Test wideo: BMW M3 CS - orzeszek z batona za 285 tys. zł

Co robisz, gdy jedno z twoich dzieci zostaje zdominowane przez swoich braci? Według BMW wysyłasz go na siłownie, wyposażasz w dodatkowy sprzęt i wrzucasz go z powrotem do pokoju zabaw. Tak w skrócie można opisać historię BMW M3 CS. Dlaczego?

Mateusz Żuchowicz

No bo jeśli jesteśmy nastawieni na modele BMW z tej serii i chcemy kupić coupe, to bierzemy M4, a kiedy chcemy sportowy samochód praktyczny, to idealne w tym momencie jest M3 Touring. Co więc w takiej sytuacji ma zrobić biedne M3? BMW nie zostawiło go na pastwę dwóch braci. BMW czekało tylko na idealny moment, by pokazać światu odmianę, która stanie się wisienką na torcie.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Mowa oczywiście o BMW M3 CS, a dokładnie mówiąc, M3 Competiton Sport. Odmiana, która dla fanów BMW nie jest niczym nowym, bo skrót CS mocno zakorzeniony jest w historii bawarskiej marki, bo modele z dodatkową literką "s" na tylnej klapie są dla BMW tym, czym przykładowo dla Porsche jest GT3 względem zwykłego 911, czyli autem, które kupują głównie egoiści.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A chodzi tutaj przede wszystkim o egoizm w podróżowaniu, bo decydując się tego typu samochód, dbamy tylko o własne doskonałe przeżycia zza kierownicy, mając głęboko w poważaniu potrzeby i oczekiwania innych.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A przynajmniej tak może się wydawać kiedy zagłębimy się w zmianach, jakie BMW wprowadziło do CS-a względem zwykłego już hardcorowego M3 Competition. Po przeczytaniu wszystkiego stwierdzam, że przed ewentualną jazdą jako pasażer należy najpierw zakupić Aviomarin, Panadol i paczkę pampersów.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Rodzi się jednak pytanie, czy to wszystko jest warte dopłaty na poziomie 285 000 zł? Zmian jest dużo, ale niektóre przypominają orzeszka z batona, a niektóre wcale na co dzień Wam nie ułatwią życia. Dla kogo jest więc ten samochód? To wszystko tłumaczę w moim materiale wideo, do którego gorąco zachęcam, bo naprawdę sporo się dzieje. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony