Poradniki i mechanikaOpony letnie w rozmiarze 235/45 R18 w teście GTU. Premium wcale nie takie premium

Opony letnie w rozmiarze 235/45 R18 w teście GTU. Premium wcale nie takie premium

Dobre opony nie zawsze muszą być drogie. Taki wniosek płynie z najnowszego testu letniego ogumienia przeprowadzonego przez niemiecką Organizację Nadzoru Technicznego. Dwie tanie marki zostawiły w tyle producentów premium.

Myślisz o nowych oponach na lato? Nie musisz wydawać fortuny. Udowadnia to test GTU
Myślisz o nowych oponach na lato? Nie musisz wydawać fortuny. Udowadnia to test GTU
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

03.03.2018 | aktual.: 30.03.2023 11:08

Choć etykiety, które są obowiązkowe w przypadku nowych opon, przekazują nam nieco informacji na temat opony, przed dokonaniem zakupu warto uzupełnić swoją wiedzę o wyniki niezależnych testów. Ten, który opublikowało GTU, jest szczególnie interesujący. Okazuje się, że właściciele samochodów segmentu D mogą w tym roku zaoszczędzić, nie rezygnując z jakości.

Poniżej prezentujemy rezultaty testu od najlepszej do najgorszej opony w teście.

Falken Azenis FK510

  • Ogólny wynik: 150/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 66/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 46/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
  • Cena (za 1 szt.): 440 zł

Kumho Ecsta PS71

  • Ogólny wynik: 149/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 67/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 44/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 425 zł

Nokian zLine

  • Ogólny wynik: 149/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 47/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
  • Cena (za 1 szt.): 520 zł

Hankook Ventus S1 evo2 K117

  • Ogólny wynik: 146/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 65/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 46/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30
  • Cena (za 1 szt.): 530 zł

Continental Premium Contact 6

  • Ogólny wynik: 145/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 48/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
  • Cena (za 1 szt.): 630 zł

Maxxis Premitra HP5 98W

  • Ogólny wynik: 142/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 45/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 390 zł

Pirelli P Zero

  • Ogólny wynik: 141/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 58/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 50/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30
  • Cena (za 1 szt.): 520 zł

Goodyear Eagle F1 Asymetric 3

  • Ogólny wynik: 139/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 59/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 45/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
  • Cena (za 1 szt.): 560 zł

Michelin Primacy 3

  • Ogólny wynik: 136/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 45/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30
  • Cena (za 1 szt.): 630 zł

Semperiti Speed Life 2

  • Ogólny wynik: 135/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 55/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 39/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 28/30
  • Cena (za 1 szt.): 490 zł

Vredestein Ultrac Satin

  • Ogólny wynik: 134/190
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 43/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 550 zł

Najnowszy test GTU jest jednym z najbardziej zaskakujących w ostatnich latach. Jedne z najtańszych opon w stawce zdominowały sporządzony przez Niemców ranking. W porównaniu z najdroższymi w stawce można zaoszczędzić blisko 800 zł na komplecie.

Okazuje się więc, że nie zawsze markowy produkt gwarantuje doskonałe parametry, a tanie opony nie muszą być słabej jakości. To dobrze dla kierowców, bo teraz producenci ogumienia premium będą musieli solidnie się przyłożyć, albo obniżyć ceny.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (31)