Mitsubishi Eclipse 1G

Generacja
Mitsubishi Eclipse 1G

Mitsubishi Eclipse

Eclipse (I) to niewielki sportowy samochód skonstruowany przez wielobranżowy japoński koncern Mitsubishi. Auto produkowano pod japońską marką Mitsubishi i dwiema amerykańskimi należącymi do koncernu Chrysler - Eagle i Plymouth. Zostało ono skonstruowane przez Japończyków na amerykańskiej platformie D przygotowanej przez firmę Chrysler.

Bardzo nowoczesne nadwozie coupé miało dwoje drzwi oraz klapę bagażnika, która unosiła się wraz z tylną szybą. Często auto malowano na dwa kolory - górna część zazwyczaj była czarna. Do czasu faceliftingu samochód miał bardzo modne wówczas otwierane reflektory główne.

Eclipse występował również jako wersja targa, ale jest to bardzo rzadki samochód, ponieważ wyprodukowano go w zaledwie 300 egzemplarzach. Samochód ze zdejmowanym dachem był cięższy od coupé o około 60 kg, ponieważ jego podwozie zostało usztywnione.

Eclipse występował w kilku wariantach wyposażenia wnętrza, które na różnych rynkach nosiły różne nazwy. Z rodzajami wyposażenia powiązane były silniki. W sprzedaży znajdowały się dwie jednostki napędowe w kilku konfiguracjach.

Najmniejszy i najsłabszy motor miał 1,8 l objętości skokowej, a jego układ rozrządu składał się z jednego wałka rozrządu umieszczonego w głowicy. Tę jednostkę napędową oznaczono kodem 4G37 i rozwijała ona moc zaledwie 92 KM. Większy silnik nosił nazwę 4G36 i miał objętość skokową 2,0 l. W jego przypadku zastosowano już rozrząd z dwoma wałkami w głowicy.

4G36 sprzedawany był w kilku wersjach. Najsłabsza generowała moc 136 KM, a mocniejsza 150 KM. Chodzi tu o wersje bez doładowania. Odmiany z turbosprężarką rozwijały moc od 180 KM do 210 KM. Najniższa z nich używana była w Eclipse wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. Jej niższa moc w stosunku do pozostałych wynikała z zastosowania innej turbosprężarki i mniejszych wtryskiwaczy paliwa.

Z kolei motor połączony z manualną skrzynią biegów w Polsce osiągał moc 195 KM. Na niektórych zagranicznych rynkach dostępna była też wersja 210-konna.

W najmocniejszej odmianie do wyboru klient miał napęd na koła przednie (wersja GS/GS-T) lub na wszystkie koła (GS-X).

W 1994 roku przeprowadzono modernizację nadwozia, w ramach której największą zmianą było usunięcie otwieranych reflektorów głównych i zastąpienie ich reflektorami stałymi.

Na rynku niemieckim pojawiła się wzmocniona wersja GS oraz lepiej wyposażona GS-T. Wszystkie wozy miały skórzaną tapicerkę od samego dachu po podłogę.

W samych Niemczech nabywca mógł zlecić montaż pakietu GT. Pakiet ten obejmował m.in. instalację sprężyn zawieszenia Eibach lub Koni, podwójne końcówki rur wydechowych, 16-calowe aluminiowe koła, inny tylny spojler czy kierownicę renomowanej włoskiej firmy Momo.

Do zalet Eclipse zaliczają się dość trwałe silniki (szczególnie wolnossące) i wytrzymałe mechanizmy układu napędowego i zawieszenia. Nie najgorzej spisują się też turbosprężarki, o ile odpowiednio się o nie dba. Niezły jest także poziom wyposażenia samochodu.

Słabiej jest z jakością wykonania wnętrza (szczególnie w wersjach amerykańskich). Pojawiają się też czasami spore problemy z korozją, więc wskazane są dokładne oględziny przed kupnem samochodu. Niestety, większość wozów jest już po mniejszych lub większych stłuczkach. W wersji Targa po pewnym czasie zaczynał przeciekać dach, więc należało dbać o uszczelki (najlepiej wymienić je po kilku latach).

3.76
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Eclipse
Produkcja od1989
Produkcja do1992

Wybrane wersje Mitsubishi Eclipse 1G

Inne generacje Mitsubishi Eclipse

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (3)

Mitsubishi Eclipse 1G: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 1

Mitsubishi Eclipse Cross po liftingu. Poważne zmiany i napęd PHEV

... Poważnych zmian wizualnych doczekało się Mitsubishi Eclipse Cross, które miało swoją premierę w 2017 r. Dostępne do tej pory tylko z jednym silnikiem będzie także oferowane z napędem hybrydowym typu plug-in. ... "Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ...

7 miesięcy temu

Mitsubishi L200 może być kamperem. Wystarczy niemiecki namiot

... Mitsubishi L200 to udana konstrukcja, która może pochwalić się niezłymi właściwościami terenowymi. Oznacza to, że wjedzie znacznie dalej niż klasyczne kampery, dając kierowcy i pasażerom możliwość ... noclegu w naprawdę wyjątkowych miejscach. ...

miesiąc temu

Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie

... Eclipse zdecydowanej większości fanów motoryzacji kojarzy się z japońskim, czteromiejscowym coupe, produkowanym w latach 1989-2011. Dziś Mitsubishi postanowiło ponownie sięgnąć po tę nazwę, ubierając w nią zupełnie inny samochód. ... Przyznacie ...

dawno temu

Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur

... Mitsubishi Outlander to taki rynkowy dinozaur - jego technikalia datują się aż na 2012 rok. Czy po 8 latach produkcji kupowanie go nadal ma sens? ... Rynkowy staż Mitsubishi Outlandera może jednak nas zwieść. 8 lat temu był to bardzo nowoczesny ...

10 miesięcy temu

Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus

... Krótkie podsumowanie wrażeń z testu nowego Mitsubishi Eclipse Cross z nowym silnikiem benzynowym 1,5 turbo. Jak się nim jeździ, ile paliwa zużywa i czy jest pod tym względem lepszy od testowanego kilka miesięcy temu Mitsubishi Outlnandera 2,0? ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie