Toyota Corolla E100

Generacja
Toyota Corolla E100 Zobacz 5 zdjęć

W 1991 roku, nim jeszcze z rynku zniknęła Corolla VI, pojawiło się nowe auto o tej samej nazwie. Toyota Corolla VII była wytwarzana w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Japonii, RPA, na Filipinach, w Indonezji, Turcji, Australii, Nowej Zelandii, Tajlandii i Pakistanie. Zmniejszyła się liczba różnych nazw w zależności od kraju, w którym sprzedawano Corollę, ale i tak na niektórych rynkach zwana była ona Grand Corolla, Corolla Levin (coupé) czy Corolla Ceres.

Liczba różnych wersji nadwoziowych pozostała natomiast taka sama. Klient miał do wyboru 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego liftbacka, 3-drzwiowego lub 5-drzwiowego hatchbacka, 5-drzwiowe kombi i 2-drzwiowe coupé.

W zależności od kontynentu, na którym oferowano Corollę, jej poszczególne odmiany nadwoziowe różniły się od siebie, jednak miały jedną wspólną cechę. Ich karoserie nie były już tak kanciaste jak w przypadku dwóch poprzednich generacji. Ponadto Toyota nieco zbliżyła do siebie prezencję poszczególnych typów nadwozi, a więc kombi nie przypominało już zupełnie innego modelu.

Ponownie dokonano postępu w kwestii niezawodności i jakości montażu. Był to ważny argument, który silnie przemawiał do klientów. Co prawda koszty naprawy Corolli były wysokie, ponieważ Toyota miała drogie części zamienne, ale samochody psuły się bardzo rzadko, więc nie było szczególnych powodów do narzekań.

Większa od poprzedniczki Corolla VII miała też przestronniejszą kabinę pasażerką. W sedanie czy liftbacku nawet rosłe osoby czuły się swobodnie. Jedynie w przypadku, gdy za kierownicą siadał wysoki kierowca, osobie siedzącej za nim mogło brakować miejsca na nogi. Największą różnicę poczuli pasażerowie hatchbacka z 3-drzwiowym nadwoziem, w którym zajęcie tylnej kanapy nie sprawiało już tyle problemów co w starszych wozach.

Wnętrze wyglądało świeżo i stylistycznie było dopasowane do nadwozia. Po raz kolejny Toyota zastosowała twarde materiały do obicia boczków drzwi czy deski rozdzielczej, ale były one dość wytrzymałe. Wszystkie elementy kabiny dobrze spasowano, co dawało gwarancję, że w środku nic nie będzie trzeszczeć ani skrzypieć.

Najmniej silników Toyota oferowała w biedniejszych rejonach Azji. Tam Corolla sprzedawana była z 1,3-litrowym motorem o mocy 72 KM i 1,6-litrowym o mocy 112 KM. Ta ostatnia jednostka w USA miała moc 100-105 KM, w Europie 113 KM, a w Japonii w wersjach z doładowaniem 158-168 KM.

Na naszym kontynencie pod maską były montowane dwa 1,3-litrowe silniki. Pierwszy z nich miał 72 KM mocy, a drugi – nowocześniejszy – 99 KM. Obie te jednostki oferowano też w Kraju Kwitnącej Wiśni. Tam nie było za to 1,4-litrowca dostępnego w Europie. Z kolei tylko w Japonii pod maskę wkładano 1,5-litrowy agregat o mocy 104 KM.

W Stanach Zjednoczonych poza silnikiem 1,6 l dostępny był tylko jeszcze 1,8-litrowy motor benzynowy o mocy 105-115 KM (w Europie miał on 118 KM).
Osoby oszczędne mogły kupić Corollę z dieslem o objętości skokowej 2,0 l i mocy 72-74 KM (tylko Europa i Japonia).

W Corolli VII ponownie (w zależności od jednostki napędowej) do wyboru były 3-biegowe i 4-biegowe automaty oraz 5-biegowa manualna skrzynia biegów (jako podstawowa), jednak po raz pierwszy w historii tego modelu pojawiła się też ręczna skrzynia o sześciu przełożeniach.

Produkcję wozu siódmej generacji zakończono w 1997 roku. Zastąpiło go auto oznaczone przez Toyotę jako E110.

4.12
Ocena na postawie 89 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1991
Produkcja do2000

Wybrane wersje Toyota Corolla E100

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (45)

Przejdź do strony: 1 2 3

Toyota Corolla E100: newsy, testy i recenzje

Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski 2020: Toyota Corolla

... W jednej z kategorii naszego plebiscytu Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020 głos oddaliśmy wam, internautom. Mogliście wskazać, które z aut zasługuje na miano najlepszego. Po zliczeniu wszystkich głosów okazało się, że jeden z modeli ...

tydzień temu

Test nowej hybrydy Škoda: Superb iV

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

4 dni temu

Toyota Yaris – samochód miejski nowej generacji

... Wielu producentów traktuje auta miejskie jako tanie pojazdy o nieskomplikowanej technice, co innego Toyota – nowy Yaris otrzymał zaawansowane rozwiązania z droższych modeli marki. ... Prius czwartej generacji. Następnie z tej techniki skorzystał ...

tydzień temu

Nowa Toyota Yaris – bezpieczeństwo to standard

... Zestaw nowoczesnych systemów bezpieczeństwa oferowany w standardowym wyposażeniu samochodu miejskiego? Takie rzeczy tylko w nowej Toyocie Yaris. ... ^^^Internetowe mądrości głoszą, że tylko duże samochody są w stanie zapewnić bezpieczeństwo. ...

2 tygodnie temu

Toyota Yaris. Hybryda 4. generacji

... Miejski model Toyoty od lat występuje z napędem hybrydowym, jednak nowy model otrzymał usprawniony i bardziej zaawansowany układ. Zużycie paliwa? Zaledwie 3,8 l/100 km. ... Toyota od lat jest liderem technologii hybrydowej, nic więc dziwnego, że ...

tydzień temu

Toyota Corolla TS Trek - cena w Polsce "terenowego" kombi

... Toyota Corolla TS debiutuje na polskim rynku w uterenowionej odmianie Trek, opracowanej wspólnie ze znanym producentem rowerów. Auto wchodzi w podsegment, który wciąż nie cieszy się większym powodzeniem, a przede wszystkim brakuje w nim ...

5 miesięcy temu

Nowa Toyota Yaris – witaj piękna!

... Mocniejsza, ale niesłychanie ekonomiczna, bardziej przestronna, lecz zaskakująco zwinna w mieście. Toyota Yaris czwartej generacji właśnie zadebiutowała w Polsce. ... Nowoczesne samochody wymagają nowoczesnych rozwiązań, dlatego najnowsza Toyota ...

3 tygodnie temu

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Toyota Supra

... W żadnej kategorii tegorocznego plebiscytu Samochód Roku Wirtualnej Polski zdania nie były tak podzielone, jak przy nagrodzie głównej. Dyskusje trwały do późnych godzin nocnych, jednak w końcu udało nam się osiągnąć wspólny punkt widzenia. I tak ...

tydzień temu

Biznesowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020: Toyota Camry

... Kategoria Biznesowego Samochodu Roku udowodniła nam, że pojęcie "biznes" można odbierać na dziesiątki różnych sposobów. Wspólnie z redakcją Money.pl doszliśmy do wniosku, że najwięcej pożądanych cech, w możliwie zgrabny sposób, łączy Toyota ...

2 tygodnie temu

Toyota Corolla Trek rzuca wyzwanie Fordowi Focusowi Active

... W dobie wszechobecnych SUV-ów i crossoverów uterenowione kombi stanowią ciekawą odmianę i alternatywę dla poszukujących nietuzinkowego pojazdu z większym prześwitem. Do grona takich modeli dołącza właśnie Toyota Corolla Trek. ... wyświetlaczem, ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie