Fiat Multipla 2 generacji

Generacja
Fiat Multipla 2 generacji

Gdy Multipla pierwszej generacji (1998-2004) pojawiła się na rynku, wzbudziła sensację. Emocje wzbudzał wygląd. Auto było jakby sklejone z dwóch różnych brył. Wydawało się, że część od dolnej linii okien w górę pochodzi z zupełnie innego samochodu.

Druga wersja, która pojawiła się w 2004 roku (w rzeczywistości był to bardzo poważny lifting), wyglądała nieco spokojniej niż pierwsza, a i auto zdążyło się nieco opatrzyć.

Z boku samochód nadal sprawiał wrażenie, że jego karoseria składa się z dwóch oddzielnych brył, jednak łączenie linii tych brył nieco złagodzono. Pojawiła się bardziej klasyczna pokrywa silnika, a spod szyby przedniej zniknęły światła drogowe.

Przeniesiono je pod wspólne klosze dla świateł mijania, pozycyjnych i kierunkowskazów. Pojawiła się też nowa atrapa chłodnicy i zderzaki. Samochód w przedniej części stał się bardziej kanciasty.
Aby utrzymać ten styl, styliści Fiata przemodelowali tył, wprowadzając nowy zderzak i wstawiając zupełnie nowe, wyglądające bardziej klasycznie tylne światła zespolone.

Ponieważ wewnątrz auta zachowano ten sam układ foteli, Multipla nadal miała dwa rzędy po trzy fotele (każdy indywidualny). W zależności od wersji wyposażenia wszystkie siedzenia mogły być przesuwne, a tylne nawet całkowicie demontowalne. Przyciski i wskaźniki umieszczono na środku przed środkowym pasażerem przedniego rzędu. Również dźwignia zmiany biegów znajdowała się gdzie indziej niż w większości vanów.

Cienkie słupki i duże okna gwarantowały dobrą widoczność z wnętrza auta, jednak duża powierzchnia szyb sprzyjała też szybkiemu nagrzewaniu się kabiny pasażerskiej, co było bardzo uciążliwe w lecie.
Multipla nie była wzorem bezpiecznego samochodu. W teście zderzeniowym Euro NCAP osiągnęła tylko trzy gwiazdki na pięć możliwych.

W jednostkach napędowych auta II generacji nic się nie zmieniło, a więc Fiat napędzany był jednym silnikiem benzynowym i jednym dieslem, ale obie jednostki dostępne były w kilku konfiguracjach.
Motor benzynowy o objętości 1,6 l rozwijał moc 103 KM. Jego zaletą była również możliwość przystosowania do pracy na gazie ziemnym. Wtedy moc spadała do 92 KM.

Jednostka napędowa zasilana olejem miała objętość skokową 1,9 l, a współpracowała z nią turbosprężarka. Ten silnik sprzedawano w aż czterech wersjach: 105 KM, 110 KM, 115 KM i 120 KM.
W aucie drugiej serii Fiatowi udało się usunąć największą bolączkę tego modelu, a więc wszechobecną rdzę. Co prawda nadal najbardziej korodującym elementem samochodu były nadkola, ale proces rdzewienia nie postępował tak szybko jak w starszej odmianie. Multipla II pod tym względem wypadała zdecydowanie lepiej od starszego wozu.

Producent poradził sobie też z pękającymi reflektorami, ale udało się to dlatego, że firma po prostu zastosowała nowe światła z lepszych materiałów.

Pozostały za to inne problemy, takie jak awarie zawieszenia, które było bardzo nietrwałe. Szybko zużywały się łączniki stabilizatora. Na polskich drogach za delikatne okazywały się także wahacze. Łożyska kół nie grzeszyły trwałością, a i drążki kierownicze przedwcześnie się zużywały.

We wnętrzu nadal szybko zużywał się nie najlepszej jakości (choć lepszy niż w poprzedniku) materiał zastosowany do obicia foteli.

Fiat Multipla, mimo że był interesującą i pod wieloma względami nietypową konstrukcją, nie został dobrze przyjęty przez klientów. Włoski producent próbował zwiększyć sprzedaż wozu, wprowadzając właśnie drugą jego generację, w której wyeliminowano wiele usterek, ale potencjalnych klientów nie przybyło.

W 2008 roku Chińczycy rozpoczęli produkcję Multipli pod marką Zoyte (model Emotion), a dwa lata później Fiat zakończył jej produkcję we własnej fabryce.

4.28
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Multipla
Produkcja od2005
Produkcja do2010

Wybrane wersje Fiat Multipla 2 generacji

Inne generacje Fiat Multipla

Inne modele Fiat

Fiat Multipla 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

... Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w ...

miesiąc temu

Fiat Panda Trussardi spodoba się wielbicielom włoskiego stylu

... Włoskie marki lubią trzymać się razem. Panda Trussardi to kolejny z wielu przykładów włosko-włoskiej kooperacji. Fiat połączył siły ze znaną marką odzieżową, dzięki czemu powstało całkiem interesujące auto, które powinno przypaść do gustu ...

miesiąc temu

Fiat świętuje 120 lat swojej historii

... Niewiele marek może poszczycić się tak długą tradycją produkcji i tak ogromnym wpływem na historię motoryzacji jak włoski Fiat. ... Jedenastego lipca 1899 roku w Turynie założono „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili Torino" firmę, ...

5 miesięcy temu

Poznajcie BMW Serii 2 Gran Coupe z trzycylindrowym silnikiem

... Mimo to Seria 2 Gran Coupe może się podobać. Dzięki kilku wizualnym smaczkom, takim jak chociażby charakterystyczne tylne lampy nawiązujące do większych SUV-ów marki, auto sprawia wrażenie większego ... KM. Produkcja Serii 2 Gran Coupe ruszy już ...

4 dni temu

Fiat 126 buggy z brytyjskiego ogłoszenia. Jacyś chętni?

... Fiat 126 przez lata doczekał się licznych przeróbek, a to jedna z ciekawszych. Imponujące buggy zostało wystawione na jednej z facebookowych grup sprzedażowych w Wielkiej Brytanii. Auto jest niezłym kąskiem dla kolekcjonera, szczególnie, że cena ...

3 miesiące temu

Elektryczny koncept Fiat Centoventi zapowiada następcę Pandy

... Nie myślcie, że Fiat zapomniał o Pandzie. Miejskie auto wkrótce doczeka się następcy i elektryczny koncept Centoventi pokazuje, jak może wyglądać. Wygląda tak stylowo, że rola modelu 500 jest zagrożona. ... Najpierw nazwa. Centoventi to po ...

8 miesięcy temu

Fiat Multipla - sto lat?!

... Debiutowała w 1998 roku. Najpierw na rynku włoskim, a rok później w pozostałych krajach. Jakby nie patrzeć, Multipla jest jednym z najbardziej charakterystycznych i oryginalnych modeli na świecie. ... się Multipla sprawiła, że jak na rodzinnego ...

dawno temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

7 miesięcy temu

Nowy Fiat 500X na polskim rynku. Ile kosztuje krewny Renegade'a?

... Tej jesieni na polski rynek wszedł odświeżony Fiat 500X. Klienci dostali do wyboru 3 diesle i 2 silniki benzynowe. Producent wraz z wprowadzeniem 500X po liftingu, wprowadził do standardowego wyposażenia kilka wartych uwagi dodatków. ... Ceny ...

dawno temu

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

... Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na ...

miesiąc temu

Fiat Fullback schodzi z rynku. Ostatnie sztuki z ogromnymi rabatami

... Duży pick-up ze znaczkiem Fiata zostanie zapamiętany jako krótki epizod w historii włoskiego koncernu. Fullback schodzi z rynku po zaledwie trzech latach od momentu, gdy na niego wszedł. Powodem ... Sprzedaż pick-upów utrzymuje się na stabilnym ...

6 miesięcy temu

Fiat Tipo Sport. Nowa wersja dołącza do oferty

... Po odmianach Mirror, Street oraz S-Design, do gamy kompaktowego Fiata dołącza kolejna wersja. Nosi ona nazwę Sport. Nieco na wyrost, ponieważ nie znajdziecie tu mocnych silników czy sztywnych nastawów podwozia. Trzeba jednak przyznać, że wygląd ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie