TestyLexusTest wideo: Lexus RX – droższy nie zawsze oznacza lepszy

Test wideo: Lexus RX – droższy nie zawsze oznacza lepszy

Mateusz Żuchowicz
11.08.2023 09:56, aktualizacja: 12.08.2023 09:28

Przy zakupie nowego samochodu droga, jaką musicie pokonać, jest dość kręta i skomplikowana. Najpierw trzeba wybrać segment. Kiedy już to zrobicie, musicie wybrać markę, później model, a gdy wreszcie myślicie, że nastąpił koniec, okazuje się, że przed wami pozostał jeszcze wybór danej wersji silnikowej. I dzisiaj jestem tutaj po to, aby doradzić wszystkim osobom, które mają zamiar kupić Lexusa RX.

Warto na samym początki podkreślić, że model RX, to najpopularniejsze auto w historii tej marki. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1998 roku Lexus sprzedał prawie 3,7 mln egzemplarzy RX-a. Dziś mamy do czynienia już z piątą generacją tego luksusowego SUV-a z trzema zelektryfikowanymi napędami.

Lexusy RX
Lexusy RX© WP

Najpierw Lexus RX 350h, czyli najsłabsza odmiana silnikowa dostępna w tym samochodzie. Pod maską gości tutaj benzynowy silnik o pojemności 2,5 litra współpracujący z silnikiem elektrycznym i sprzężony ze skrzynią E-CVT. Łączna moc całego układu to 245 KM.

Lexus RX
Lexus RX© WP

Kolejny jest Lexus 450h+, czyli pierwsza hybryda typu plug-in dostępna w tym modelu, która pod maską ma również 2,5-litrową benzynę sprzężoną z silnikiem elektrycznym, ale tutaj mamy również dość sporą baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc całego układu to 309 KM.

Lexus RX
Lexus RX© WP

Ostatni egzemplarz, to topowa odmiana 500h, która pod maską ma turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra, współpracujący z silnikiem elektrycznym, ale sprzężony z automatyczną 6-biegową skrzynią. Moc? 371 KM.

Lexus RX
Lexus RX© WP

Oczywiście to nie koniec różnic, bo każdy z tych samochodów ma inną wersję wyposażenia, a co za tym idzie również inną cenę. Odmiana 350h to wersja Prestige, czyli prawie najbogatsza. 450h+ to również odmiana Prestige z dodatkowym pakietem Technology. Z kolei 500h to F Sport Edition. I tak, ceny tych konkretnych samochodów to kolejno 388 888 zł, 463 000 zł i 474 000 zł. Tak więc, mając tutaj te trzy samochody, rodzi się tyle pytań co lodu na Antarktydzie.

Którą wersję wybrać? Który z nich jeździ najlepiej? Który napęd jest najbardziej ekonomiczny? Które dodatki warto dobrać? Czy lepiej kupić słabszą wersję i ją doposażyć, czy droższą, ale z wieloma dodatkami w standardzie? Oczywiście na wszystko odpowiedzieć mi się nie uda, ale na parę z nich na pewno. Weźcie popcorn, bo krótko nie będzie! Zapraszam do obejrzenia materiału wideo z porównania trzech wersji topowego SUV-a japońskiej marki. Film na górze!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)