Tak powstają modele marki Hyundai na SEMA Show 2013 [wideo]

Hyundai przygotował materiał filmowy, dzięki któremu możemy przyjrzeć się procesowi konstruowania specjalnych wersji modeli Veloster i Genesis Coupé na SEMA 2013.

Hyundai Yellowcake Veloster TurboHyundai Yellowcake Veloster Turbo
Wojciech Kaczałek

O kilku samochodach prezentowanych w klipie już pisaliśmy. Przypomnijmy jednak ich specyfikacje.

Bisimoto Engineering Genesis Coupé to samochód poddany dużym modyfikacjom. Hyundai o karoserii pomalowanej lakierem Electric Blue wyróżnia się m.in. tylnym skrzydłem wykonanym z włókna węglowego i 20-calowymi oponami z oponami Toyo R888 R-Compound.

Bisimoto Engineering Genesis Coupé
Bisimoto Engineering Genesis Coupé

Pod maską auta pracuje 3,8-litrowy silnik V6. Samochód został wyposażony w dwie turbosprężarki Turbonetic, stalowe korbowody, kute tłoki Arias, zmodyfikowany wtrysk paliwa, pompę paliwa Magnafuel 750, intercooler Spearco oraz układ wydechowy Burns ze stali nierdzewnej. Dzięki temu moc jednostki napędowej przekroczy 1000 KM.

Hyundai Genesis Coupe Legato Concept
Hyundai Genesis Coupe Legato Concept

Hyundai Genesis Coupé Legato od ARK Performance jest mniej ekstremalny, ale także mocny. Motor 3,8 został rozwiercony do 4,0 l. Silnik rozwija moc 405 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 575 Nm.

Za kolejny egzemplarz modelu Hyundai Genesis Coupé odpowiada John Pangilinan i jego ekipa. W tym przypadku twórcy postawili sobie za cel stworzenie samochodu przykuwającego wzrok, który można zbudować za stosunkowo niewielkie pieniądze (przynajmniej w porównaniu do auta omawianych powyżej) i użytkować na co dzień. Pojazd otrzymał m.in. układ dolotowy zimnego powietrza AEM, układ wydechowy ARK Performance, gwintowane zawieszenie KW i hamulce Brembo.

Hyundai JP Edition Genesis Coupe
Hyundai JP Edition Genesis Coupe

Hyundai w materiale filmowym przybliża też model Veloster Turbo opracowany przez EGR Group. Motor 1,6 ma układ dolotowy AEM i układ wydechowy MagnaFlow. Turbodoładowany silnik rozwija moc ok. 250 KM.

The Road to 2013 SEMA | Hyundai

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut