Test wideo: BMW M3 CS - orzeszek z batona za 285 tys. zł

Co robisz, gdy jedno z twoich dzieci zostaje zdominowane przez swoich braci? Według BMW wysyłasz go na siłownie, wyposażasz w dodatkowy sprzęt i wrzucasz go z powrotem do pokoju zabaw. Tak w skrócie można opisać historię BMW M3 CS. Dlaczego?

Mateusz Żuchowicz

No bo jeśli jesteśmy nastawieni na modele BMW z tej serii i chcemy kupić coupe, to bierzemy M4, a kiedy chcemy sportowy samochód praktyczny, to idealne w tym momencie jest M3 Touring. Co więc w takiej sytuacji ma zrobić biedne M3? BMW nie zostawiło go na pastwę dwóch braci. BMW czekało tylko na idealny moment, by pokazać światu odmianę, która stanie się wisienką na torcie.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Mowa oczywiście o BMW M3 CS, a dokładnie mówiąc, M3 Competiton Sport. Odmiana, która dla fanów BMW nie jest niczym nowym, bo skrót CS mocno zakorzeniony jest w historii bawarskiej marki, bo modele z dodatkową literką "s" na tylnej klapie są dla BMW tym, czym przykładowo dla Porsche jest GT3 względem zwykłego 911, czyli autem, które kupują głównie egoiści.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A chodzi tutaj przede wszystkim o egoizm w podróżowaniu, bo decydując się tego typu samochód, dbamy tylko o własne doskonałe przeżycia zza kierownicy, mając głęboko w poważaniu potrzeby i oczekiwania innych.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A przynajmniej tak może się wydawać kiedy zagłębimy się w zmianach, jakie BMW wprowadziło do CS-a względem zwykłego już hardcorowego M3 Competition. Po przeczytaniu wszystkiego stwierdzam, że przed ewentualną jazdą jako pasażer należy najpierw zakupić Aviomarin, Panadol i paczkę pampersów.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Rodzi się jednak pytanie, czy to wszystko jest warte dopłaty na poziomie 285 000 zł? Zmian jest dużo, ale niektóre przypominają orzeszka z batona, a niektóre wcale na co dzień Wam nie ułatwią życia. Dla kogo jest więc ten samochód? To wszystko tłumaczę w moim materiale wideo, do którego gorąco zachęcam, bo naprawdę sporo się dzieje. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟