przewożąca żwir, w której dopuszczalny nacisk podwójnej osi napędowej został przekroczony aż o 3 tony. Wszystkich kierowców ukarano mandatami, a ładunek przekraczający normę musiał zostać przeniesiony do podstawionych przez właścicieli pojazdów.

Z takim rodzajem typowania przez GITD mogliśmy się spotkać już w poprzednich latach. Oprócz wychwytywania pojazdów na głównych arteriach drogowych, motocyklowe patrole pojawiają się też gdzie indziej - często obserwują też mniejsze, lokalne drogi, po których poruszają się przewoźnicy, próbujący uniknąć kontroli. Nierzadko zdarzało się też zatrzymywanie przez inspektorów na jednośladzie osób znajdujących się pod wpływem alkoholu.

Funkcjonariusze w całym kraju dysponują kilkudziesięcioma egzemplarzami Kawasaki GTR 1400. Z oczywistych względów, patrole wykorzystują pojazdy jedynie w sezonie, dlatego możemy teraz częściej spodziewać się ich udziału w akcjach kontrolnych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)