Tokyo Motor Show 2019: Alpina B3 Sedan - alternatywa dla nowego M3 

Po wersji Touring przyszedł czas na sedana. Alpina przyjechała do Tokio z nie byle jaką premierą. Jest nią model B3, który może stanowić świetną, bardziej luksusową alternatywę dla nadchodzącej, najnowszej generacji BMW M3.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Aleksander Ruciński

Alpina B3 Sedan jest napędzana dokładnie tym samym silnikiem, co zaprezentowana podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie, praktyczniejsza wersja Touring. To ciekawe, że Niemcy poczekali z debiutem sedana do trwającego właśnie Tokyo Motor Show. Pewnie dlatego, że klasyczne, trójbryłowe nadwozie cieszy się większą popularnością w krajach azjatyckich.

Pod maską modelu B3 znajdziemy sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który został podkręcony przez inżynierów Alpiny do 462 KM mocy oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, automatyczną przekładnią ZF o ośmiu przełożeniach zapewniają świetne osiągi.

B3 sedan rozpędza się do setki w zaledwie 3,8 sekundy, czyli o 0,1 sekundy szybciej niż opisywany już Touring. Napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym uślizgu zapewnia maksimum przyczepności w każdych warunkach, a zawieszenie z trybami jazdy do wyboru pozwala kierowcy zmieniać charakter pojazdu - od komfortowego w Comfort+, poprzez wyważone nastawy w trybie Comfort i maksymalne osiągi w trybach Sport i Sport+.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Cechą charakterystyczną Alpiny jest wspaniałe łączenie świetnych parametrów i emocji z jazdy z luksusem i wygodą. Aby się o tym przekonać, wystarczy zajrzeć do wnętrza, które wykończono szlachetną, beżową skórą i drewnem. Wrażenie robią również nietypowe przeszycia na fotelach. Trudno o równie imponującą specyfikację w seryjnych modelach BMW.

Model B3 poznacie po charakterystycznych, szprychowych felgach w rozmiarze 20 cali i jednym z dwóch lakierów nadwozia zarezerwowanych dla aut tej marki - Alpina Green Metallic oraz Alpina Blue Metallic. Sprzedaż ruszy na początku 2020 roku. Ceny nie są jeszcze znane. Możemy być jednak pewni, że auto będzie droższe od bardziej pospolitego BMW M3, na którego debiut jeszcze czekamy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/50] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯