Test wideo: BMW M3 CS - orzeszek z batona za 285 tys. zł

Co robisz, gdy jedno z twoich dzieci zostaje zdominowane przez swoich braci? Według BMW wysyłasz go na siłownie, wyposażasz w dodatkowy sprzęt i wrzucasz go z powrotem do pokoju zabaw. Tak w skrócie można opisać historię BMW M3 CS. Dlaczego?

Mateusz Żuchowicz

No bo jeśli jesteśmy nastawieni na modele BMW z tej serii i chcemy kupić coupe, to bierzemy M4, a kiedy chcemy sportowy samochód praktyczny, to idealne w tym momencie jest M3 Touring. Co więc w takiej sytuacji ma zrobić biedne M3? BMW nie zostawiło go na pastwę dwóch braci. BMW czekało tylko na idealny moment, by pokazać światu odmianę, która stanie się wisienką na torcie.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Mowa oczywiście o BMW M3 CS, a dokładnie mówiąc, M3 Competiton Sport. Odmiana, która dla fanów BMW nie jest niczym nowym, bo skrót CS mocno zakorzeniony jest w historii bawarskiej marki, bo modele z dodatkową literką "s" na tylnej klapie są dla BMW tym, czym przykładowo dla Porsche jest GT3 względem zwykłego 911, czyli autem, które kupują głównie egoiści.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A chodzi tutaj przede wszystkim o egoizm w podróżowaniu, bo decydując się tego typu samochód, dbamy tylko o własne doskonałe przeżycia zza kierownicy, mając głęboko w poważaniu potrzeby i oczekiwania innych.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A przynajmniej tak może się wydawać kiedy zagłębimy się w zmianach, jakie BMW wprowadziło do CS-a względem zwykłego już hardcorowego M3 Competition. Po przeczytaniu wszystkiego stwierdzam, że przed ewentualną jazdą jako pasażer należy najpierw zakupić Aviomarin, Panadol i paczkę pampersów.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Rodzi się jednak pytanie, czy to wszystko jest warte dopłaty na poziomie 285 000 zł? Zmian jest dużo, ale niektóre przypominają orzeszka z batona, a niektóre wcale na co dzień Wam nie ułatwią życia. Dla kogo jest więc ten samochód? To wszystko tłumaczę w moim materiale wideo, do którego gorąco zachęcam, bo naprawdę sporo się dzieje. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Będą zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy czekają od lat
Będą zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy czekają od lat
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Oto nowe marzenie piłkarzy. Jest potężny Bentley Continental GT Supersports
Oto nowe marzenie piłkarzy. Jest potężny Bentley Continental GT Supersports
Celują w starsze auta. 15 listopada kolejny dzień akcji
Celują w starsze auta. 15 listopada kolejny dzień akcji
Test: Mazda MX-5 1.5 – do szczęścia nie trzeba wiele
Test: Mazda MX-5 1.5 – do szczęścia nie trzeba wiele
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem