Test: Opel Astra vs VW Golf - oba poważne, ale tylko jeden dojrzały
Kiedyś można powiedzieć dwa niemieckie klasyki, jeśli chodzi o hatchbacki. Dziś jeden z nich, choć nadal z pochodzenia jest Niemcem, to wyprowadził się do Francji, bo najnowszy Opel Astra, to brat bliźniak Peugeota 308. Ile więc pozostało w nim niemieckiej motoryzacji? Volkswagen Golf pomoże odpowiedzieć na to pytanie.
01.12.2022 | aktual.: 10.12.2022 15:22
W obydwu przypadkach mamy tutaj do czynienia z klasycznymi i zachowawczymi liniami, ale od razu każdy zauważy, że Astra nie jest dziełem tylko Niemców. Co z tego wyszło? Nowa epoka stylistyczna Opla, którą zapoczątkowała Mokka, a teraz kontynuuje w 100 proc. Astra. Epoka, która moim zdaniem jest najlepszym przykładem minimalizmu, ostrych linii i nowoczesnej prostoty. W przeciwieństwie do Volkswagena, który jest idealnym przykładem minimalizmu w niemieckim wydaniu, czyli nieco nudno. Nie chcę tutaj wyjść na "Oplarza", który od początku krytykuje Volkswagena, dlatego na usprawiedliwienie VW dodam, że Astra jest w wersji GS line, a Golf w Style, co oczywiście wpływa na ostateczny wygląd tych samochodów no i Golf ma już jednak trzy lata na karku.
Jest jedno bardzo ważne podobieństwo w przypadku tych dwóch samochodów i nie mam tutaj na myśli reprezentowania tego samego segmentu. Jak wiecie, najdroższym elementem każdego współczesnego samochodu, jest płyta podłogowa, bo wymaga ona ogromnych nakładów finansowych już w fazie projektowania i prób. Dlatego już od dłuższego czasu stosuje się tak zwane płyty modułowe, które bez problemu dowolnie można wydłużać i skracać. I właśnie tak jest w przypadku tych samochodów Golf zbudowany jest na płycie MQB, a Astra na EMP-2. To jednak niejedyna zaleta takiego rozwiązania, bo najnowsze płyty podłogowe pozwalają na zastosowanie zróżnicowanych napędów. I właśnie dzięki temu w tylnej części tych samochodów znajdują się baterie, bo obydwa auta to hybrydy typu plug-in. Chcecie wiedzieć który tych samochodów jest lepiej wykonany? Który lepiej jeździ i który ma więcej miejsca? Zapraszam na test wideo.