TestyAlfa RomeoTest: Alfa Romeo Tonale – co z Quadrifoglio? Gdzie jest haczyk?

Test: Alfa Romeo Tonale – co z Quadrifoglio? Gdzie jest haczyk?

Maciej Gomułka
12.01.2023 14:16, aktualizacja: 21.01.2023 14:03

Alfa Romeo Tonale jest na rynku już jakiś czas, ale to nie znaczy, że producent nie pracuje nad nowościami. Jedną z bardziej elektryzujących jest najmocniejsza odmiana, która rozwija moc prawie 300 KM. Więcej o tym aucie w filmie powyżej.

Pod maską najszybszej Alfy Romeo Tonale nie znajdziemy jednostki o dużej pojemności, która odpowiada za osiągi tego samochodu. Model ten może pochwalić się mocą na poziomie 280 KM – tylko dlatego, że silnik spalinowy o pojemności 1,3 wspomagany jest przez silniki elektryczne. Nikogo ten zabieg już nie dziwi, wręcz jesteśmy do tego przyzwyczajeni, że wśród wielu producentów najmocniejsze modele są hybrydami typu plug-in

Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 15,5 kWh, a maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wg cyklu WLTP to 80 km. Pokonanie takiego dystansu wymagałoby cierpliwości oraz korzystnych warunków na drodze. Lepiej przygotować się na wartości niższe o 15-20 km.

Kiedy nie możemy już liczyć na zasięg możliwy do pokonania wyłącznie na prądzie, samochód pracuje jak klasyczna hybryda, która przy spokojnej jeździe zadowoli się około 5 litrami benzyny na setkę.

Najmocniejsza Alfa Romeo Tonale przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy. Za taki wynik jednak trzeba zapłacić konkretną kwotę. Cennik otwiera model bazowy za niecałe 240 tys. zł. Za taką cenę otrzymujemy dobrze wyposażony samochód z niezłymi osiągami i charakterystycznym dla Alfy Romeo dobrym prowadzeniem. Jednak nie każdemu może się spodobać fakt, że pod maską znajduje się silnik, który niekoniecznie pasuje do charakteru tego samochodu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)