Volkswagen Transporter T3

Generacja
Volkswagen Transporter T3

Volkswagen Transporter T3 zadebiutował w 1979 roku jako następca modelu Volkswagen Transporter T2. Samochód produkowany był w fabrykach zlokalizowanych w Niemczech i Republice Południowej Afryki. Mimo że auto sprzedawano w 180 krajach na całym świecie, nie odniosło tak dużego sukcesu jak poprzednicy o nazwie Transporter T1 oraz Transporter T2.

W stosunku do poprzednika Volkswagen Transporter T3 charakteryzuje się bardziej nowoczesną stylistyką, której cechą rozpoznawczą jest prostokątny grill, zakończony z obu stron okrągłymi reflektorami. Auto wciąż oferowano w wielu wersjach nadwozia, począwszy od wariantu dostawczego, kończąc na wersji kempingowej o nazwie Westfalia oraz multivanie, który może pomieścić nawet 9 osób.

Transporter T3 jest większy i cięższy od swojego poprzednika. Mierzący 4569 mm długości, 1844 mm szerokości oraz 1928 mm wysokości Transporter T3 reprezentuje niemieckiego producenta w segmencie van. Był to ostatni model Volkswagena z silnikiem umieszczonym w tylnej części nadwozia.

Volkswagen Transporter T3 oferowany był z szeroką gamą jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Lista silników benzynowych chłodzonych powietrzem obejmuje motor o pojemności 1,6 l i mocy 50 KM oraz jednostkę o pojemności 2,0 i mocy 70 KM.

Gamę silników chłodzonych cieczą otwiera motor o pojemności 1,9 l i mocy 60 KM, 78 KM lub 90 KM z wtryskiem. Od 1985 roku oferowano również 1,9 l silnik o mocy 55 KM, który w latach 1984-1986 otrzymał wtryski i katalizator. Dzięki temu moc została zwiększona do 83 KM. Dla bardziej wymagających klientów producent przewidział opcję montażu silnika o pojemności 2,1 l, który generuje od 87 KM do 112 KM.

Warto także zwrócić uwagę na warianty wysokoprężne. Katalog silników Diesla obejmował motor o pojemności 1,6 l i mocy 50 KM, 1,6 l TD o mocy 70 KM oraz 1,7 l o mocy 57 KM. Napęd przekazywany był za pomocą 4- lub 5-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 3-stopniowej automatycznej przekładni. Od 1985 roku klienci mieli możliwość wyposażenia Transportera T3 w napęd na cztery koła o nazwie Syncro, który pozwalał na wykorzystywanie samochodu w bardziej wymagającym terenie.

W 1986 roku Volkswagen Transporter T3 doczekał się faceliftingu, który obejmował nowy obrotomierz, większy wybór materiałów wykończeniowych, zmodyfikowany system klimatyzacji oraz bardziej zaawansowany system pracy silnika. Zmiany zewnętrzne ograniczają się do zamontowania kwadratowych reflektorów i dodania do katalogu nowych kolorów nadwozia.

W 1981 roku producent świętował wyprodukowanie 5-milionowego egzemplarza modelu Transporter. Pięć lat później z taśm montażowych zjechał 6-milionowy egzemplarz.

Główne bolączki Transportera T3 to korozja oraz kłopoty ze szczelnością silników chłodzonych cieczą. Niestety, naprawa karoserii oraz jednostek często wiąże się z dużymi kosztami. Użytkownicy skarżą się również na brak mocy, który doskwiera głównie wariantom benzynowym, twarde materiały wykończeniowe, ekonomiczność jednostek napędowych i mało precyzyjną skrzynię biegów. Plusy to mnogość wersji nadwoziowych, przestronność, ładowność i bardzo dobra widoczność.

Produkcja Volkswagena Transportera T3 została zakończona w 1992 roku. Warto jednak dodać, że auto nadal było wytwarzane w zakładach zlokalizowanych w RPA do 2004 roku. Następcą Transportera T3 jest Volkswagen Typ 2 T4, produkowany w latach 1990-2003 w fabrykach mieszczących się w Hanowerze i Poznaniu.

4.87
Ocena na postawie 11 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Transporter
Produkcja od1979
Produkcja do1982

Wybrane wersje Volkswagen Transporter T3

Inne generacje Volkswagen Transporter

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (1)

Volkswagen Transporter T3: newsy, testy i recenzje

Volkswagen przekazał 30 Transporterów T6 Straży Pożarnej

... Polskie przedstawicielstwo Volkswagena wspomogło 30 oddziałów ochotniczych straży pożarnych. Do jednostek w całej Polsce trafią 6-osobowe modele Transporter, które z pewnością okażą się przydatnym sprzętem w codziennej służbie. ... 30 ...

5 miesięcy temu

Ile trwa ładowanie Opla GrandLand X Hybrid4? Krócej niż myślisz

Volkswagen T6.1 ABT to mikrobus, jakiego potrzebujemy

... Dostawczaki i mikrobusy nieczęsto goszczą w tuningowych warsztatach. Wyjątkiem od tej reguły jest jednak Ford Transit oraz Volkswagen Transporter. Najnowsza odsłona tego drugiego właśnie trafiła ... Topowe odmiany Volkswagena T6.1 wyglądają ...

11 miesięcy temu

Volkswagen Golf R w oficjalnej zapowiedzi. Będzie mocny jak nigdy

... Volkswagen Golf 8 niebawem doczeka się ostrej odmiany R. Jej debiut zaplanowano na 4 listopada 2020 roku. Już dziś jednak wiemy, czego powinniśmy się spodziewać. Duża moc i napęd na 4 koła będą głównymi wyróżnikami tego wariantu. ...

miesiąc temu

Volkswagen Touareg R już w salonach. Polskie ceny modelu

... Chętni mogą już składać zamówienia na najostrzejsze wydanie dużego SUV-a Volkswagena. Touareg R nie jest tani, ale kusi mocą i wyposażeniem. Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 395 990 zł. ... Poszukujący mocnego, lecz niepozornie ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie