Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Multipla 2 generacji

Generacja
Fiat Multipla 2 generacji

Gdy Multipla pierwszej generacji (1998-2004) pojawiła się na rynku, wzbudziła sensację. Emocje wzbudzał wygląd. Auto było jakby sklejone z dwóch różnych brył. Wydawało się, że część od dolnej linii okien w górę pochodzi z zupełnie innego samochodu.

Druga wersja, która pojawiła się w 2004 roku (w rzeczywistości był to bardzo poważny lifting), wyglądała nieco spokojniej niż pierwsza, a i auto zdążyło się nieco opatrzyć.

Z boku samochód nadal sprawiał wrażenie, że jego karoseria składa się z dwóch oddzielnych brył, jednak łączenie linii tych brył nieco złagodzono. Pojawiła się bardziej klasyczna pokrywa silnika, a spod szyby przedniej zniknęły światła drogowe.

Przeniesiono je pod wspólne klosze dla świateł mijania, pozycyjnych i kierunkowskazów. Pojawiła się też nowa atrapa chłodnicy i zderzaki. Samochód w przedniej części stał się bardziej kanciasty.
Aby utrzymać ten styl, styliści Fiata przemodelowali tył, wprowadzając nowy zderzak i wstawiając zupełnie nowe, wyglądające bardziej klasycznie tylne światła zespolone.

Ponieważ wewnątrz auta zachowano ten sam układ foteli, Multipla nadal miała dwa rzędy po trzy fotele (każdy indywidualny). W zależności od wersji wyposażenia wszystkie siedzenia mogły być przesuwne, a tylne nawet całkowicie demontowalne. Przyciski i wskaźniki umieszczono na środku przed środkowym pasażerem przedniego rzędu. Również dźwignia zmiany biegów znajdowała się gdzie indziej niż w większości vanów.

Cienkie słupki i duże okna gwarantowały dobrą widoczność z wnętrza auta, jednak duża powierzchnia szyb sprzyjała też szybkiemu nagrzewaniu się kabiny pasażerskiej, co było bardzo uciążliwe w lecie.
Multipla nie była wzorem bezpiecznego samochodu. W teście zderzeniowym Euro NCAP osiągnęła tylko trzy gwiazdki na pięć możliwych.

W jednostkach napędowych auta II generacji nic się nie zmieniło, a więc Fiat napędzany był jednym silnikiem benzynowym i jednym dieslem, ale obie jednostki dostępne były w kilku konfiguracjach.
Motor benzynowy o objętości 1,6 l rozwijał moc 103 KM. Jego zaletą była również możliwość przystosowania do pracy na gazie ziemnym. Wtedy moc spadała do 92 KM.

Jednostka napędowa zasilana olejem miała objętość skokową 1,9 l, a współpracowała z nią turbosprężarka. Ten silnik sprzedawano w aż czterech wersjach: 105 KM, 110 KM, 115 KM i 120 KM.
W aucie drugiej serii Fiatowi udało się usunąć największą bolączkę tego modelu, a więc wszechobecną rdzę. Co prawda nadal najbardziej korodującym elementem samochodu były nadkola, ale proces rdzewienia nie postępował tak szybko jak w starszej odmianie. Multipla II pod tym względem wypadała zdecydowanie lepiej od starszego wozu.

Producent poradził sobie też z pękającymi reflektorami, ale udało się to dlatego, że firma po prostu zastosowała nowe światła z lepszych materiałów.

Pozostały za to inne problemy, takie jak awarie zawieszenia, które było bardzo nietrwałe. Szybko zużywały się łączniki stabilizatora. Na polskich drogach za delikatne okazywały się także wahacze. Łożyska kół nie grzeszyły trwałością, a i drążki kierownicze przedwcześnie się zużywały.

We wnętrzu nadal szybko zużywał się nie najlepszej jakości (choć lepszy niż w poprzedniku) materiał zastosowany do obicia foteli.

Fiat Multipla, mimo że był interesującą i pod wieloma względami nietypową konstrukcją, nie został dobrze przyjęty przez klientów. Włoski producent próbował zwiększyć sprzedaż wozu, wprowadzając właśnie drugą jego generację, w której wyeliminowano wiele usterek, ale potencjalnych klientów nie przybyło.

W 2008 roku Chińczycy rozpoczęli produkcję Multipli pod marką Zoyte (model Emotion), a dwa lata później Fiat zakończył jej produkcję we własnej fabryce.

4.28
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Multipla
Produkcja od2005
Produkcja do2010

Wybrane wersje Fiat Multipla 2 generacji

Inne generacje Fiat Multipla

Inne modele Fiat

Fiat Multipla 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Test: Fiat 500X Sport - efekt halo

... Fiat 500X Sport robi świetne pierwsze wrażenie, ale to może nie wystarczyć w coraz bardziej zatłoczonym segmencie. Zapraszam na wideotest tego samochodu. ... 20491 Fiat 500X - test wideo ^^^Fiat 500X to ciekawe auto, które niedawno zostało ...

5 dni temu

IZERA: pierwsza w historii marka elektrycznych aut polskiej produkcji

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

5 miesięcy temu

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

5 miesięcy temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

5 miesięcy temu

Fiat Multipla - sto lat?!

... Debiutowała w 1998 roku. Najpierw na rynku włoskim, a rok później w pozostałych krajach. Jakby nie patrzeć, Multipla jest jednym z najbardziej charakterystycznych i oryginalnych modeli na świecie. ... się Multipla sprawiła, że jak na rodzinnego ...

dawno temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

8 miesięcy temu

Używany Fiat Tipo II: takich aut już niedługo nie będzie

... Dysponując kwotą 30 tys. zł możecie już kupić używanego Fiata Tipo. Auto 4-letnie, dość nowoczesne, przestronne, z dużym bagażnikiem. Model, który w ostatnich latach zrobił furorę na rynku, ponieważ z ceną trafił w możliwości finansowe Polaków. ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie