Frankfurt 2019: Alpina B3 Touring wypełnia lukę w gamie BMW

Najnowsza odsłona BMW M3 nie będzie oferowana z nadwoziem kombi. Na szczęście z pomocą przychodzi Alpina i model B3 Touring. Auto zadebiutowało właśnie podczas salonu we Frankfurcie. Kusi połączeniem praktyczności i świetnych osiągów, a do tego wygląda wspaniale.

Alpina jak zwykle nie zawodzi zarówno w kwestii wyglądu, jak i osiągów.Alpina jak zwykle nie zawodzi zarówno w kwestii wyglądu, jak i osiągów.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

Alpina to niemiecka marka tworząca mocne i bardziej luksusowe odpowiedniki BMW. W tym przypadku jest nawet czymś więcej. Oferuje bowiem model, z którego Monachijczycy zrezygnowali. Mowa o sportowej odmianie Serii 3 z nadwoziem Touring. Najnowsze BMW M3 występuje bowiem jedynie jako sedan. Ci, którzy chcieliby połączyć świetne osiągi z praktycznością, powinni więc zgłosić się do Alpiny.

Specjaliści z niemieckiego Buchloe zadbali o odpowiedni napęd. Pod maskę trafiła 3-litrowa, podwójnie doładowana, rzędowa 6-cylindrówka, która generuje 462 KM mocy oraz imponujące 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej przekładni produkcji ZF.

Jak przystało na sportowe kombi, znajdziemy tu m.in. dyferencjał o ograniczonym uślizgu oraz system Launch Control pozwalający osiągać lepsze czasy przyspieszeń ze startu zatrzymanego. Szkoda tylko, że przedstawiciele Alpiny nie pochwalili się dokładnymi wynikami. Wiemy jedynie, że auto jest w stanie rozpędzić się do ponad 300 km/h w trybie Sport+. Kierowca ma do wyboru jeszcze tryby: Comfort, Comfort+ oraz Sport, które regulują pracę napędu, zawieszenia i układu kierowniczego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mateusz Żuchowski

Podwozie bazuje na podzespołach firmy Eibach i choć nie znamy standardowego ustawienia prześwitu, widać, że auto stoi dość blisko asfaltu. Wrażenie robią też wentylowane hamulce z tarczami o średnicy 395 mm z przodu i 345 mm z tyłu. Podkreślono je niebieskimi zaciskami z napisem Alpina. Na tym jednak nie koniec sportowych dodatków.

Auto wygląda znacznie lepiej od serii głównie za sprawą pakietu aerodynamicznego. W jego skład wchodzi zmodyfikowany przedni zderzak, szersze progi oraz dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu. Elementy te nie tylko znacząco poprawiają prezencję, ale też optymalizują chłodzenie pojazdu i przepływ powietrza wokół karoserii. Podobną funkcję pełnią klasyczne, 5-ramienne felgi dostępne w rozmiarze 19 cali. W ofercie są też szprychowe, 20-calowe obręcze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mateusz Żuchowski

Alpina to jednak nie tylko sport, ale i luksus. Klienci mogą zdecydować się na jeden z dwóch wyjątkowych lakierów nadwozia: granat lub butelkową zieleń. Kremowe wnętrze wykończone skórą i alkantarą świetnie komponuje się z każdym z nich, choć klient może zdecydować się także na indywidualną specyfikację kabiny.

Czy wobec powyższego ktoś jeszcze potrzebuje BMW M3 Touring? Trudno oprzeć się wrażeniu, że Alpina wypełniła lukę po tym modelu w spektakularny sposób. Niestety auto zapewne nie będzie tanie. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2020 roku i właśnie wtedy powinniśmy poznać ceny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/36] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka