Frankfurt 2019: Alpina B3 Touring wypełnia lukę w gamie BMW

Najnowsza odsłona BMW M3 nie będzie oferowana z nadwoziem kombi. Na szczęście z pomocą przychodzi Alpina i model B3 Touring. Auto zadebiutowało właśnie podczas salonu we Frankfurcie. Kusi połączeniem praktyczności i świetnych osiągów, a do tego wygląda wspaniale.

Alpina jak zwykle nie zawodzi zarówno w kwestii wyglądu, jak i osiągów.Alpina jak zwykle nie zawodzi zarówno w kwestii wyglądu, jak i osiągów.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

Alpina to niemiecka marka tworząca mocne i bardziej luksusowe odpowiedniki BMW. W tym przypadku jest nawet czymś więcej. Oferuje bowiem model, z którego Monachijczycy zrezygnowali. Mowa o sportowej odmianie Serii 3 z nadwoziem Touring. Najnowsze BMW M3 występuje bowiem jedynie jako sedan. Ci, którzy chcieliby połączyć świetne osiągi z praktycznością, powinni więc zgłosić się do Alpiny.

Specjaliści z niemieckiego Buchloe zadbali o odpowiedni napęd. Pod maskę trafiła 3-litrowa, podwójnie doładowana, rzędowa 6-cylindrówka, która generuje 462 KM mocy oraz imponujące 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej przekładni produkcji ZF.

Jak przystało na sportowe kombi, znajdziemy tu m.in. dyferencjał o ograniczonym uślizgu oraz system Launch Control pozwalający osiągać lepsze czasy przyspieszeń ze startu zatrzymanego. Szkoda tylko, że przedstawiciele Alpiny nie pochwalili się dokładnymi wynikami. Wiemy jedynie, że auto jest w stanie rozpędzić się do ponad 300 km/h w trybie Sport+. Kierowca ma do wyboru jeszcze tryby: Comfort, Comfort+ oraz Sport, które regulują pracę napędu, zawieszenia i układu kierowniczego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mateusz Żuchowski

Podwozie bazuje na podzespołach firmy Eibach i choć nie znamy standardowego ustawienia prześwitu, widać, że auto stoi dość blisko asfaltu. Wrażenie robią też wentylowane hamulce z tarczami o średnicy 395 mm z przodu i 345 mm z tyłu. Podkreślono je niebieskimi zaciskami z napisem Alpina. Na tym jednak nie koniec sportowych dodatków.

Auto wygląda znacznie lepiej od serii głównie za sprawą pakietu aerodynamicznego. W jego skład wchodzi zmodyfikowany przedni zderzak, szersze progi oraz dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu. Elementy te nie tylko znacząco poprawiają prezencję, ale też optymalizują chłodzenie pojazdu i przepływ powietrza wokół karoserii. Podobną funkcję pełnią klasyczne, 5-ramienne felgi dostępne w rozmiarze 19 cali. W ofercie są też szprychowe, 20-calowe obręcze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mateusz Żuchowski

Alpina to jednak nie tylko sport, ale i luksus. Klienci mogą zdecydować się na jeden z dwóch wyjątkowych lakierów nadwozia: granat lub butelkową zieleń. Kremowe wnętrze wykończone skórą i alkantarą świetnie komponuje się z każdym z nich, choć klient może zdecydować się także na indywidualną specyfikację kabiny.

Czy wobec powyższego ktoś jeszcze potrzebuje BMW M3 Touring? Trudno oprzeć się wrażeniu, że Alpina wypełniła lukę po tym modelu w spektakularny sposób. Niestety auto zapewne nie będzie tanie. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2020 roku i właśnie wtedy powinniśmy poznać ceny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/36] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇