Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

BMW Serii 5 E60/E61

Generacja
BMW Serii 5 E60/E61 Zobacz 2 zdjęcia

BMW E60 to piąta generacja jednego z najpopularniejszych modeli w ofercie bawarskiej marki - serii 5. Auto, które zaprezentowano w 2003 roku, zastąpiło dotychczasową wersję modelu - E39. Nowy samochód miał kontrowersyjną stylistykę. Za design BMW 5 E60 odpowiedzialny jest Chris Bangle, który słynie z odważnych i dopracowanych projektów.

W następcy modelu E39 zastosowano wiele zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Do budowy podwozia i zawieszenia użyto wytrzymałych elementów o niskiej masie. Nadwozie E60 mierzyło 4841 mm długości, 1846 mm szerokości oraz 1468 mm wysokości. Wartości te zapowiadały dużo miejsca dla pasażerów wewnątrz kabiny. Zarówno wersja sedan, jak i Touring (kombi oznaczone E61, zaprezentowane rok po premierze nowej generacji) miały bagażnik mierzący odpowiednio 520 oraz 500 l, przy czym tę drugą wartość dało się powiększyć do 1615 l dzięki składanym oparciom tylnej kanapy (mogli na niej wygodnie podróżować nawet rośli pasażerowie). Auto bogate jest w nowoczesne rozwiązania i oferuje wiele systemów uprzyjemniających podróżowanie. Już podstawowe modele serii 5 E60 wyposażane były w automatyczną klimatyzację, elektrykę szyb czy komplet systemów bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrza, ABS i kontrolą trakcji na czele. Bogatsze odmiany mogły być doposażone m.in. w poduszki chroniące kolana kierowcy, olbrzymi szklany dach, skórzaną tapicerkę pokrywającą elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, aktywne reflektory ksenonowe, rozbudowany system audio i nawigacji satelitarnej czy monitory w zagłówkach przednich siedzeń. W standardowym wyposażeniu BMW E60 znajdował się system iDrive, służący zarządzaniu m.in. mediami czy parametrami auta. Rozwiązanie to początkowo było krytykowane za nieporęczność oraz zawiłość obsługi, co zostało poprawione dopiero przy nieznacznym liftingu auta w 2007 roku. Zmieniło się niewiele - zmodyfikowano przedni zderzak, światła drogowe (przednie i tylne) oraz przeciwmgłowe. Dokonano także minimalnej korekty wnętrza.

Do napędu BMW serii 5 E60 służyło 9 silników benzynowych oraz 4 diesle. Rozpoczynając od motorów wysokoprężnych, warto zwrócić uwagę na podstawową jednostkę napędzaną olejem napędowym. Model 520d rozwijał przyzwoite 163 KM (później 177 KM), pozwalające spalać niewiele ponad 5 l/100 km. W ofercie były również silniki o oznaczeniu 525d (177 i 197 KM), 530d (od 218 do 235 KM) czy topowe 535d generujące 272 lub 286 KM w zależności od lat produkcji. Silników benzynowych było zdecydowanie więcej. Gamę otwierał 520i o mocy 170 KM. Produkowano także modele 523i (177 i 190 KM), 525i (184 i 218 KM), 528i przeznaczone na rynek amerykański (230 KM), 530i (od 231 do 272 KM) czy 535i (300 KM). Pod maską mogły się znaleźć także jednostki V8: 540i dostarczał 306 KM, 545i - 333 KM, a 550i aż 367 KM.

Część wersji mogła być napędzana na obie osie. Moc przenoszona była na koła za pomocą 6-biegowego automatu lub skrzyni manualnej o takiej samej liczbie przełożeń. Dla naprawdę wymagających powstała odmiana M5, dostarczająca z silnika V10 kolosalne 507 KM. Oprócz sportowego silnika pojazd otrzymał zmodyfikowane zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy, sportową, 7-biegową przekładnię SMG, szersze błotniki mieszczące 18- lub 19-calowe koła czy zmodyfikowane zderzaki, z których tylny mieścił cztery końcówki układu wydechowego. Jeden z najszybszych sedanów świata rozpędzał się do 100 km/h w 4,7 s i rozwijał maksymalnie 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).

Produkcję samochodu dostępnego na 9 rynkach zakończono w 2010 roku. E60 zostało zastąpione nową generacją serii 5, fabrycznie oznaczoną kodem F10.

Plusy:
- nowoczesna wygląd
- bogate wyposażenie
- rewelacyjne prowadzenie
- komfort podróżowania
Minusy:
- kontrowersyjna stylistyka
- auto drogie w zakupie
- paliwożerne jednostki o wyższych mocach

4.53
Ocena na postawie 86 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 5
Produkcja od2003
Produkcja do2007

Wybrane wersje BMW Serii 5 E60/E61

Inne generacje BMW Serii 5

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (47)

Przejdź do strony: 1 2 3

BMW Serii 5 E60/E61: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 3

Nowe BMW Serii 4 już w konfiguratorze. Ceny modelu w Polsce

... Jedno z najbardziej kontrowersyjnych BMW ostatnich lat właśnie wjeżdża do salonów. Nowa Seria 4 z charakterystyczną, dużą atrapą chłodnicy jest już dostępna w konfiguratorze. Jakie wersje przewidział importer i ile trzeba za nie zapłacić? ... ...

miesiąc temu

BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi?

... Oferta BMW jest zaskakująco duża i obejmuje mnóstwo rozmiarów i typów nadwozia. Na tyle dużo, że BMW chyba samo się w tym zaczyna gubić. ... Mam wrażenie, że w przypadku BMW serii 2 Gran Coupe Bawarczycy już sami się pogubili. Chociaż nazwa ta ...

miesiąc temu

Oto nowe BMW Serii 4. Plotki dotyczące grilla potwierdzone

... W końcu oficjalnie możemy zobaczyć gigantyczne nerki nowego BMW serii 4. O ile wygląd nadwozia może być zaskakujący, zaprezentowane coupe powiela rozwiązania znane już chociażby z Serii 3. ... widzieliśmy przy BMW serii 5 zaprojektowanej przez ...

2 miesiące temu

BMW Serii 4 zadebiutuje 2 czerwca. Zapowiada się wielki grill

... Spekulacje na temat wyglądu nowego BMW Serii 4 nie cichną wśród fanów marki od wielu miesięcy, zwłaszcza po wycieku kolejnych zdjęć szpiegowskich. Teraz przyszedł czas na oficjalną prezentację wersji ... Półtora roku po premierze siódmej ...

2 miesiące temu

Odświeżone BMW M5 już bez tajemnic. Rewolucji nie ma

... Po cywilnych wydaniach Serii 5 przyszedł czas na sportową odmianę M5. Po pierwszych przeciekach BMW oficjalnie pochwaliło się odświeżoną odsłoną modelu w ostrej wersji Competition. Zmiany w stosunku do poprzednika ograniczają się głównie do ...

2 miesiące temu

Używane BMW Serii 5 E60 [awarie i problemy]

... BMW Serii 5 z oznaczeniem fabrycznym E60 i E61 (dla wersji Touring)  już w czasie premiery budziło sporo kontrowersji. Projekt Chrisa Bangle nie przypadł do gustu wielu konserwatywnym fanom marki ... . Jednak patrząc na to z drugiej strony można ...

dawno temu

Wójt pozyskał za darmo używane BMW. Wiemy, jak to zrobił

... Urząd gminy w Szerzynach doczekał się pierwszego samochodu służbowego. Czarne BMW Serii 5 nie jest nowe, ale na auto wójt nie wydał ani złotówki. Mówi, że to bardzo proste. Czy to oznacza, że każdy może się zgłosić po darmowego sedana? Nie do ...

dawno temu

BMW E39 pickup wystawione na sprzedaż w Rosji. Cena zwala z nóg

... BMW Serii 5 generacji E39 powoli staje się poszukiwanym youngtimerem. Prezentowany egzemplarz z pewnością nim jednak nie będzie. Wszystko dlatego, że właściciel postanowił przerobić bawarską limuzynę na pickupa. Poświęcił na to 4 lata swojego ...

4 miesiące temu

BMW rozważa bardzo mocnego diesla dla Serii 3. Audi ma się czego bać

... . Przykładem może być chociażby obecna gama Audi oznaczonych literą S. Niebawem w ślady firmy z Ingolstadt może pójść także BMW, które rozważa mocnego diesla dla Serii 3. ... , że klienci chętni na BMW Serii 3 już niebawem będą mogli zdecydować ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie