Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie

Eclipse zdecydowanej większości fanów motoryzacji kojarzy się z japońskim, czteromiejscowym coupe, produkowanym w latach 1989-2011. Dziś Mitsubishi postanowiło ponownie sięgnąć po tę nazwę, ubierając w nią zupełnie inny samochód.

Obraz
Aleksander Ruciński

Przyznacie bowiem, że pomiędzy coupe, a SUV-em istnieje spora przepaść. Nowe Eclipse Cross to kolejna pseudoterenówka w gamie japońskiego producenta. Auto ma zadebiutować podczas marcowego salonu w Genewie. Już dziś jednak wiadomo, czego się spodziewać. Mitsubishi oficjalnie zapowiedziało swoją gorącą nowość, publikując przy tym kilka pierwszych fotografii.

Co prawda nie prezentują one nadwozia w całej okazałości. Są jednak wystarczająco wyraźne, żeby stwierdzić, że nie mamy do czynienia z coupe. Styliści Mitsubishi starali się nadać nadwoziu jak najbardziej dynamiczny kształt. Nie da się jednak ukryć charakteru crossovera, przykuwającego uwagę wysoko poprowadzoną linią nadkoli i progów.

Obraz

Design wydaje się być pochodną pozostałych SUV-ów Mitsubishi i konceptów zaprezentowanych w ostatnich latach. Największą inspiracją stylistyczną dla Eclipse Cross był koncept XR-PHEV odsłonięty po raz pierwszy w 2013 roku i zaktualizowany w roku 2015 jako XR-PHEV II. Oznacza to, że nowa propozycja najprawdopodobniej zostanie ulokowana w gamie producenta pomiędzy modelami ASX i Outlander.

Na razie trudno stwierdzić jak wiele rozwiązań przejęto żywcem z wersji studyjnej. Wiadomo jednak, że styliści nieco zaszaleli, co objawia się m.in. ciekawym, tylnym oświetleniem, połączonym szerokim pasem LED, czy ostrymi przetłoczeniami na bokach nadwozia. Przód natomiast zachowano w charakterystycznym stylu nowych Mitsubishi, wyróżniającym się smukłymi reflektorami i pionowymi światłami LED do jazdy dziennej.

Obraz

Kwestie techniczne na razie pozostają niejasne. Nieoficjalnie mówi się, że pod maskę trafi doładowany, czterocylindrowy benzyniak. W Europie znajdzie się także miejsce dla diesla 1,6 znanego chociażby z mniejszego ASX. Mitsubishi potwierdza także hybrydowe wydanie plug-in, które nieskromnie określane jest mianem*"najlepszego Mitsubishi jakie kiedykolwiek powstało".* Cóż, wygląda na to, że Japończycy są pewni siebie. Czy słusznie? Wszystko stanie się jasne już na początku marca, podczas międzynarodowego salonu w Genewie.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony