Testy F1 na torze Mugello - pracowity Mercedes, szybki Lotus

Od 1 do 3 maja na torze wyścigowym Mugello, położonym w pobliżu Florencji we Włoszech, odbyły się testy tegorocznych bolidów Formuły 1. Które zespoły najlepiej wykorzystały tę szansę do poprawienia swoich osiągów?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Bartosz Pokrzywiński

Mugello - 1 maja

(fot. sauberf1team.com)
(fot. sauberf1team.com)

W przeciwieństwie do polskiej aury, 1 maja w okolicach toru Mugello we Włoszech, nie można było się opalać. Nad obiektem zebrały się chmury, które rankiem zgotowały obfite opady deszczu. Kiedy kierowcy rozpoczęli swoje pierwsze jazdy testowe, obiekt jeszcze przesychał.

Deszcz ponownie pojawił się podczas przerwy, przez co około godziny 16 sesja musiała zostać przerwana. Najszybszym kierowcą we wtorek był Fernando Alonso, który pokonał 46 okrążeń. Przewaga kierowcy Ferrari nad drugim w tabeli Markiem Webberem była naprawdę duża.

Bardzo miły akcent dla fanów Ayrtona Senny przygotował zespół Franka Williamsa. W osiemnastą rocznicę śmierci kierowcy, na przednim skrzydle bolidu Williamsa pojawiło się logo legendarnego kierowcy. We wtorek w bolidach zasiadło kilku kierowców testowych. McLarena MP4-12 sprawdzali Gary Paffett oraz Oliver Turvey, w Williamsie zasiadł Valtteri Bottas, Caterhama reprezentował Rodolfo Gonzalez, a ekipę Force India Jules Bianchi.

Pozycja  KierowcaZespółCzasOkrążenia
  1.  Fernando AlonsoFerrari1:22.44446
  2.  Mark WebberRed Bull1:23.64824
  3.  Jean Eric VergneToro Rosso1:23.89132
  4.  Jerome D'AmbrosioLotus1:24.04840
  5.  Nico RosbergMercedes1:24.10049
  6.  Kamui KobayashiSauber1:24.73648
  7.  Oliver TurveyMcLaren1:25.30330
  8.  Jules BianchiForce India1:25.47519
  9.  Rodolfo GonzalezCaterham1:27.19735
  10.  Charles PicMarussia1:27.35945
  11.  Valtteri BottasWilliams1:29.17928
  12.  Gary PaffettMcLaren1:50.8984
  13.  Michael SchumacherMercedes-:--.---5

Mugello - 2 maja

(fot. facebook.com/lotusrenaultgp)
(fot. facebook.com/lotusrenaultgp)

W środę, 2 maja warunki atmosferyczne we Włoszech były już o wiele lepsze. Kierowcy wreszcie mieli okazję wycisnąć maksimum możliwości ze swoich bolidów, z czego najlepiej skorzystał Michael Schumacher, który przez cały dzień pokonał aż 144 okrążenia, a więc mniej więcej podwójną długość wyścigu Formuły 1.

Schumi znalazł się na ósmej pozycji, tracąc do lidera około 1,8 s. Na szczycie tabeli znalazł się Romain Grosjean, który uzyskał identyczny czas jak Kamui Kobayashi, jadący w bolidzie Saubera wspieranym przez klub piłkarski Chelsea.

Bardzo zbliżone czasy mieli także kierowcy Red Bulla. Sebastian Vettel był o 150 tysięcznych sekundy szybszy od Marka Webbera. Pracowity dzień mają za sobą także Felipe Massa (106 okrążeń), Witalij Pietrow (112 okrążeń) oraz Bruno Senna (100 okrążeń).

PozycjaKierowcaZespółCzasOkrążenia
1.Romain GrosjeanLotus1:21.60397
2.Kamui KobayashiSauber1:21.60387
3.Sebastian VettelRed Bull1:21.82564
4.Mark WebberRed Bull1:21.99754
5.Felipe MassaFerrari1:22.257106
6.Jean Eric VergneToro Rosso1:22.42265
7.Daniele RicciardoToro Rosso1:22.58822
8.Michael SchumacherMercedes1:23.404144
9.Charles PicMarussia1:23.98246
10.Witalij PietrowCaterham1:24.312112
11.Gary PaffettMcLaren1:24.48059
12.Timo GlockMarussia1:24.49937
13.Paul di RestaForce India1:24.74914
14.Bruno SennaWilliams1:24.842100

Mugello - 3 maja

(fot. mercedes-amg-f1.com)
(fot. mercedes-amg-f1.com)

Trzeci i ostatni dzień testów na torze Mugello we Włoszech zakończył się pod panowaniem Romaina Grosjeana z Lotusa, który po raz kolejny wykręcił najlepszy czas okrążenia, tym razem zbliżając się do granicy 1 minuty 20 sekund. Po raz kolejny bardzo pracowity był bolid Mercedesa, który tym razem prowadził Nico Rosberg. Kierowca pokonał 129 okrążeń, a więcej od niego przejechał tylko Heikki Kovalainen reprezentujący Caterhama.

Pierwsze od czterech sezonów testy w trakcie sezonu okazały się chyba najbardziej udane dla Lotusa. Kimi Raikkonen i Romain Grosjean mogą jeszcze kilka razy zaskoczyć w tym sezonie. Miejmy nadzieję, że konkurencja nie pozwoli im na zbyt wiele, Ferrari nadal będzie regularnie zdobywało punkty, Red Bulle będą zaskakiwały tempem, McLareny prędkością i walecznością, a Mercedes wreszcie będzie miał odrobinę szczęścia.

PozycjaKierowcaZespółCzasOkrążenia
1.Romain GrosjeanLotus1:21.03566
2.Sebastian VettelRed Bull1:21.267106
3.Fernando AlonsoFerrari1:21.36398
4.Daniele RicciardoToro Rosso1:21.604117
5.Sergio PerezSauber1:22.229118
6.Nico HulkenbergForce India1:22.32555
7.Pastor MaldonadoWilliams1:22.49763
8.Nico RosbergMercedes1:22.579129
9.Oliver TurveyMcLaren1:22.66299
10.Paul di RestaForce India1:23.00234
11.Heikki KovalainenCaterham1:23.169139
12.Timo GlockMarussia1:23.466110
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy