Tokyo Motor Show 2019: Alpina B3 Sedan - alternatywa dla nowego M3

Tokyo Motor Show 2019: Alpina B3 Sedan - alternatywa dla nowego M3

Tokyo Motor Show 2019: Alpina B3 Sedan - alternatywa dla nowego M3
Aleksander Ruciński
23.10.2019 10:33, aktualizacja: 22.03.2023 17:37

Po wersji Touring przyszedł czas na sedana. Alpina przyjechała do Tokio z nie byle jaką premierą. Jest nią model B3, który może stanowić świetną, bardziej luksusową alternatywę dla nadchodzącej, najnowszej generacji BMW M3.

Alpina B3 Sedan jest napędzana dokładnie tym samym silnikiem, co zaprezentowana podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie, praktyczniejsza wersja Touring. To ciekawe, że Niemcy poczekali z debiutem sedana do trwającego właśnie Tokyo Motor Show. Pewnie dlatego, że klasyczne, trójbryłowe nadwozie cieszy się większą popularnością w krajach azjatyckich.

Pod maską modelu B3 znajdziemy sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który został podkręcony przez inżynierów Alpiny do 462 KM mocy oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, automatyczną przekładnią ZF o ośmiu przełożeniach zapewniają świetne osiągi.

B3 sedan rozpędza się do setki w zaledwie 3,8 sekundy, czyli o 0,1 sekundy szybciej niż opisywany już Touring. Napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym uślizgu zapewnia maksimum przyczepności w każdych warunkach, a zawieszenie z trybami jazdy do wyboru pozwala kierowcy zmieniać charakter pojazdu - od komfortowego w Comfort+, poprzez wyważone nastawy w trybie Comfort i maksymalne osiągi w trybach Sport i Sport+.

Obraz
© mat.prasowe

Cechą charakterystyczną Alpiny jest wspaniałe łączenie świetnych parametrów i emocji z jazdy z luksusem i wygodą. Aby się o tym przekonać, wystarczy zajrzeć do wnętrza, które wykończono szlachetną, beżową skórą i drewnem. Wrażenie robią również nietypowe przeszycia na fotelach. Trudno o równie imponującą specyfikację w seryjnych modelach BMW.

Model B3 poznacie po charakterystycznych, szprychowych felgach w rozmiarze 20 cali i jednym z dwóch lakierów nadwozia zarezerwowanych dla aut tej marki - Alpina Green Metallic oraz Alpina Blue Metallic. Sprzedaż ruszy na początku 2020 roku. Ceny nie są jeszcze znane. Możemy być jednak pewni, że auto będzie droższe od bardziej pospolitego BMW M3, na którego debiut jeszcze czekamy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/50]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)