Mitsubishi Eclipse 1G

Generacja
Mitsubishi Eclipse 1G

Mitsubishi Eclipse

Eclipse (I) to niewielki sportowy samochód skonstruowany przez wielobranżowy japoński koncern Mitsubishi. Auto produkowano pod japońską marką Mitsubishi i dwiema amerykańskimi należącymi do koncernu Chrysler - Eagle i Plymouth. Zostało ono skonstruowane przez Japończyków na amerykańskiej platformie D przygotowanej przez firmę Chrysler.

Bardzo nowoczesne nadwozie coupé miało dwoje drzwi oraz klapę bagażnika, która unosiła się wraz z tylną szybą. Często auto malowano na dwa kolory - górna część zazwyczaj była czarna. Do czasu faceliftingu samochód miał bardzo modne wówczas otwierane reflektory główne.

Eclipse występował również jako wersja targa, ale jest to bardzo rzadki samochód, ponieważ wyprodukowano go w zaledwie 300 egzemplarzach. Samochód ze zdejmowanym dachem był cięższy od coupé o około 60 kg, ponieważ jego podwozie zostało usztywnione.

Eclipse występował w kilku wariantach wyposażenia wnętrza, które na różnych rynkach nosiły różne nazwy. Z rodzajami wyposażenia powiązane były silniki. W sprzedaży znajdowały się dwie jednostki napędowe w kilku konfiguracjach.

Najmniejszy i najsłabszy motor miał 1,8 l objętości skokowej, a jego układ rozrządu składał się z jednego wałka rozrządu umieszczonego w głowicy. Tę jednostkę napędową oznaczono kodem 4G37 i rozwijała ona moc zaledwie 92 KM. Większy silnik nosił nazwę 4G36 i miał objętość skokową 2,0 l. W jego przypadku zastosowano już rozrząd z dwoma wałkami w głowicy.

4G36 sprzedawany był w kilku wersjach. Najsłabsza generowała moc 136 KM, a mocniejsza 150 KM. Chodzi tu o wersje bez doładowania. Odmiany z turbosprężarką rozwijały moc od 180 KM do 210 KM. Najniższa z nich używana była w Eclipse wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. Jej niższa moc w stosunku do pozostałych wynikała z zastosowania innej turbosprężarki i mniejszych wtryskiwaczy paliwa.

Z kolei motor połączony z manualną skrzynią biegów w Polsce osiągał moc 195 KM. Na niektórych zagranicznych rynkach dostępna była też wersja 210-konna.

W najmocniejszej odmianie do wyboru klient miał napęd na koła przednie (wersja GS/GS-T) lub na wszystkie koła (GS-X).

W 1994 roku przeprowadzono modernizację nadwozia, w ramach której największą zmianą było usunięcie otwieranych reflektorów głównych i zastąpienie ich reflektorami stałymi.

Na rynku niemieckim pojawiła się wzmocniona wersja GS oraz lepiej wyposażona GS-T. Wszystkie wozy miały skórzaną tapicerkę od samego dachu po podłogę.

W samych Niemczech nabywca mógł zlecić montaż pakietu GT. Pakiet ten obejmował m.in. instalację sprężyn zawieszenia Eibach lub Koni, podwójne końcówki rur wydechowych, 16-calowe aluminiowe koła, inny tylny spojler czy kierownicę renomowanej włoskiej firmy Momo.

Do zalet Eclipse zaliczają się dość trwałe silniki (szczególnie wolnossące) i wytrzymałe mechanizmy układu napędowego i zawieszenia. Nie najgorzej spisują się też turbosprężarki, o ile odpowiednio się o nie dba. Niezły jest także poziom wyposażenia samochodu.

Słabiej jest z jakością wykonania wnętrza (szczególnie w wersjach amerykańskich). Pojawiają się też czasami spore problemy z korozją, więc wskazane są dokładne oględziny przed kupnem samochodu. Niestety, większość wozów jest już po mniejszych lub większych stłuczkach. W wersji Targa po pewnym czasie zaczynał przeciekać dach, więc należało dbać o uszczelki (najlepiej wymienić je po kilku latach).

3.76
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Eclipse
Produkcja od1989
Produkcja do1992

Wybrane wersje Mitsubishi Eclipse 1G

Inne generacje Mitsubishi Eclipse

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (3)

Mitsubishi Eclipse 1G: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie