Toyota Corolla E100

Generacja
Toyota Corolla E100 Zobacz 5 zdjęć

W 1991 roku, nim jeszcze z rynku zniknęła Corolla VI, pojawiło się nowe auto o tej samej nazwie. Toyota Corolla VII była wytwarzana w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Japonii, RPA, na Filipinach, w Indonezji, Turcji, Australii, Nowej Zelandii, Tajlandii i Pakistanie. Zmniejszyła się liczba różnych nazw w zależności od kraju, w którym sprzedawano Corollę, ale i tak na niektórych rynkach zwana była ona Grand Corolla, Corolla Levin (coupé) czy Corolla Ceres.

Liczba różnych wersji nadwoziowych pozostała natomiast taka sama. Klient miał do wyboru 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego liftbacka, 3-drzwiowego lub 5-drzwiowego hatchbacka, 5-drzwiowe kombi i 2-drzwiowe coupé.

W zależności od kontynentu, na którym oferowano Corollę, jej poszczególne odmiany nadwoziowe różniły się od siebie, jednak miały jedną wspólną cechę. Ich karoserie nie były już tak kanciaste jak w przypadku dwóch poprzednich generacji. Ponadto Toyota nieco zbliżyła do siebie prezencję poszczególnych typów nadwozi, a więc kombi nie przypominało już zupełnie innego modelu.

Ponownie dokonano postępu w kwestii niezawodności i jakości montażu. Był to ważny argument, który silnie przemawiał do klientów. Co prawda koszty naprawy Corolli były wysokie, ponieważ Toyota miała drogie części zamienne, ale samochody psuły się bardzo rzadko, więc nie było szczególnych powodów do narzekań.

Większa od poprzedniczki Corolla VII miała też przestronniejszą kabinę pasażerką. W sedanie czy liftbacku nawet rosłe osoby czuły się swobodnie. Jedynie w przypadku, gdy za kierownicą siadał wysoki kierowca, osobie siedzącej za nim mogło brakować miejsca na nogi. Największą różnicę poczuli pasażerowie hatchbacka z 3-drzwiowym nadwoziem, w którym zajęcie tylnej kanapy nie sprawiało już tyle problemów co w starszych wozach.

Wnętrze wyglądało świeżo i stylistycznie było dopasowane do nadwozia. Po raz kolejny Toyota zastosowała twarde materiały do obicia boczków drzwi czy deski rozdzielczej, ale były one dość wytrzymałe. Wszystkie elementy kabiny dobrze spasowano, co dawało gwarancję, że w środku nic nie będzie trzeszczeć ani skrzypieć.

Najmniej silników Toyota oferowała w biedniejszych rejonach Azji. Tam Corolla sprzedawana była z 1,3-litrowym motorem o mocy 72 KM i 1,6-litrowym o mocy 112 KM. Ta ostatnia jednostka w USA miała moc 100-105 KM, w Europie 113 KM, a w Japonii w wersjach z doładowaniem 158-168 KM.

Na naszym kontynencie pod maską były montowane dwa 1,3-litrowe silniki. Pierwszy z nich miał 72 KM mocy, a drugi – nowocześniejszy – 99 KM. Obie te jednostki oferowano też w Kraju Kwitnącej Wiśni. Tam nie było za to 1,4-litrowca dostępnego w Europie. Z kolei tylko w Japonii pod maskę wkładano 1,5-litrowy agregat o mocy 104 KM.

W Stanach Zjednoczonych poza silnikiem 1,6 l dostępny był tylko jeszcze 1,8-litrowy motor benzynowy o mocy 105-115 KM (w Europie miał on 118 KM).
Osoby oszczędne mogły kupić Corollę z dieslem o objętości skokowej 2,0 l i mocy 72-74 KM (tylko Europa i Japonia).

W Corolli VII ponownie (w zależności od jednostki napędowej) do wyboru były 3-biegowe i 4-biegowe automaty oraz 5-biegowa manualna skrzynia biegów (jako podstawowa), jednak po raz pierwszy w historii tego modelu pojawiła się też ręczna skrzynia o sześciu przełożeniach.

Produkcję wozu siódmej generacji zakończono w 1997 roku. Zastąpiło go auto oznaczone przez Toyotę jako E110.

4.12
Ocena na postawie 89 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1991
Produkcja do2000

Wybrane wersje Toyota Corolla E100

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (45)

Przejdź do strony: 1 2 3

Toyota Corolla E100: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Toyota Corolla Trek rzuca wyzwanie Fordowi Focusowi Active

... W dobie wszechobecnych SUV-ów i crossoverów uterenowione kombi stanowią ciekawą odmianę i alternatywę dla poszukujących nietuzinkowego pojazdu z większym prześwitem. Do grona takich modeli dołącza właśnie Toyota Corolla Trek. ... wyświetlaczem, ...

2 miesiące temu

Jak nowa Škoda Octavia wypada na tle rywali?

... W 2019 roku, Škoda Octavia zajmuje 1. miejsce wśród najczęściej kupowanych samochodów osobowych w Polsce, jednak konkurenci depczą jej po piętach – Toyota Corolla zajmuje drugą pozycję, zaś Opel Astra uplasował się na 5. miejscu. Bronią Czechów ...

2 dni temu

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid: teraz jest taka, jak trzeba

... Podoba ci się nowa Toyota Corolla, ale jest za ciasna i ma zbyt mały bagażnik? Jednocześnie nie chciałbyś rezygnować z mocnego napędu hybrydowego? Pozostaje tylko jeden wybór – Toyota Corolla TS Kombi. Równie dobra jak hatchback, a pozbawiona ...

4 miesiące temu

Panek pokonał złodziei. Odzyskano toyotę i wykryto "dziuplę"

... Skradziona na warszawskim Targówku toyota corolla z floty Panek CarSharing została odzyskana. Złodzieje sądzili, że stojące na ulicy auta będą łatwym łupem, jednak się przeliczyli. Nie udało im się tak, jak z Innogy GO. ... na sobotę trwały ...

4 miesiące temu

Toyota Corolla Hybrid. Wielka zmiana w japońskim kompakcie

... "Koniec z nudnymi samochodami", powiedział przed kilkoma laty swoim pracownikom Akio Toyoda. Nowa Corolla, którą jeździłem po drogach Majorki, pokazuje, że japońscy inżynierowie wzięli sobie słowa szefa do serca. ... Nowa Toyota Corolla - ...

9 miesięcy temu

Nowa Toyota Corolla Sedan oficjalnie. Zaskakuje wyglądem i napędem

... Po hatchbacku i kombi przyszedł czas na sedana. Toyota właśnie pochwaliła się nową, trójbryłową odsłoną Corolli. Auto prezentuje się zaskakująco dobrze. Może być całkiem bogato wyposażone i napędzane zestawem hybrydowym. ... Kompaktowa Toyota ...

12 miesięcy temu

Toyota C-HR przeszła facelifting. Pod maską mocna hybryda

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Toyota zdecydowała się nieco odświeżyć swojego hitowego crossovera. Mowa oczywiście o modelu C-HR, który teraz nareszcie zyska mocniejszy napęd. To 184-konny, hybrydowy zestaw znany już m.in z Corolli. ... , ...

miesiąc temu

Toyota Auris teraz jako "Classic". Importer obniża ceny

... Nowa Toyota Corolla już powoli wjeżdża do salonów, jednak polski importer pozostawia w ofercie poprzedników – Aurisa oraz Corollę w wersji sedan. Modele doczekały się dopisków "Classic" i są dostępne w niższych cenach. ... Dotychczas kompaktowa ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie