BMW Serii 5 F07/F10/F11

Generacja
BMW Serii 5 F07/F10/F11
BMW Serii 5 F07/F10/F11 - test i recenzja

BMW serii 5 linii F10 zastąpiło model E60 wiosną 2010 roku. Auto powraca do eleganckiej, stonowanej, dynamicznej i klasycznej linii po erze kontrowersyjnego projektu Chrisa Bangle'a. Oznaczenie modelu nawiązuje do powstałych wcześniej odmian: serii 7 (F01) oraz serii 6 (F12).

Szósta odsłona jednego z najlepiej sprzedających się samochodów klasy średniej wyższej na świecie została zaprezentowana w listopadzie 2009 roku. Przykuwa uwagę nowoczesnym designem, łączącym sport z elegancją w nadwoziu mierzącym 4899 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1464 mm wysokości. Z gracją eksponuje każde załamanie karoserii. Nowa stylistyka, której autorem jest polski designer Jacek Frohlich, przepełniona jest liniami prostymi oraz lekkimi łukami, co nadaje autu lekkość i awangardowy wygląd.

Prestiżowy wóz zapewnia dużo miejsca wewnątrz kabiny mieszczącej pięć osób, podróżujących w bardzo komfortowych warunkach. Połacie skórzanej tapicerki pokrywają niemal każdy zakątek deski rozdzielczej, dającej dostęp do licznych systemów multimedialnych, nawigacji satelitarnej oraz modułu sterowania charakterystyką samochodu. W konsoli centralnej ulokowano centrum dowodzenia przyrządami pokładowymi, wśród których znalazła się dwu-, a w opcji czterostrefowa klimatyzacja automatyczna oraz świetne nagłośnienie. Są także: podgrzewanie i wentylowanie elektrycznych foteli z funkcją masażu, tempomat, szklany dach o dwóch segmentach, elektrycznie składane rolety przeciwsłoneczne czy podsufitka z Alcantary. Długim podróżom sprzyja pojemny bagażnik: 520 l w wersji sedan i 560 l (po złożeniu oparć tylnej kanapy - 1670 l) w odmianie Touring, (kombi, fabrycznie noszące kod F11). Ta wersja, zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Lipsku, standardowo wyposażona jest w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi wraz z regulacją poziomu nadwozia, a opcjonalnie samochód jest dostępny z układem Adaptive Drive oraz zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym.

Pod maską modelu F10 i F11 montowane są 4 silniki benzynowe i tyle samo diesli. Gamę tych pierwszych otwiera model 523i o mocy 204 KM. Tę samą pojemność, 3,0 l, mają także wersje 528i (258 KM) oraz podwójnie doładowane 535i o mocy 306 KM. Najwyżej w ofercie stoi 550i, które z silnika 4,4 l V8 generuje 407 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzy ostatnie wersje mogą być napędzane na cztery koła (standardowo tylko tylne). Na frankfurckich targach w 2011 roku BMW zaprezentowało odmianę M5. Ośmiocylindrowy silnik o takiej samej pojemności jak w modelu 550i generuje 560 KM i 680 Nm momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,4 s oraz mknąć 305 km/h (po zdjęciu elektronicznej blokady). Producent oferuje także jednostki wysokoprężne: 520d to 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Wyżej stoją wersje 525d (204 KM), 530d (245 KM) oraz 535d (300 KM), które również mogą zostać wyposażone w napęd xDrive. Moc przekazywana jest na koła za pomocą 8-biegowej automatycznej przekładni ZF lub manualnej 6-stopniowej.

W 2012 roku BMW zaprezentowało pierwszy w historii wysokoprężny silnik w aucie sygnowanym logo M-power. Model M550d doładowany aż trzema turbinami generuje 381 KM i kolosalne 740 Nm momentu obrotowego.

Plusy:
- nowoczesna linia zaprojektowana przez polskiego designera
- bardzo bogate wyposażenie
- świetne właściwości jezdne
- prestiż
Minusy:
- olbrzymi koszt zakupu

4.05
Ocena na postawie 13 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 5
Produkcja od2009
Produkcja do2013

Wybrane wersje BMW Serii 5 F07/F10/F11

Inne generacje BMW Serii 5

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (3)

BMW Serii 5 F07/F10/F11: newsy, testy i recenzje

Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód

BMW: zostajemy przy silnikach spalinowych. Będzie nawet V8!

... BMW nie zamierza całkowicie rezygnować z jednostek spalinowych. Konkurencja już dawno zarzuciła temat rozwoju kolejnych generacji, ale bawarska marka chce trafić do wielu klientów, którzy nie chcą przesiąść się na elektryka. Oto jak ma się to ...

23 godziny temu

Test: BMW 840d Gran Coupe - prawdziwe, czterodrzwiowe coupe

... Następca BMW 6 Gran Coupe zyskał nie tylko nietuzinkowy wygląd, który mocno przyciąga spojrzenia na ulicy, ale i nową nazwę, która jednoznacznie wskazuje, że jest najwyżej w gamie. Nic dziwnego, bo BMW 8 Gran Coupe to naprawdę coupe, tylko z ...

miesiąc temu

BMW Serii 4 Gran Coupe ma już polski cennik. Szybko poszło

... Nowe BMW Serii 4 Gran Coupe niebawem wjedzie do polskich salonów. Wiemy jak kształtuje się polska specyfikacja tego modelu i ile trzeba zapłacić za poszczególne wersje. ... Była premiera, jest i cennik. BMW zdecydowanie nie traktuje klientów ...

7 miesięcy temu

Nowe BMW Serii 2 wjeżdża do salonów. Znamy ceny bawarskiego coupe

... Polski oddział BMW działa naprawdę sprawnie. Chwilę po oficjalnej premierze nowej Serii 2, w konfiguratorze pojawiły się oficjalne ceny i specyfikacja. Nie jest tanio, ale oferta wydaje się dość uczciwa. ... Nowe BMW Serii 2 doczekało się już ...

7 miesięcy temu

Tak w Chinach wygląda nowe BMW i3. Nie tego się spodziewaliście

... BMW i3 to popularny elektryk o pudełkowatym kształcie. Nie wiedzieć czemu producent postanowił wykorzystać tę nazwę w zupełnie innym modelu, który jest niczym innym jak Serią 3 na prąd. Jej pierwsze zdjęcia właśnie wyciekły w Chinach. ... ...

miesiąc temu

BMW i7 jeszcze w kamuflażu. Wiemy, co pod nim kryje

... Nie od dziś wiadomo, że BMW pracuje nad flagową, elektryczną limuzyną, która miałaby być alternatywą dla produktów Mercedesa i BMW. Auto wkracza właśnie w kolejną fazę testów. Choć nadal nie zrzuciło kamuflażu, odsłania przed nami coraz więcej. ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie